Toon posts:

Twee merken geheugen in één PC.

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Denk erover om mijn geheugen te upgraden (266mHz DDR-Ram). Nu is het merk in de winkel van een ander merk dan die al in mijn kast zit.
Kan ik in de tweede Memory Bank een ander merk geheugen plaatsen, zonder dat er problemen ontstaan?

Of kan dit toch leiden tot problemen?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:35
Zou moeten werken. maar de ervaring leert dat het soms leidt tot problemen. Het is een kwestie van simpelweg proberen dus.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ik heb er nooit problemen mee gehad heb zelf ook 2 verschillende merken in mijn pctje

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

Topicstarter
PROnline schreef op 01 December 2002 @ 20:44:
Zou moeten werken. maar de ervaring leert dat het soms leidt tot problemen. Het is een kwestie van simpelweg proberen dus.
problemen zoals defecten of gewoonweg mindere prestaties?

Verwijderd

heb zelf ook nooit problemen gehad met mijn geheugen ik heb volgens mij zelf`s 3 verschillende merken door elkaar

er kunnen wel b.v problemen optreden als je gaat overclocken het kan namelijk zijn dat de ene geheugen betere prestaties heeft dan de ander

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 20:48 ]

Verwijderd

Ik heb hier een Duron draaien met drie verschillende merken en het werkt allemaal perfekt en stabiel, dus het zou zeker geen probleem moeten vormen.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Permanente schade zal er niet zijn.. Maar soms (gebeurt weinig hoor) werken de 2 reepjes niet goed samen.. Dan kan je vastlopers hebben, slechte prestaties, enz.

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Nooit problemen gehad met verschillende merken door elkaar.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:43
Lees ik nu goed, dat je je bestaande reepje geheugen wilt behouden en ook erin laat zitten en er een sneller geheugenreepje bijzet?
Dit gaat ABSOLUUT niet werken.
Wel zou het kunnen als ze dezelfde snelheden zouden hebben, dan is eht wel degelijk mogelijk lees bovenstaande posts :)
Correct me if i'm wrong.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ook sneller geheugen bij plaatsen hoeft geen probleem te veroorzaken, zolang je maar binnen de specificaties van de langzame geheugen blijft werken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op 01 December 2002 @ 20:50:
Lees ik nu goed, dat je je bestaande reepje geheugen wilt behouden en ook erin laat zitten en er een sneller geheugenreepje bijzet?
Wel zou het kunnen als ze dezelfde snelheden zouden hebben, dan is eht wel degelijk mogelijk lees bovenstaande posts :)
Correct me if i'm wrong.
voor de duidelijkheid: beide geheugenreepjes zijn van het zelfde kaliber beide PC2100 266Mhz.

Lijkt me logisch. ;)

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
The_Dart schreef op 01 December 2002 @ 20:50:
Correct me if i'm wrong.
You're wrong ;)

Ik heb zowel 100MHz als 133 MHz geheugen in m'n computer zitten. Je moet er wel voor zorgen dat het langzaamste reepje in de eerste geheugenbank zit zodat de anderen deze snelheid zullen gaan gebruiken. Maar misschien werkt DDR wel weer anders... daar heb ik geen ervaring mee :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Duidelijk, dit gaat gewoon werken.. Anders hadden we hier elke dag last van honderden topics met problemen op dat punt ;)

The_Dart, you're wrong.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.