Toon posts:

Abit BH6 + PIII 1 Ghz werkt niet (boot niet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een abit bh6 rev. 1.2 liggen en een PIII 1Ghz cD0 maar het werkt niet :(
Als geheugen gebruik ik Dane-Elec 256MB SDR-SDRAM PC133 16M8 (dus dubbelzijdig) geheugen. En als cooler de Spire WishperRock.

Eerst dacht ik dat het aan de convertor kaart lag. Gebruikte eerst zo'n noname kaartje (kon je niks op instellen) daarna ergens een Asus S370-133 PGA kaartje gehaald (kan je kiezen voor Cu'mine of celeron en het voltage instellen). Maar werkt dus ook niet :(
Daarna rond gekeken op forum en hier kwam ik tegen dat het misschien weleens de videokaart was, namelijk een ATI Rage Pro Turbo 8MB, die het niet kon trekken door verkeerde devider, eerst nog op allerlei manieren in het slot gedaan (stukje eruit, stevig aangedrukt, enz.), maar werkte ook niet. Toen ff een ISA-kaartje uit de verzameling gehaald en ingeplugd maar werkte wederom niet |:(
Ook al geprobeerd zonder hdd, fdd, cdrom, netwerkkaart, geluidskaart, enz, maar werkte ook niet :'(
Oja, heb ook nog een PIII 866 Mhz geprobeerd maar werkt ook niet en zelfs een andere voeding eerst een 230 Watt daarna een 350 Watt. K*t ding

Het enige wat er dus gebeurd is dat de fans van de voeding en de cooler aangaan, powerlampje kast gaat branden en lampje keyboard gaat aan en indien aangesloten hoor ik de hdd zijn spin-up doen, lampje cd-rom gaat ff aan. Meer gebeurd er niet. :( Monitor springt dus niet uit de stand-by stand, ook kan ik de computer niet meer uitzetten via powerbutton.

Ik weet het niet meer :?

Verwijderd

misschien omdat een BH6 alleen officieel 100 Mhz. ondersteunt ipv de 133 Mhz. die jij nodig hebt ??

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

als alleen een zwart scherm krijgt zonder iets te horen etc.. en je hebt een slot1->fcpga converter moet je eens die proc eruit halen (dus ook ff uit de converter) en alles opnieuw erin stoppen.. heeft bij mij vaak gedaan (had ook een Abit BH6)..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Heb je wel de juiste adapter?

Er waren namelijk 2 adapters, waarbij de laatste (meest recenste) de Intel coppermine cpu's ondersteund, en de andere niet.

Staat de jumper op je slotket goed? Op het juiste type processor, en volt?

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
installeer eens een nieuwe bios...

stel het voltage handmatig in op de slot 1 370 convertor en iets te hoog kan geen kwaad. Mijn coppermine boot niet op 1,75 volt maar wel op 1,80...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 20:42:
misschien omdat een BH6 alleen officieel 100 Mhz. ondersteunt ipv de 133 Mhz. die jij nodig hebt ??
Officieel niet, maar is wel in te stellen op 133 mhz, max volgens mij 150 ofzoiets.
nIghtorius schreef op 01 december 2002 @ 20:43:
als alleen een zwart scherm krijgt zonder iets te horen etc.. en je hebt een slot1->fcpga converter moet je eens die proc eruit halen (dus ook ff uit de converter) en alles opnieuw erin stoppen.. heeft bij mij vaak gedaan (had ook een Abit BH6)..
Ook al geprobeerd, maar nog steeds geen beeld.
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 21:27:
Heb je wel de juiste adapter?

Er waren namelijk 2 adapters, waarbij de laatste (meest recenste) de Intel coppermine cpu's ondersteund, en de andere niet.

Staat de jumper op je slotket goed? Op het juiste type processor, en volt?
Op de Asus S370-133 PGA kan ik het type processor kiezen (cu'mine of celeron) en het voltage staat op 1,75v ook kan ik kiezen voor (voltage)cpu_default. Maar werkt niet op cu'mine 1,75v en ook niet op cu'mine cpu_default.
Matsu_matsu schreef op 01 december 2002 @ 21:31:
installeer eens een nieuwe bios...

stel het voltage handmatig in op de slot 1 370 convertor en iets te hoog kan geen kwaad. Mijn coppermine boot niet op 1,75 volt maar wel op 1,80...
Heb de nieuwste bios SS.
Als een iets hoger voltage geen kwaad kan wil ik 1,80v wel eens proberen, maar je weet toch zeker dat het geen kwaad kan he, want aan een kapotte cpu heb ik helemaal niets. :+

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 22:06:
[...]

Heb de nieuwste bios SS.
Als een iets hoger voltage geen kwaad kan wil ik 1,80v wel eens proberen, maar je weet toch zeker dat het geen kwaad kan he, want aan een kapotte cpu heb ik helemaal niets. :+
Intel's zijn taai hoor :)
Ik had een celeron op 2,1v draaien.. Ding heeft zelfs een tijdje op 2,3 volt gedaaid, maar ging dan niet hoger :( (celly 600 copermine) dus die PIII kan dat kleine beetje extra voltage echt wel aan..

Verwijderd

Heb je nergens geen 'echte' slot1 cpu meer om te testen?
Op een MSI slot1 moederbord heb ik ooit eens een probleem gehad door een 'foute' slotket te gebruiken (was een Soltek slotket). Moederbord deed toen helemaal niets meer.
Het enige wat hielp was als het ware het moederbord 'resetten' door er een P2-350 in te duwen, daarna kon ik weer zonder problemen verder met mijn MSI slotket.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Behalve je mobo zijn er ook veel (zo niet alle) slotkets die maar 100Mhz ondersteunen (onofficieel misschien meer, maar je hoeft er nooit van uit te gaan dat een overclock werkt).

Pak die 866 nog eens en probeer die op 100Mhz FSB te draaien (voor zover instelbaar met jumpers, doe ook een cmos clear, dan staat ie nooit geOCt, en die P3 zal echt niet automatisch om 133 vragen).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

heb nog een PIII 500 liggen om te testen voor je.. maar die is ok gelijk 75 Euro :P

geen beeld en geen geluid, zou haast gaan denken dat je Mobo geen prik krijgt.. spinne de hdd's wel op bij het starten?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11
Hoe heb je je processorfan aangesloten. Ik weet dat bij de Abit KT7 een bios is geweest waar de beveiliging aanstond, daar moest de fan zijn aangesloten op het moederbord, anders deed hij niets meer.
Pagina: 1