Toon posts:

Problemen met de Gigabyte GA-8PE667 Ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op zich geen duidelijk problemen met de hardware (denk ik) maar meer met de software die op de cd-rom staat.

Heb dit boord gekocht op de HCC en het werkt samen met een P4 2.53 GHz en Samsung 512 MB PC2700. :)

Als ik Win 98 SE / Win ME / Win XP Home / Pro installeer zonder wat dan ook gaat het goed. Heb alleen een Videokaart, harddisk, cd-rom en een floppy disk aangesloten.

Zodra ik de Gigabyte cd-rom (versie 1.1) erin stop krijgt dat apparaat al moeijkheden met lezen, systemen zoals 98 lopen dan ff vast.
Eindelijk toch het software menuutje in beeld, kies ik voor de Intel Chipset Application Drivers versie 4.04.1007 en ga deze installeren, reboot de machine en alle ellende begint. 98Se krijgt vastlopers, ME (heb ik dit nog niet gedaan en draait nog goed) en bij XP krijg ik tijdens het menuutje (met het bewegende balkje) te zien dat dat balkje 2 keer zolang is geworden en daarna vastloopt. :(

Herstart ik dat ding komt scandisk eraan. De tekst die er staat is geen engels meer maar meer chinees voor mij en als hij klaar is loopt hij weer vast en valt mijn monitor uit. Zelfs in de veilige modus kom ik Windows XP niet in. :(

De drivers die te d/l zijn op hun website zijn van dezelfde versie.

Kan het aan de drivers liggen of kan het het mobo zijn.

Gaarne advies want ik wordt hier letterlijk gestoord van, wil gewoon een werkend systeem.

Alvast bedankt.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

Zit je HD vol bad sectors oid :?

Wat voor voeding heb je? Draait alles zonder die cdrom wel goed? Kun je die drivers dan niet gewoon van internet plukken?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet is mijn HD ok.
Voeding is een noname van 300 Watt. Zolang ik geen drivers installeer die bij de mobo zaten draait het OS goed.
De drivers die op het internet staan zijn dezelfde als die op de cd staan en heb ik ook geprobeerd, maar geen succes.

Verwijderd

Zijn je problemen met dit moederbord opgelost? Ik wil het nl zelf ook kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ligt mijn mobo + proc + mem bij de winkel waar ik hem gekocht om te testen, hoor daar deze week uitslag over waar het aan kan liggen.

Ben namelijk zeer benieuwd.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Het ligt aan het schijfje, die van mij is ook brak ding word niet of nauwlijks ingelezen.

Drivers gewoon hiervandaan halen: http://www.giga-byte.com/support/d_ip4.htm#link8pe667ultra

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ook de ultra, maar ik heb alle belangrijke drivers gewoon van de site van de producent afgehaald, dus Intel Application Accel. van de Intel website, idem voor de driver van de intel netwerkcontroller. En anders idd van de gigabyte website (raidcontroller driver)

Ik heb alleen nog een onbekende apparaat over (win2k) volgens mij is dat de aansluiting voor de cf lezer die op het moederbord zit, maar die gebruik ik toch niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 06:14:
Op dit moment ligt mijn mobo + proc + mem bij de winkel waar ik hem gekocht om te testen, hoor daar deze week uitslag over waar het aan kan liggen.

Ben namelijk zeer benieuwd.
Ik ben net zo benieuwd. Wil je de afloop melden?

Bvd
Pagina: 1