Toon posts:

Win98 ernstige registry probs!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd k6-2 350Mhz met asus p5-a MoBo. Diamond v550 tnt 16Mb, 256Mb SdRam.

na installatie van win98 heeft ie het een tijdje gedaan, en op een gegeven moment start ie op en zegt ie dat ie een fout vindt bij het toegang krijgen tot het register en gaat opnieuw opstarten en een oud register laden. dan start ie op, doet t ok. volgende keer dat je m opstart vindt ie de fout weer. en zo gaat het maar door.
ik heb allerlei registry cleaners enzo gevonden en die repareren vanalles, maar hij loopt toch weer vast. (ik heb symantec systemworks gebruikt)
als hij zegt dat er een fout is, en je checkt het register dan, repareert ie ineens heel erg veel, maar anders vindt ie slechts een paar foutjes.
zelfs na herinstallatie van win98 gaat ie dit weer doen. op de HD heb ik 1 Bad sector gevonden, niet meer.

iemand een idee?

Daan

Verwijderd

doe je een herinstallatie over de bestaande W98 install of na een format c: ?

Verwijderd

Als je nog een x die foutmelding krijgt moet je
Start --> Afsluiten --> Opnieuw opstarten in MS-Dos modus --> OK

dan als je in DOS bent typ je

scanreg/fix

en als dat klaar is ga je weer terug naar windows

Verwijderd

Topicstarter
hij had dit probleem al toen ie bij mn ouders stond. nu heb ik format c: gedaan en werkte ie een week. toen kreeg ie dit probleem. toen heb ik windows helemaal verwijderd en na installatie en 2-3x opstarten begon t weer opnieuw. alles doet t verder, maar alles wat je verandert gaat weer verloren met booten. ook systemworks vindt en repareert vanalles, maar die voorkomt niet dat ie de systeembestanden terugzet.
scanreg / fix helpt toch niets meer als ie al van plan is de volgende keer alles terug te zetten? dan blijven die reparaties maar heel eventjes aanwezig.

daan

• mythos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

mythos

attack of the gummieberen!!

misschien stomme vraag, maar bij reinstall, doe je format met bewaren van bad-sector info?

en hoe ver zit de sector op je schijf?

kan natuurlijk zijn dat ie hem iedere keer "dumpt" uit ze FAT tabel, en je vervolgens vrolijk je registry weer over die bad sector heengooit

voorderest is die scanreg/fix ook een idee
alleen zou ik dan eerst dit doen:

scanreg / opt (hidden feature, verwijderd ongebruikte key's en dergelijke)
en DAN een scanreg /fix

kijken of ie dan goed werkt.

ook bananen zijn rond, maar dan hoekig <blegh>

Verwijderd

Het zou ook een geheugenprobleem kunnen zijn. (Corrupte data die hij in je registry schrijft.)
Probeer ook memtest86 voor de zekerheid eens...

Verwijderd

Topicstarter
update:
ik heb met scanreg zonder fix, een oudere reg teruggezet. ik denk dat degene die hij iedere keer terugzette ook kapot was.
nu moest ik dus wel weer alles opnieuw installeren, maar hij doet het weer.
ik heb zelf het gevoel dat het iets met het geheugen kan zijn, toen ik de computer pas had (2-3j geleden) liep ie steeds vast bij de installatie van windows98.
na vervanging van het geheugen deed ie het wel. het leek ook alsof het uitmaakt in welke 2 vd 4 slots de kaartjes zaten.
maarja, hij doet het nu weer.
wat was dat met het nakijken van het geheugen?

groet
Daan

Verwijderd

Topicstarter
maargoed, hartstikke bedankt alvast, ik weet alleen nog niet waar het aan ligt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 13:46:
update:
. . . . .
maarja, hij doet het nu weer.
wat was dat met het nakijken van het geheugen?

groet
Daan
www.memtest86.com

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 16:16
Heb je toevallig eerst een bepaald programma geïnstalleerd?
De kans bestaat dan dat je register gewoon te groot is geworden. Je zal zeker niet de eerste zijn die dit heeft gehad ;)

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Pagina: 1