Toon posts:

Ati Radon 8500 3D weergave probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb denk ik een ernstige probleem, namelijk dat bij alle 3d programma's na een tijdje het scherm overslaat naar een scherm vol met strepen :( , m'n pc is dan volledig vastgelopen. Dit verschilt per aplicatie, bijv. bij halflife pas na ongeveer 1 uur, maar bij UT2k3 of met 3d mark 2001 SE al in enkele minuten.

Wat heb ik al geprobeert? :

1. Ander besturings systeem win 98 met de laatste driver en win 2000 met de laatste driver
2. Ander geheugen.
3. Omdat ik met een 235 wat voedingkje werk heb ik al een keer alles d'r uitgetrokken wat niet nodig was om te kijken of het aan de voeding lag ook geen resultaat.
4. Kast open laten staan om te kijken of warmte het probleem is.
5. PC aarden werkte ook niet,
6. Video kaart d'r uit gehaald en er weer in gezet.

Wanneer is dit begonnen? :

Zaterdag, d'r was helemaal niks aan m'n pc verandert, (geen andere onderdelen, software, instellingen). Het enige dat het zou kunnen zijn is dat ik m'n pc niet "normaal" heb afgesloten, aka de stekker d'r uit... maarja dat kan haast niet dat het zo is....

Hoelang draaide het goed? :
Langer dan 3 maanden

M'n systeem:
235 watt noname voeding
ECS E7S5A
Athlon 1400 @ 1050
SD-ram geheugen

Ik begin zelf er aan te denken dat m'n video kaart defect is... RAM d'r op kapot misschien?

Wie helpt?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

is een teken dat ie te warm wordt.

is hij overgeclocked?

leg je hand er eens op om te voelen, als dat heet aanvoelt is dat niet goed.

je voeding is ook wat magertjes.

[ Voor 18% gewijzigd door yGiDoRp op 01-12-2002 20:26 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
Hij word echt niet te warm (uitgetest met 2 120 mm fans)
Hij's niet overgeklokt...
Deze voeding zit er al een week in sinds de hcc omdat ik m'n 300 wattje in een custum case aan het builden ben maar de rest van de week deed ie het wel goed... geen problemen

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, M'n Kaart is dus niet defect... (op een ander mobo gezet...)

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:00
Dit is overduidelijk een voedings probleem.
Ik had precies hetzelfde met deze kaart krijg allemaal verticale gekleurde strepen over je scherm. Na wat expirimenteren bleek dat hij het in een andere pc wel deed.

Toen had ik maar eens wat voedings gegevens gemonitored en zag ik dat de voeding te weinig amperage kon leveren aan het systeem.

Heb er nu een krachtigere voeding ingezet en werkt weer als een zonnetje :)

Stay hungry, Stay foolish

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

je zou voor de grap een keer nieuwere drivers kunnen installeren

wil misschine ook wel helpen.

oja extra koeling op je radeon wil ook helpen, tenminste dat deed het bij mij wel.

Verwijderd

Topicstarter
vriesren schreef op 03 December 2002 @ 09:59:
Dit is overduidelijk een voedings probleem.
Ik had precies hetzelfde met deze kaart krijg allemaal verticale gekleurde strepen over je scherm. Na wat expirimenteren bleek dat hij het in een andere pc wel deed.

Toen had ik maar eens wat voedings gegevens gemonitored en zag ik dat de voeding te weinig amperage kon leveren aan het systeem.

Heb er nu een krachtigere voeding ingezet en werkt weer als een zonnetje :)
Dat zou best kunnen, want nu draaid ie niet met een athlon maar met een duron, wel de zelfde voeding !. Vind het wel gek hoor, want ik heb hem een week gedraaid met die 235 watt voeding en de hele week had ik nog geen problemen gezien en nu oppeens wel?, maarja ik zal het snel zien want dan staat m'n orginele systeem weer in elkaar op een 300 watt voeding, (heb die 300 watt nodig voor in een zelfgemaakte kast te bouwen)
Pagina: 1