Dia's scannen met Flatbed scanner (vb'jes ?)

Pagina: 1
Acties:

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik wil het niet hebben over dia-scanners van Nikon, Minolta of Epson, ENKEL de flatbed scanners die ook nog een A4-tje kunnen doen en als extra functie ook dia's kunnen scannen.

Noem het een 'ervaringen'-topic als je wil, het is voornamelijk om te weten wie van jullie met een scanner ook dia's heeft ingescand, (ff merk + type + prijs + resolutie meedelen) en hoe deze er uit zien.

Een beetje: Wat kan ik er van verwachten en dit nu eens praktisch te kunnen zien en niet altijd op geschreven woorden te moeten baseren.

Heb ook laten vallen op deze twee scanners:
hp scanjet 5500c http://h20022.www2.hp.com...LayId=79&rsidebarLayId=64
HP scanjet 4570cxi

hp scanjet 5490c en hp scanjet 3570c mogen ook. Maar voornamelijk als er iemand één van de twee vorige in bezit heeft of er een voorbeeldje van kan laten zien ben ik zeer geïnteresseerd naar.

(Heb al eens geprobeerd bij winkel(s), maar doen ze nogal moeilijk over. TJa...)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
voor goede kwaliteit scans is het niks, maar als je er gewoon simple plaatjes van wilt maken is het een goedkope oplossing. Anders moet je toch echt voor zo'n (dure) dia-scanner gaan.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Hier een doe-het-zelf poging met een standaard scanner en een driehoekig doosje.
http://www.abstractconcre...scanning/Backlighter.html

Resultaat is absoluut niet perfect! >:)

(Mij is het zo ook niet gelukt).

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En iemand zelf ervaring (ervaring topic openen?) met de nieuwe HP-scanners?
(Die met USB 2.0 met 'blauwe' deksel) Of met eerder genoemde modellen?

Als er iemand eens één of al is het maar een stukje dia wil inscanne met deze nieuwe scanners en eens op hoge res wil tonen wat zij eigenlijk wel kunnen.

Bedankt voor het artikel btw. Echter dat was al een scanner van tijde '99. Vooral deze nieuwe scantechnologie intrigeert me, vanwege nieuwe optische sensors en hun kwaliteit.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"