Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PLEXI] Meerkleuren logo's in plexi windows/glowpads

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om meerkleuren logo's te maken in plexi.

Ik had hiervoor 2 ideeen:

1.)

je freest kleur 1 in het plexi aan de voorkant uit, kleur 2 aan de achterkant. Nu zet je in het plexi een klein plaatje aan de randen, als volgt:

Zijaanzicht:

code:
1
2
3
4
_O_|_O_
|  |  |
|     |
|     |

Met dus O je ledjes. Krijg je nu dat het gefreesde aan de voorkant andere kleur oplicht dan aan de achterkant?

2.)

Je doet in feite hetzelfde als hierboven, alleen nu frees je op meerdere platen je logo, elke plaat 1 kleur, en plak je die op elkaar met een plaatje tussen de ledjes zodat er recht naar beneden wordt geschenen. Als je met plexi mooi 2 lagen kan maken (voor een window zie je het misschien, maar een glowpad is dat niet zo erg) of meerdere lagen, dan kan je dus zo misschien meerdere kleuren logo's maken.

Waar het dus om gaat is het volgende, als je een straal licht van een ledje recht naar beneden richt, dmv een plaatje aan de zijkant of spiegeltjes oid, kan je dan naast elkaar meerdere kleuren maken zonder dat de kleuren mixen?

Ook kan je dan dus door verschillende dieptes te frezen subtiele overgangen maken tussen kleuren, oid.

OF misschien kan je wel om het ledje een beetje zilverfolie doen zodat hij (redelijk) recht naar beneden schijnt... en dus niet ongewenste stukken logo oplicht.

Verwijderd

Dat zilverfolie is geen goed idee, want dat weerkaatst juist.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar kan je het niet daarmee redelijk naar beneden richten? of moet je dan een parabolische vorm eromheen maken? dus het topje afplakken, en er schuin een spiegelend iets omheen en achter, zoals ook sommige gloeilampen werken?

Maar dat kan wel expirimenteel gevonden worden, waar het mij om gaat is of het plexi het licht wat er recht naar beneden inkomt, 'alle' kanten op verstrooit. Als het een rechte bundel blijft, dan kan je volgens mij redelijk phatte effecten maken door ze anders op je logo te richten etc...

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 11:09

Guldan

Thee-Nerd

je kunt ook gewoon 2 lagen plexi op elkaar zetten en dan op iedere laag 1 ledje..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Dit kan makkelijk, ik zou tussen de 2 plexyglas platen waardat je de ledjes maakt allufolie doen, zodat het niet mengt(dus tussen de 2 platen en 1cm er bovenuit).

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je 2 of meer lagen plexi op elkaar plakt, of tegen elkaar aan, zijn ze dan nog wel mooi helder? of zie je duidelijk dat het er 2 zijn?

Verwijderd

1) is helaas voor zo ver ik weet niet mogelijk omdat het licht (redelijk) wissekeurig door het plexi glas heen (net als ene glasvezel) tot het een niet egale plek tegen komt: hierop gaat het verstrooien en komt het dus naar buiten. dus als je meerdere kleuren erin laat vallen krijg je een gemengde kleur op de plaats waar de plaat ruw is..

2) werkt wel . als je zorgt dat de platen niet bekrasd zijn en niet te dik denk ik dat je het niet ziet als je ze stapeld (het verschil tussen dubbel glas en enkel glas is toch ook HEEL moeilijkl te zien.)

verder nog een leuk idee : als je een deel van het logo (of het hele) op een plaat zet en een ander deel (of een ander logo) op een andere kun je je logo laten veranderen.
nog leuker : je maar een of meerdere lagen en voorziet iedere laag van verschillende kleuren leds (bv Rood Groeb eb Blauw) die je met een schakelingetje volgens een bepaald patroon dimt : je krijgt dan een logo wat van kleur wisseld.. hang er nog een stukie software aan en je kunt je pc (logo) van kleur laten verschieten afhankelijk van de stemming van je pc :-)

Verwijderd

Topicstarter
Leuke ideen inderdaad...

ik denk dat ik maar eens een paar dunne plaatjes plexi ga halen ergens.

Logo's die morphen van kleur en vorm, sweet :9~

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik weet niet of je er wat aan hebt, maar iemand hier heeft dit al eens gedaan. Ik geloof dat hij 1 plexiplaat had, met aan weerszijden gegraveerd.....dit werkte perferct, het was weliswaar een mousmat, maar kan natuurlijk ook als window gebruikt worden....wereld id wat de window weer een nieuwe dimense geeft.

Je moet maar een zoeken op glowpad/etch ofzo...het draadje is er iig nog wel...maand of 3 geleden

T60P Widescreen

Pagina: 1