Debian Kde 3, rare Artifacts

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Net kwam ik thuis en ik had mijn pc nog aanstaan (staan bijna altijd aan), maar ik was mijn monitor vergeten uit te zetten.

Het viel me gelijk al op dat mijn beeld veel helderder was dan normaal en gelijk zag ik ook allemaal strepen over het beeldscherm liepen.

Zie hier de screenshot (sorry modemers):
Afbeeldingslocatie: http://www.attilla.nl/pics/got/artifacts.jpg

Modbreak: 1600*1200 verneukt de layout

Ik heb mijn videokaart wel in zijn bios overgeklockt, maar ik heb daar verder nooit geen problemen mee gehad. En die artifacts die je krijgt van het overclocken zien er ook niet zo uit.

Toen ik het probleem zag, heb ik geprobeerd de Nvidia drivers opnieuw te installeren (ik heb een Geforce 256 DDR), dit verhielp het probleem niet. Daarna heb ik apt-get dist-upgrade gedraait, dit heeft ook geen effect gehad.

De laatste softwarematige wijziging die ik heb gedaan voordat het probleem ontstond was de beta Flash 6 player installeren van macromedia, maar de kans dat dit met het probleem te maken heeft lijkt me zeer klein.

Ik heb nu even geen opties meer om uit te proberen, kent iemand dit ? Of heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 21:35 . Reden: plaatje aangepast ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:29
Behalve een verneukte screenshot dankzij JPEG zie ik geen artifacts in je screenshot :P

• Attilla
Jij ziet geen zwarte strepen door het beeld ?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Alleen horizontale lijnen, omdat je kleurovergang niet echt lekker loopt (waarschijnlijk door de JPEG-compressie, al ben ik daar niet helemaal zeker van)...voor de rest is er niets vreemds te zien hier :? :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

ROFL, je monitor is stuk :+

Iig, probeer je video-kaart eens terug te zetten naar origineel, zo heb ik eens een TNT2 gemold :D

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Attilla
* Attilla loopt even naar een andere pc om zijn eigen screenshot te bekijken ....

Hmm, ik kom tot de conslusie dat het wel eens een hardware probleem zou kunnen zijn. :Y)
Ik zal mijn videokaart maar eens terug klokken. :)

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

[Airwolf] schreef op 01 December 2002 @ 20:24:
* DGTL_Magician loopt even naar een andere pc om zijn eigen screenshot te bekijken ....

Hmm, ik kom tot de conslusie dat het wel eens een hardware probleem zou kunnen zijn. :Y)
Ik zal mijn videokaart maar eens terug klokken. :)
:D :D

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 08:21
lijkt me goed idee ja als het al niet te laat is :(

• Attilla
Helaas, het is te laat. :(
Naja was toch al van plan om met kerst een nieuwe te kopen... :)

Ach, hij loopt nu weer normaal ... misschien komt het wel goed, uit zichzelf. :P

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Anders even de pc een uurtje uit en dan 20MHz onderklokken en de volgende dag weer op normale snelheid, maybe that helps :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 13:11

deadinspace

The what goes where now?

Om een driverprobleem uit te sluiten:
Heb je nog een ander OS op die computer staan? Zo ja, heeft die het probleem ook?

• Attilla
Ik heb hem nu weer op normale snelheid geclockt, daarna 4 uur mijn pc uit gehad. Dit mocht echter niet baten.
Ik heb ook nog een kale w2k op mijn pc staan, maar daar heb ik het probleem ook.

Morgen ga ik even een andere videokaart in mijn pc doen, dan kan ik zien of het misschien niet mijn monitor is die kapot is. :)
Dan kan ik ff Phillps bellen dat ze hem om komen ruilen, aangezien ik 3 jaar on-site heb. :+

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

[Airwolf] schreef op 02 december 2002 @ 01:18:
Ik heb hem nu weer op normale snelheid geclockt, daarna 4 uur mijn pc uit gehad. Dit mocht echter niet baten.
Ik heb ook nog een kale w2k op mijn pc staan, maar daar heb ik het probleem ook.

Morgen ga ik even een andere videokaart in mijn pc doen, dan kan ik zien of het misschien niet mijn monitor is die kapot is. :)
Dan kan ik ff Phillps bellen dat ze hem om komen ruilen, aangezien ik 3 jaar on-site heb. :+
En altijd maar weer denken dat het aan je Linux distro ligt. :+

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Je bedoelt dat die kleurovergang niet perfect gaat? Lijkt mij dat de kleurdiepte gewoon op 16 bits staat, dan heb je dat ook altijd...

Anders lees ik eerst het hele topic even...

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 02-12-2002 08:02 ]

Pagina: 1