Draadloos netwerkje

Pagina: 1
Acties:

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:57
Ten eerste:
ja ik weet dat er een heleboel FAQ's zijn, maar voor mijn situatie vond ik dat ik nog niet echt de ideale oplossing vond, misschien kunnen jullie me helpen :)

De situatie:
Er staat momenteel een computer hier waar Chello aanhangt. LANcity modem staat beneden hangt gewoon met een kabeltje aan een NIC hier in me computer.

Nou komt er een computer bij en heb ik persoonlijk niet zo'n zin het halve huis weer te gaan bekabelen. Dat is hier echt een vreselijk gedoe :(
Dus zat ik te denken aan een WLANtje. De beide computers komen allebei boven te staan, terwijl de modem dus beneden staat.
De afstand vanaf de modem naar de verste computer is ongeveer 20/25 meter schat ik.
Ik dacht momenteel aan een wireless router beneden zetten en in de twee PC's een Wireless NIC stoppen. Is dit een goede en redelijke betaalbare opties of kan ik beter voor een andere opzet kiezen. En wat voor apperatuur raden jullie me aan?
En ik las dat een PCI kaartje in je pc niet zo'n groot bereik heeft, maar beter een USB oplossing kan nemen.. true?

Verwijderd

Zo een wireless router is inderdaad een goede oplossing hiervoor. Dat pci kaartjes minder bereik hebben komt omdat ze eigenlijk in je pc zitten en die is zelf al een soort van stoorzender. Ik heb zelf geen ervaring met usb maar ik denk dat je daarmee wel ietsje beter bereik kan hebben aangezien die verder van je pc af staan. Je zou het met linksys apperatuur kunnen doen heb ik zelf uitstekende ervaring mee. Zij leveren ook meteen de router/ap in 1 en vrij goede pci wifi kaartjes.

Verwijderd

of het nou draadloos of met kabel is maakt voor de opstelling niets uit, je hoeft alleen maar de stap "kabel leggen en inprikken" over te slaan. voor internet kan je gewoon een firewall util als sygate of windows 2000 internet sharing gebruiken.

usb of pci maakt niets uit voor het bereik, maar een afstand van boven de 10 meter geeft een flinke smak extra geld, je moet dan kaarten met een range van 100 meter hebben. persoonlijk zou ik dan toch voor de kabel oplossing gaan, een klein gaatje van een halve centimeter is toch niet zo'n ramp?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 19:59 ]

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
[quote]MadBear schreef op 01 December 2002 @ 19:41:
Ten eerste:
ja ik weet dat er een heleboel FAQ's zijn, maar voor mijn situatie vond ik dat ik nog quote]

Wat je ook kan doen is een router kopen met ap en switch in één, deze boven plaatsen en in die andere pc een pci/usb wlan laten connecten met die router (het goedkoopst)