Hoe plexi-glas het best te bewerken?

Pagina: 1
Acties:
  • 492 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Topicstarter
Ik wil graag van plexi een resevoir bouwe maar zit zelf met nog een aantal vragen.

1. Ik wil plexi-glas snijden, maar het moet supergoed op maat zijn. Ik heb al eens een beetje eXp maar dat ging helemaal fout met zo'n plexi-gals snijder... scheef, door de plaat zelf en weet ik het allemaal dikke prut zooi dus... |:( , bestaat er niet een manier om in een keer dat netjes te doen???

2. Ik heb nu van dat speciale bison kit shit.. maare hoe lijm je nu al dat plexi aan elkaar... bij mij verschuift het, breekt af omdathet niet sterk is en dat moet wel mem een lading water.. of het is niet water dicht.. hoe doen jullie het??

3. Om een resevoir te maken, welke dikke raden jullie me aan???

4. Bestaat er een waterdichte oplossing om op hout een stuk plexi glas te monteren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24036

Kijk hier eens http://plexi.dbltree.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68374

voor een reservoir toch zeker plexi van minimum 5 mm, zeker spelen is beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:32
Punt 1 en 2 kun je denk ook wel vragen bij de hobby winkel (gamma) wat hun jou aanraden, want daar weten ze best wel hoe je dat het beste kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62261

1. Met een cirkelzaag en een beetje oude koffie (Als snij en koel-middel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72203

1- Met een scherp hobbymes langs een stalenlineaal oid insnijden, daarna onder een hoek afbreken
2- Met Aquariumkit. Deze is zuurvrij en waterdicht
3- een paar mm dik is zat. (3-4 mm)
4- Waterbestendige kit. bv Bison KombiPower (zeewater bestendig!)

BTW verwacht niet teveel van die doe-het-zelf zaken betreft het advies. Er lopen meer vakkenvullers rond die het geen flikker kan schelen of product A of B nu geschikt is voor jou doeleinden. Zoek het liever zelf uit via een kit / lijmwijzer of vraag een meer ervaren persoon. (Dit is mijn ervaring, ook als ex- assistent bedrijfsleider van een bouwmarkt!)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 72203 op 01-12-2002 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MHZZZ oke ik schiet hier al mee op...
en Hermen dankje voor voor het ZOEK ZELF advies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41941

Lijmen moet je met Cloroform ( of hoe je het ook schrijft) dit versmeld dit tot 1 geheel dus supersterk en waterdicht. Plexiglas kan je heel goed zagen met een decoupeerzaag. Of laat het zagen waar je het plexiglas koopt. Hier in haarlem zin een groothandel voor plexi en die levenren ook alles kant en klaar. Kijk eens of dat bij jou ook in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:08

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Lijmen kan inderdaad met chloroform, maar aangezien dit ook als verdovingsmiddel gebruikt wordt moet je erg uitkijken dat je voldoende ventileert zodat je niet jezelf bedwelmt. Je kan ook aceton gebruiken, maar da's ook niet echt lekker, nogal brandbaar en ook niet gezond om in te ademen. Ook hierbij goed ventileren dus!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41941 schreef op 01 december 2002 @ 21:42:
Lijmen moet je met Cloroform ( of hoe je het ook schrijft) dit versmeld dit tot 1 geheel dus supersterk en waterdicht. Plexiglas kan je heel goed zagen met een decoupeerzaag. Of laat het zagen waar je het plexiglas koopt. Hier in haarlem zin een groothandel voor plexi en die levenren ook alles kant en klaar. Kijk eens of dat bij jou ook in de buurt zit.
Cloroform? Weer wat geleerd. Maar als je plexiglas (acrylglas) gaat kopen in de bouwmarkt, zagen ze het met een botte, zeer grove zaag. Als je het zelf zaagt, doe het dan voorzichtig met een ijzerzaagje in je decoupeerzaag, en gebruik als smeer / koelmiddel wat verdunde motorolie (water, olie en druppel afwasmiddel) of zgn boorolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36480

Als je met Chloroform gaat spelen, doe het dan buiten, met je rug naar de wind.
Ik heb het wel eens gebruikt om verf van kleine metalen voorwerpen af te halen en werd aardig licht in het hoofd. ( werkte heel goed )

Chloroform kan je trouwens bij de apotheek halen. Een jaar of 10 geleden kostte het zo'n 10 gulden per deciliter. Toendertijd was registratie, in het grote apothekersboek van gevaarlijke stoffen, trouwens verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mhzzz weer wat geleerd.... Ja op maat snijden kan altijd maare deze arme jonge heeft daar geen pleuro''s voor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Anoniem: 72203 schreef op 01 december 2002 @ 20:05:
1- Met een scherp hobbymes langs een stalenlineaal oid insnijden, daarna onder een hoek afbreken
Gaat dit echt werken ? Splijt / breekt het plexiglas dan niet alle kanten op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 22:57
neej, als je diep genoeg snijdt niet nee

en euh, djspot welke groothandel in haarlem bedoel je, ik ken namelijk alleen maar Elmaplast.... maar die zit in 5huizen....

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

-JB- schreef op 01 december 2002 @ 22:53:
Wat is dan diep genoeg ? (bij een plaat van 3 mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

zoek maar eens op artifix 117 .. dat is doorzichtige plexyglas lijm. :) (wel duur .. €70 voor een tube ofzo..)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48293

je kan ook plexi oplossen in acceton of hoe je dat schrijft en dat kun je dan op de plexie plaat aan brengen, dan de andere kant ook en dan tegen elkaar aan drukken en "smelt" het samen tot 1 geheel.

tel me if i`m wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat weten we al...zie hierro boven, maar geeft dat nou een mooi resulaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 30670 schreef op 02 December 2002 @ 14:45:
Ja dat weten we al...zie hierro boven, maar geeft dat nou een mooi resulaat???
Als je het goed doet wel. De aceton/chloroform verdampt, en wat er overblijft is gewoon weer plexiglas. Theoretisch kun je hiermee dus naadloos lijmen :*)

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2-3x snijden is meer dan genoeg. Denk maar aan het snijden van een keramische tegel. Daar is 1x inkrassen voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41941

-JB- schreef op 01 december 2002 @ 22:53:

en euh, djspot welke groothandel in haarlem bedoel je, ik ken namelijk alleen maar Elmaplast.... maar die zit in 5huizen....
Jupz die bedoel ik dat net buiten haarlem :) ach ja haarlem is makkelijker te herkennen voor mensen die niet in de buurt wonen. 5 huizen is bijzaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 72203 schreef op 01 december 2002 @ 20:05:
geld dit ook voor 2,1 cm dik plexi.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1