Toon posts:

tv-kaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eej allemaal,

ik heb een vraagje. Ik heb een pctv rave tv-kaartje, dit kaartje werkte goed in de pc van mijn vader. NA een reinstall was de kwaliteit minder, dit weet ik niet zeker, maar de kleuren waren ineens zwart/wit. Ligt dit aan drivers, kaartje?!.. vervolgens heb ik dit kaartje in mijn pc gedaan, zie signature. Hierin, exaxt hetzelfde probleem. Is dit een tv-kaart probleem? driver probleem?, wat denken jullie?!.. ik wil daarom een nieuwe kopen, budget, +/- 70 euro. welke adviseren jullie?! oh ja, de resolutie, mocht dit uitmaken is 1280x1024.

mvg,

reinier

Verwijderd

Je zou eens het programma DScaler moeten downloaden, deze installeren, instellen (lees de handleidingen op de site voor goede ondersteuning ff goed door). Bij mij werkt dit programma geweldig. Goede kwaliteit en weinig storing, kleur prima.

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 19:33
Is inderdaad een heel goed progje. Ik bewerk mijn beelden van mijn camera er mee werkt zeer goed

Ach ja..........

Verwijderd

geen kleuren, maar zwart/wit:

ligt aan je videoinstellingen in de driver.
waarschijnlijk staat hij nu op NTSC en moet je hem op Pal B/G zetten...

Of je zenders zijn nog niet ingesteld en moet je een zoekscan doen om alle zenders in te stellen...

Zie handleiding...

Verwijderd

Topicstarter
eej allemaal,

bedankt voor de reacties, hij staat WEL ingesteld op PAL.
De zenders zijn goed afgestemd, maar toch springt ie soms van zwart/wit naar kleur en andersom.
Ik overweeg daarom om toch maar een andere te kopen. Welke raden jullie aan?
Het lijkt me t slimst niet weer een pinaccle te kopen ivm incompatibiliteit of iets dergelijks. Dus welke adviseren jullie?! +/- 70 Pleuros
Het moet er trouwens een zijn die met hoge resoluties 1280x1024 overweg kan, de kaart die er nu inzit, word slechter van kwaliteit bij hogere resoluties :?. Heb dus al met al t idee dat mijn tv-kaart beetje gaar is :(.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 11:26 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Probeer eens andere drivers: http://btwincap.sourceforge.net/

3th party, maar ze werken wel goed (bij mij dan), beter dan de drivers van de leverancier (in mijn geval Terratec). Als je perse een nieuwe wilt: alle kaarten onder 70€ zijn in principe niet bijster goed (but: they get the job done). Ik weet niet waar je het precies voor gebruikt?

Edit:
TV-kaarten zijn meestal tot 768x576, dus het hangt ook van het opschalen af of het beter/slecter wordt. Met de drivers kun je vaak de resolutie instellen (bijv 320x240, 640x480, 768x576), probeer welke het mooiste beeld heeft (scheelt per uitzending en scherm-resolutie).
Mijn ervaring:
- sport met actie close-ups iets lagere resolutie (zal wel door interlaced TV-beeld komen).
- statische TV, zoals talkshows e.d. hoogste resolutie (=klein beetje scherper).

Allebei ongeacht de grootte van het kijkscherm (hoewel het niet echt nuttig is om minder dan 1:1 te kijken).

[ Voor 46% gewijzigd door Jake op 02-12-2002 11:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 03:55:
geen kleuren, maar zwart/wit:

ligt aan je videoinstellingen in de driver.
waarschijnlijk staat hij nu op NTSC en moet je hem op Pal B/G zetten...

Of je zenders zijn nog niet ingesteld en moet je een zoekscan doen om alle zenders in te stellen...

Zie handleiding...
jup. je moet hem op PAL zetten ipv NTSC. NTSC is amerikaans en die instelling geeft hier zwart/wit beelden

Verwijderd

Topicstarter
eej allemaal,

bedankt, Dscaler werkt al heel stuk beter, ondanks dat is het beeld af en toe toch nog zwart/wit met PAL!.. maar dit is over na paar keer zappen.
Is er nog iets te doen aan de onscherpte?!...

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 15:09:
eej allemaal,

bedankt, Dscaler werkt al heel stuk beter, ondanks dat is het beeld af en toe toch nog zwart/wit met PAL!.. maar dit is over na paar keer zappen.
Is er nog iets te doen aan de onscherpte?!...
Filters -> Sharpness

Het is ook wel handig om "Noise reduction" aan te zetten...

They made me do it.

Pagina: 1