Welk mobo is dit? en handleiding?

Pagina: 1
Acties:

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Ik heb alweer een jaar gelee van het werk een mobo mee gekregen.. Hij kwam uit een compaq (ik geloof een presario uit 98 of zo...). Deze zou niet meer werken.. toch wil ik hem werkend krijgen (waarschijhnlijk was van de ander de voeding kapot). Toendertijd gaf die geen piepjes meer. Er zit nu als ik me niet vergis een Celeron 466 Mhz in (met die grote koelribben). Ik moet dan wel weer een handleiding hebben om het een en ander aan te sluiten.
Ik heb al op de compaq website gekeken... maar veel kan ik niet vinden behalve dat je op productlijnen zoals presario kan zoeken... maar ja dan weet ik dus nog niks van de mobo. :( hier wat pics...
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/compaqmobo.jpg
Kent iemand ook die chipset? Komt me niet bekend voor..
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/chipset.jpg
Hier nog een mobo nummer:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/nummer.jpg
Ooh ja het batterijtje is prima.. daar is niks mee aan de hand.. Bios zit er vast in.. .. nee ik krijg hem dus nog niet opgestart (omdat ik het ding niet durf aan te sluiten... zonder manual)..
Wie kan me helpen? Of is dit een custom made mobo waar van eigenlijk geen manuals voor zijn?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
EX... was dat niet een light versie van de LX oid? (voorloper BX)
Probeer hem gewoon aan te sluiten, kan weinig misgaan met het aansluiten van de leds en switches dacht ik.

[ Voor 46% gewijzigd door unfor op 01-12-2002 20:01 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
unfor schreef op 01 December 2002 @ 19:59:
EX... was dat niet een light versie van de LX oid? (voorloper BX)
Probeer hem gewoon aan te sluiten, kan weinig misgaan met het aansluiten van de leds en switches dacht ik.
Nou het staat een beetje wazig omschreven.. bij die aansluitingen.. zo is de power knop maar 1 pin?? dus.. vandaar....

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
LX .. dat zegt me wat.. maar EX.. wat is daar light aan precies?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

henkleerssen schreef op 01 december 2002 @ 20:13:
LX .. dat zegt me wat.. maar EX.. wat is daar light aan precies?
Minder geheugenlijnen, kan max 256MB mem addresseren in 2 banks, ipv 512MB in 4 voor de LX. Verder weet ik het ook niet, maar dat is al een heel verschil (je kunt dus max 1x double sided of 2x enkelsided DIMMs gebruiken)

Daarnaast was er nog iets met het aantal interrupts, maar hoe dat zat weet ik ook niet meer.

Grondzaak is dat je er minder hardware aan kunt hangen, maar wat je er wel aan gehangen krijgt draait net zo snel als bij de LX.

Edit:

Zoek eens naar een FCC-ID op de mobo. Hoogstwaarschijnlijk zal het toch al van Compaq zijn. In dat geval zoeken naar een Assy number of een FRU (spare) number- alle Compaq onderdelen hebben ze en als je daarop googlet kun je flink wat info vinden :)

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 01-12-2002 20:31 ]

Oslik blyat! Oslik!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
dion_b... aha..thanks..! Ik heb nog een kingston doublesided 128 MB 133Mhz SDRAM over.. das dus goed geloof ik ...
dat assy nummer heb ik geprobeerd (barcode nummer OP151 etc... ) maar daar weet google niks op te vinden.. FRU nummer? FCC-ID nummer? Waar zou ik dat moeten vinden? Niet veel nummers hoor behalve dat stickertje wat ik boven laat zien...dus...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Wat wil je precies weten, heb namelijk zelfde (meerdere) bordje liggen, met ook de aanknop zooi.
Zet deze pc niet recht op, want de CPU heeft dan erg snel de neiging om los te gaan / contact te verliezen.

Zal morgen es effe op me werk kijken waar dit bord in hoort, d8 een Deskpro EP/EN. D'r zit een Celeron 300A in bij mij.

And The Only One

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Diamon schreef op 01 december 2002 @ 20:58:
Wat wil je precies weten, heb namelijk zelfde (meerdere) bordje liggen, met ook de aanknop zooi.
Zet deze pc niet recht op, want de CPU heeft dan erg snel de neiging om los te gaan / contact te verliezen.

Zal morgen es effe op me werk kijken waar dit bord in hoort, d8 een Deskpro EP/EN. D'r zit een Celeron 300A in bij mij.
Graag.. elke info is welkom... van dat recht op zetten.. ooh jeeh.. wou hem net verhuizen in een tower kast (dus geen desktop versie...) ...mm.. vastlijmen misschien?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
btw.. het was een desktop model ja... Ik heb ff gekeken naar docs voor Deskpro EP/EN modellen.. maar nog niks kunnen vinden.. een ander desktop model?
Bij nader inzien zou het ook GEEN presario kunnen zijn geweest..

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Kijk eens aan! Qua layout lijkt die er verdomd veel op.. .. alleen is die wat groter aan de achterkant....?

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

tis een deskpro, ik heb heel toevallig gisteren in een Celeron400 zitten koekeloeren!!

Ik zal straks even kijken of ik wat meer kan vinden, de deskpro in kwestie moet nog aangesloten worden :)

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Chemist hoe kom jij er zo bij? Het is inderdaad een deskpro Pro ... typenummer 008312-101.. maar als ik op dit laatste nummer zoek op de compaq site.. vind ik niks...strange...
ff een link die er bij hoort..

thanks allemaal.. ik denk dat ik eruit ben!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
btw.. moet ik ergens nog op letten met installeren? Dat er iets raars is met die compaq of zo?

• Chemist
henkleerssen schreef op 02 december 2002 @ 09:06:
Chemist hoe kom jij er zo bij? Het is inderdaad een deskpro Pro ... typenummer 008312-101.. maar als ik op dit laatste nummer zoek op de compaq site.. vind ik niks...strange...
Gewoon even surfen naar http://th99.too.it/ en dan plaatjes kijken ....
Je kan trouwens ook de volledige site incl alle plaatjes downloaden; moet je maar even zoeken (is wel uitgepakt 500 MB, maar dan heb je ook wat :9)
(Voor de liefhebbers: http://www.osuweb.net/%7eahaning/download.html en dan een van de drie linkjes helemaal onderaan)

Over het algemeen zit er tegenwoordig geen rare hardware meer bij compaq, en zelfs alle rare hardware wordt meestal wel herkend door windows.

[ Voor 9% gewijzigd door Chemist op 02-12-2002 15:47 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Chemist schreef op 02 december 2002 @ 12:14:
[...]

Gewoon even surfen naar http://th99.too.it/ en dan plaatjes kijken ....
Je kan trouwens ook de volledige site incl alle plaatjes downloaden; moet je maar even zoeken (is wel uitgepakt 500 MB, maar dan heb je ook wat :9)

Over het algemeen zit er tegenwoordig geen rare hardware meer bij compaq, en zelfs alle rare hardware wordt meestal wel herkend door windows.
ga het gelijk doen... handig..... thanks!

• Diamon

Diamon

The Weird One

http://h18007.www1.hp.com...kpro/us/locate/4_145.html

Hier kun je alle drivers etc..... vinden die bij de EP serie horen.

And The Only One

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
nou eeuh.. ik had alleen het mobo... dus die drivers...thanks anyway...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
it is alive!.. maar de powerbutton doet het nog steeds niet... in plaats daarvan staat die gelijk aan ... Ik kan nergens iets vinden van de precieze pin layout (gemixede pin layout van power button met led).... zo gedetailleerd zijn alle manuals niet die ik heb gevonden....

• Diamon

Diamon

The Weird One

Aha, zal ik dan zo es effe kijken voor je.
Maar op het MoBo staat wel de pin bezetting namelijk, iig bij mij.

And The Only One

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
hee het hoeft niet meer.. ik ben er al uit..
Nu weer een ander probleem.. krijg de harde schijf niet aan de praat.. dat moet per se een maxtor zijn ( Omdat ik alle technische manuals hiernaar een verwijzing zie..en vanwege de rare bios)?

Verwijderd

k heb toevallig vandeweek ook zon computertje van het werk gekregen(Compaq)

hier zit een 440ex chip op maar k snap het niet helemaal, als die 440ex een verlichte LX is waarom kan hij dan tot 500? want de lx gaat slechts tot 66mhz FSB dacht ik

edit: er zit hier trouwens een celeron 300mhz op.

k heb hem als desktop model gekregen maar die kast was zo handig dat je er ook een tower van kan maken dus dat heb k er maar van gemaakt, past makkelijker in een kast namelijk

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 18:07 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 18:04:

hier zit een 440ex chip op maar k snap het niet helemaal, als die 440ex een verlichte LX is waarom kan hij dan tot 500? want de lx gaat slechts tot 66mhz FSB dacht ik
ik had tijden geleden een lx mobo, die had een max mp van 8. en fsb's tot 83. daar kwam je een heel eind mee :)

• Chemist
Bovendien hebben celeron's een vaste multiplier dus maakt het niet uit tot welke multiplier je bordje kan leveren.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 18:04:
k heb toevallig vandeweek ook zon computertje van het werk gekregen(Compaq)

edit: er zit hier trouwens een celeron 300mhz op.

k heb hem als desktop model gekregen maar die kast was zo handig dat je er ook een tower van kan maken dus dat heb k er maar van gemaakt, past makkelijker in een kast namelijk
Dat heeft dion_B al gezegd...die EX kan dus alleen wat minder geheugen adresseren... that's it...

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Chemist schreef op 04 december 2002 @ 18:28:
Bovendien hebben celeron's een vaste multiplier dus maakt het niet uit tot welke multiplier je bordje kan leveren.
Maakt wel degelijk uit, sommigeborden ondersteunen die hoge MP's niet.

Meh ...

• Chemist
Twarp schreef op 05 december 2002 @ 09:38:
[...]
Maakt wel degelijk uit, sommigeborden ondersteunen die hoge MP's niet.
Maar dat geeft hooguit een probleem bij de herkenning van de CPU door het BIOS (wat inderdaad in een enkel geval ook betekend dat het bordje helemaal niet opstart, maar meestal zie je gewoon een foute snelheid op het scherm staan)
henkleerssen schreef op 05 December 2002 @ 09:32:
[...]
Dat heeft dion_B al gezegd...die EX kan dus alleen wat minder geheugen adresseren... that's it...
En de EX chipset heeft minder busmaster-PCI sloten (max 4, net als de ZX (wat weer de light-versie van de BX is))

Pagina: 1