Toon posts:

AMD 2700+/2800+ kacheltjes

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik vroeg me af, aangezien er nu al 5 fans in mijn kast zitten en ik heb nu een 2000+, of die nieuwe snelle AMD's (th breds) niet vreselijk heet worden ?

Iemand al ervaring met dit ?

Thanks

UncleSmelly

Verwijderd

Als je er een goede koeler die een 3000+ kan koelen erin duwt kan er vrij weinig tot niets fout gaan.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:14

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Kan je checken met programma's als SpeedFan of Motherboard Monitor.

Vaak krijg je ook een tooltje bij je moederbord software om de temps na te gaan.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Maarreh, produceren ze significant meer warmte dan de vorige serie (t/m2000+)?

Verwijderd

Topicstarter
Heb werkelijk geen flauw idee of die nieuwe heter worden als de "oude"...

Lijkt me wel wat de kloksnelheid is toch hoger....

Toch wel jammer dat je met allerlij koelersm casefans danwel waterkoeling in de weer moet om te voorkomen dat je je kamer kan verwarmen met je pc :*)

Mijn maat heeft een P IV op 3 ghz en die blijft koel met de standaard koeler uit de box...

Verwijderd

Tsja, Pentiums worden niet zo warm als AMD's, daartegen staat wel dat de AMD een stukkie goedkoper is en de performance niet heel veel beter is.

Verwijderd

Topicstarter
Yep das waar....

Ik sta op het punt een nieuwe pc in elkaar te schroeven...

En ik ben er nog niet ut precies welke cpu ik ga nemen zit toch zeer hard te denken aan een PIV 3 ghz rakker, alleen jammer dat FB "maar" op 266 Mhz loopt en de AMD op 333-400. EN de Mobo's voor de AMD zijn veelal wat rijker bedeelt met goodies

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Je kan toch het verbruik in W opzoeken in de datasheets?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Niemand ooit gehoord van de thoroughbred core die aanzienelijk minder warmte dan de palomino core produceert die jij hebt op je 2000+ ?
Ze worden in iedergeval minder warm dan de palomino core, door de hogere snelheid kan die wel wat warmer zijn dan de andere T breds maar opzich als je een goede koeler hebt kan je alles erin proppen wat je wilt.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 18:58:
En ik ben er nog niet ut precies welke cpu ik ga nemen zit toch zeer hard te denken aan een PIV 3 ghz rakker, alleen jammer dat FB "maar" op 266 Mhz loopt en de AMD op 333-400. EN de Mobo's voor de AMD zijn veelal wat rijker bedeelt met goodies
Euh... ¿Que?

Ze lopen allebei op 133Mhz (muv de Athlons op 2600+ en 2800+)
Maar de FSb van de P4 is Quad-pumped en loopt asynchroon met het geheugen wat DDR is (266) en bij de Athlon loopt is het Double-pumped en loopt het synchroon, allebei dus op DDR, wat ook 266 is.

maw: Het geheugen loopt allebei op 266 (muv de 2600/2800 Athlon), en in principe is de FSB allebei 133, maar bij de P4 Quad-pumped en bij de Athlon Double-pumped...

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 01-12-2002 19:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 18:58:
Yep das waar....

Ik sta op het punt een nieuwe pc in elkaar te schroeven...

Dan zou ik toch wat beter kijken. De Asus P4PE heeft bv. dezelfde functies als de A7V8X (op AGP 8x na). En de MSI 845PE Max2 Fir mag er toch ook wel zijn. Net zoals de GigaByte GA-8PE667 Ultra, etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 18:54:
Tsja, Pentiums worden niet zo warm als AMD's, daartegen staat wel dat de AMD een stukkie goedkoper is en de performance niet heel veel beter is.
oke op 1 ding heb je gelijk ze zijn goedkoper, maar over de performance zit je een beetje erg fout, de performance van een Athlon XP/MP is veel maal sneller dan een Pentium4 op de zelfde kloksnelheid. een AMD Athlon XP/MP 2200+ draait infeite op 1800Mhz ofwel 1,8Ghz pak je een pentium4 op 1.8Ghz, dan is de performance van de AMD heersend, pak je een Pentium4 op 2200Mhz is de AMD nog steeds heersend, maar pak je een Pentium4 op 2600Mhz dan is de performance min of mer gelijk. :Y)

dus daarom ben ik je niet mee eens dat de performance van een AMD AthlonXP/MP slechter is als een Pentium4.

IMHO is de Pentium4 een heel erg fout ontwerp, hij heeft gewoon een achtelijke Speed, FSB en Geheugen nodig om de Athlon XP/MP bij te houden, wat een lachertje.

_/-\o_ Hail For AMD _/-\o_

• anandus
  • Niet online
Lekker subjectief ;)

Nee, maar je hebt gelijk, de IPC van de Athlon is idd hoger dan de P4
IMHO is de Pentium4 een heel erg fout ontwerp, hij heeft gewoon een achtelijke Speed, FSB en Geheugen nodig om de Athlon XP/MP bij te houden, wat een lachertje.
Mwah, een lachtje? Dat vind ik best meevallen, de Athlon, die worstelt nu al om boven de 2Ghz (of in jouw geval 2800+) uit te komen, terwijl het P4-design makkelijk al over de 3Ghz is. Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Blijkbaar hebben ze de P4 ontworpen met een enorme scalability in het hoofd, en dat begint nu duidelijk te worden.

Als ik het goed begrijp is het design theoretisch zelfs oprekbaar naar 10Ghz, dat zie ik de Athlon niet doen ;)

[ Voor 59% gewijzigd door anandus op 01-12-2002 19:22 ]

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Als die lui bij amd nou ns vlug een cpu op 3 Ghz zouden kunnen fabriceren, dan moet je ns zien wie beter is >:) ik denk AMD maar die zit een beetje laag met budget had ik gehoord ofzo :(
We moeten ns een fonds oprichtten Help AMD doneer 5 euro per maand op mijn rekening >:)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

op jou rekening ? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok Mannen/Dames/...

Bedankt voor de wijze lessen.... _/-\o_

Inderdaad wat ik begreep is dat wil de P4 de AMD eruit "lopen" je er dat peperdure 1066/32 gehuegen in moet stoppen. En helaas ikheb nog geen bordje gevonden die EN Hyperthreading ondersteund En 1066 gehuegen on van AGP 8x maar te zwijgen.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 19:37:
Inderdaad wat ik begreep is dat wil de P4 de AMD eruit "lopen" je er dat peperdure 1066/32 gehuegen in moet stoppen. En helaas ikheb nog geen bordje gevonden die EN Hyperthreading ondersteund En 1066 gehuegen on van AGP 8x maar te zwijgen.
Nee, klopt, juist omdat 1066Rimm zo duur is, verkoopt het minder.
Intel heeft de hoop een beetje opgegeven, en gokt nu op dual channel DDR (Granite bay) en DDR400.
Ik ga er ook niet vanuit dat er nog mobo's komen met die setup...
of zit ik fout? Iemand info?

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 01-12-2002 19:39 ]

Verwijderd

anandus schreef op 01 december 2002 @ 19:12:
[...]

Lekker subjectief ;)

Nee, maar je hebt gelijk, de IPC van de Athlon is idd hoger dan de P4
[...]

Het hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Blijkbaar hebben ze de P4 ontworpen met een enorme scalability in het hoofd, en dat begint nu duidelijk te worden.

Als ik het goed begrijp is het design theoretisch zelfs oprekbaar naar 10Ghz, dat zie ik de Athlon niet doen ;)
Nou das waar hoor, dat moet je niet onderschatten.....

waarschijnlijk ben jij een slachtoffer van de Mega/Gigaherz marketing truuk!!!

Ik durf te wedden dat een Athlon op 2000Mhz [geen 2000+] een P4 2000Mhz er gemakkelijk uit trekt!! De FPU/ALU van de Athlon Ligt veeeeel hoger dan die van de P4, de P4 is alleen sneller als SSE2 wordt gebruikt in de aplicaties die SSE2 ondersteunen, maar het geval dat SSE2 veel gebruikt is minimaal. Zelf UT2K3 is geschreven vooir de P4 en een AMD AthlonXP/MP systeem trekt de P4 er gemakkelijk uit op de zelfde snelheid, dus de P4 is gewoon CRAP!!!!!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hou het netjes heren ,geen Intel/AMD flames hier..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Ok om even terug te komen op het onderwerp, het zal niet veel schelen,
misschien dat die 2800+ (tbred-b) ietsje warmer wordt dan de 2000+ (palomino).
Het zal niet veel schelen in ieder geval, de 0.13 micron techniek maakt de
Athlon een heel stuk zuiniger ;)

Een kacheltje is het in ieder geval niet, in ieder geval niet vergeleken met een P4.

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hopelijk wordt een amd 2400+ (ga ik binnenkort halen) lekker warm, ik heb geen verwarming in mijn kamer :) :(

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Anthor schreef op 01 december 2002 @ 21:01:
Hopelijk wordt een amd 2400+ (ga ik binnenkort halen) lekker warm, ik heb geen verwarming in mijn kamer :) :(
Je zal t moeten doen met een graadje of 36/37 "vrees" ik ;)

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Beter dan 10

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's gewoon kwestie van goeie/gecertificeerde koeler..

Hoeveel warmte ze afgeven is wel op te zoeken op datasheets/nieuws/reviews.

Verger gaat dit topic hier en daar ook way off-topic, dicht dus :/

Edit: Gold_Leader heeft een OW te pakken.

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 01-12-2002 21:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.