Toon posts:

[Patchkast met server] Wat is benodigd?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He,
Ik wil een servertje maken voor thuis en later voor op kamers (met een studentjes-verbinding :D). Nu heb ik daarvoor een normale ATX PC, geen risers, niks anders.

Ik heb dit nu allemaal los en flodderig op zolder liggen met allemaal rommel-kabels enzo. Ik wil dit netjes in een patchkast wegwerken met een 19" UPS eraan en uiteindelijk een 19" switch.

Nu wil ik graag weten wat voor U afmetingen nou zo'n gewone ATX-kast moet zijn.Ik wil speciaal gewoon zonder risers enzo en normale PC-onderdelen omdat ik dan uiteindelijk makkelijk mijn oude desktop-onderdelen erin kan rammen.

Welke merken zijn er eigenlijk een beetje hot onder de budget-server gasten bij de patchkasten en rackmount kasten?

Edit: 2U zou misschien wel mogen, want dan kan ik er toch gewoon een PCI-videokaartje inzetten?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:13

mr_petit

opperprutser

is dit wel PNS :?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah, lees de FAQ maar eens door. Daar staat ook een stuk over wat voor servers goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De P van PNS staat voor "professional" geloof ik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet het TOCH in N&T vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:59
www.svec.com

Die 2u kast pakken :p.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 14:13

siebrand

Oops... typo

Check de Tweakers.net Best Buy Guide: Editie oktober 2002 eens. Hier staat welke keuzes zijn gemaakt voor een rack chassis en welke hardware erin kan/moet.

M.b.t. racks kan je waarschijnlijk het beste kiezen voor een half size rack (24U) en niet voor een full size rack (42U). Dat is wat makkelijker te transporteren en je krijgt het toch niet vol. Afhanklijk van de voor jou beschikbare ruimte kan je kiezen voor een rack dat 60 of 80 cm breed is (breder betekent meer ruimte om kabels naast de systemen weg te werken en is waarschijnlijk niet nodig als je er geen 10+ systemen of 30+ kabels in gaat wegwerken. Een volgende keuze die je voor je rack moet maken is de diepte. Je kunt een rack van 80cm tot 100cm diep nemen. In het diepste rack kan je de allerdiepste servers wegwerken. Vooral de ultradunne servers (1U en 2U) zijn vaak erg diep en krijg je alleen ingebouwd in racks van 100cm diep. Als je geen entreem grote of platte systemen gaat gebruiken, kan je meestal wel kiezen voor een 80cm diep rack.

Meer keuzes: airflow in je rack: hoe worden je systemen geventileerd. Als ze van voor naar achter ventileren, neem dan een rack met geperforeerde deuren zodat de airflow zo min mogelijk wordt opgehouden. Glas aan de voorzijde en perforatie aan de zijkanten kan je systeem onnodig warm laten worden als je veel stroom verbruikt. Als je veel systemen in je rack gaat bouwen (2+) denk dan evt. ook aan een rackmountable KVM switch (keyboard, video, mouse). Als je 't ECHT profi wilt aanpakken, kan je een nog een 1U LCD/keyboard bovenin he 24U rack zetten (evt. met ingebouwde KVM) om het helemaal af te maken. Bedenk: full featured en helemaal af, kost meestal ook een helemaal af bedrag...

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

in een 2u kastje past toch alleen low profile pci? (of risers)

volgens mij moet de topicstarter minimaal 3u hebben voor z'n kaartjes.

Als je echt budget wil moet je toch dumpspul aanschaffen (is voor een particulier (n.b. scholier/student) ook een stuk verstandiger)

nog een tipje: als je blindplaatjes wilt kopen, ga dan naar een toko voor professionele geluidsapparatuur (of sommige/enkele yzerwarenhandels); daar zijn ze vaak een stuk (factor 5) goedkoper; echter wel alleen in de modekleur zwart. Dit geld ook voor kooimoertjes+schroefjes/ringetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die svec kast kon ook gewone PCI-kaarten zonder riser. Maar ik zit aan het volgende te denken: De server hoeft alleen het volgende te hebben:
1 PCI-videokaart
2 netwerkkaarten
Dan kan ik denk ik toch het beste een Procase kassie (IPC-C2S 250W of 300W) nemen met een 3x 32-bits PCI riser?

Kan je zo'n ding ook zonder voeding krijgen en past daar echt een gewone simpele ATX voeding inzetten?

Owjah, De processor die ik gebruik is Slot 1. Is die proc niet te hoog? De passieve cooler moet denk ik ook vervangen worden... :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:20

Predator

Suffers from split brain

PNS -> OH

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 19:19:
Die svec kast kon ook gewone PCI-kaarten zonder riser. Maar ik zit aan het volgende te denken: De server hoeft alleen het volgende te hebben:
1 PCI-videokaart
2 netwerkkaarten
Dan kan ik denk ik toch het beste een Procase kassie (IPC-C2S 250W of 300W) nemen met een 3x 32-bits PCI riser?

Kan je zo'n ding ook zonder voeding krijgen en past daar echt een gewone simpele ATX voeding inzetten?
hoe kunnen er in een 2u kastje nou rechtop pci kaarten zitten :?

een 2u kastje is 88mm hoog, en de bracket van een pci kaart is 120mm lang....
Volgens mij schreven ze toch echt low profile pci kaarten.

ik kan me voorstellen dat er in een server ook wel eens een keertje een extra scsi kaartje moet..

misschien is het gemakkelijk als de topicstarter toch iets van een budget aangeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fuq! Dat was low profile...

De server hoeft niet echt SCSI-kaarten enzo te krijgen, want waar hij voornamelijk voor gaat dienen:
- Internet verdelen
- Zelf downloaden, dus dan 's nachts zonder herrie
- Als webserver dienen
- Met een iptable zorgen dat mijn andere bak als game-server kan dienen

Het budget voor de kast: Ik zou er wel wat voor over hebben. 330 euro is niet niks, maar het is nu wel beter als wat ik nu heb :(
Het budget voor het kabinetje: Ik zoek maar echt een hele kleine, dus maar iets in de richting van een U of 8-10? Hier zou ik het liefst niet zo veel aan willen uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

hmmm... als je €330 al veel vindt... dan moet je misschien maar geen patchkast kopen (die zijn nieuw ongeveer vanaf €800 (de kleintjes)

keb hier nog wel een kleintje gevonden bij de Regenboog, maar deze heeft nulkommanul ventilatie, dus is eigenlijk meer geschikt voor telecom e.d..

misschien kan je ook zelf een kast maken (à la flight case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien kan je ook zelf een kast maken (à la flight case)
Hey, nu je het zegt >:)

Weet iemand wat form factors van dat ding? Het enige wat ik weet is dat ze 19" zijn :P (owja, 21" diep)

En ook graag wat suggesties, wat hottie is en wat niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 20:01 ]

Pagina: 1