Toon posts:

PII 350 omhoog met multiplier maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overclock mijn PII 350 nu naar 410 door het FSB op 117 te zetten en de multiplier op 3,5.
Nu wanneer ik bijvoorbeeld de multiplier op 4.0 zet en de FSB op 100 dan pakt mijn mobo het niet. Dan gaat hij naar een 266 ofzo (ben het even kwijt). In ieder geval niet naar 400 Mhz. Waar ligt dit aan en hoe kom ik hier langs?
Ik heb een Abit BE6-II Mobo.

Verwijderd

maybe heb je een gelockte proc. in dat geval kan je multiplier overklokken vergeten...

Verwijderd

Multiplier is gelockt, die kan je dus niet veranderen. Gewoon verder gaan met je fsb dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ja duidelijk...maar ik las dat het wel mogelijk was...maar ik kan het ook fout hebben. Bedankt in ieder geval voor de info =)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Met sommige 100 MHz PIIs, de eerste paar, kan het inderdaad..
die kon je namelijk ook in een 66 MHz systeem zetten, en dan zouden ze automagisch de hogere multiplier moeten hebben. dat waren de "halfgelockte" serie

Speel eens met "66/100 FSB select" oid in je softmenu.

Als dat niet helpt heb je een volledig gelockte PII en moet je beter geheugen kopen. Want je mobo kan echt wel meer dan 120 aan..

Hoewel je pci en agp kaarten ook probleem kunnen zijn, maar als je PC100 hebt is dat het waarschijnlijk (of natuurlijk gewoon de proc zelf)

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen probleem om hem hoger te krijgen dat is niet. Ik wou alleen weten hoe ik de multiplier nou eens een stap hoger kreeg.
De temperatuur staat van de CPU staat nu op 45 'C. Volgens Intel statistics kan mijn CPU max 70 graden hebben dus ik kan hem nog wat omhoog krikken. Ik had hem eerst op 420 staan maar toen liep de temperatuur op en wist niet hoever ik kon gaan maar nu ik het onderzocht heb krik ik hem nog wel wat hoger.
Pagina: 1