Toon posts:

VB - komma als scheidingsteken

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een programma gemaakt in VB die getallen uit een TXT file leest, en ze vervolgens bij elkaar optelt.

Maar nou worden die getallen in de TXT file per duizendtal gescheiden door een komma.

honderdduizend: 100,000
zo is 1 miljoen: 1,000,000

Dit het het probleem:
Windows 98 ziet een komma als een scheiding van een duizendtal (honderduizend= 100,000)
WindowsXP ziet een komma als een scheiding van een decimaal (XP ziet 100,000 dus als 100)

Is er een commando waarmee ik aan kan geven dat de komma een scheidingsteken van duizendtallen is?

Of heeft iemand een suggestie hoe ik dit in beide windows kan laten functioneren?

Groeten en Alvast Bedankt, _/-\o_
Bram...

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Die scheidingstekens zijn afhankelijk van de internationalization instellingen van de windows-installatie. Elke gebruiker kan vrij kiezen hoe hij/zij het wil hebben en waarschijnlijk gehoorzaamd Visual Basic die instellingen netjes.

De oplossing is dus: Die instellingen aanpassen bij de windows installatie (en dat dus ook van de gebruiker eisen) of zelf een getallen parser schrijven.
De voorkeur gaat uit naar dat laatste waarbij je gewoon het getal als string inleest en hem zelf omzet naar een integer.

Verder: Welkom op GoT naamgenoot :) Hoewel je openingspost netjes is storen wij ons in het algemeen aan begroetingen. Meer info over dat soort zaken vind je in de algemene FAQ, lees die even.

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_
Zou je hier een voorbeeld van kunnen geven van omzetten naar integer?

(ik programmeer voor de lol, ik heb nooit iets op school over programmeren geleerd, en ik heb er ook geen boeken over)

Verwijderd

Dim strGetallen() as string
Dim strregel as string
Dim Getal as Double

strregel="123,121;12436,4543;218761,10"

strgetallen = split(strregel , '';" )

Getal = Val(strgetallen(1))

Getal :
12436,4543

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:11

Sponge

Serious Game Developer

Misschien is dit ook nog wel interessant:
http://www.exhedra.com/Di...ralVB/GM_SingleDouble.asp

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Nadenken is ook een vak.

Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

Probeer ook eens de help van visual basic te gebruiken, het zal je verbazen hoeveel informatie daarin staat!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.