Ik heb op de server last van vage vastlopers als ik stop met een spel spelen. Het gaat om Direct3D spellen. Met MoHAA heb ik bijvoorbeeld geen enkel probleem met afsluiten, maar met NBA Live 2003 loopt de PC zowat vast. Na een minuut ofzo kan ik door continu op mijn toetsenbord en muis te klikken weer naar mijn bureaublad terug.
Ik heb XP NL er opnieuw opgezet, maar dit mocht niet baten. Ik had het probleem ook al met een andere videokaart, toen was het nog erger. Toen wilden filmpjes (avi en mpg) amper beginnen. Eerst vastlopen en na een minuut deed hij het opeens.
Mijn specs:
- Asus A7V
- T-Bird 900 (v-core op 1.8)
- WinXP Pro NL SP1
- 2*256MB SDRam PC133
- ATi Radeon 8500LE
Wat ik geprobeerd heb:
- WinXP opnieuw installeren.
- Andere ATi drivers, (on)officiele, catalyst 2.x (score 3Dmark rond de 5500)
- DirectX 8.2
- Oude videokaart was een Viper550 16MB, nu dus de ATi, maar het probleem is er nog steeds.
BIOS:
- AGP Fast writes enabled (met disabled ook geen resultaat)
- AGP Aperture Size op 64MB
Toen ben ik wat benchmarkproggies gaan draaien. Performance Test. Deze gaf geen schokkende resultaten (had nog een oude test en de scores waren nagenoeg gelijk). Hierna SiSoft Sandra en hier viel me iets op:

Hiervoor had ik dus die DirectX 8.2 geinstalleerd, vanwege daar een nieuwe versie van Directplay inzat ofzo, maar dat hielp ook niet. Ik moet het dus wel in die richting zoeken, maar wat !?
Ik heb XP NL er opnieuw opgezet, maar dit mocht niet baten. Ik had het probleem ook al met een andere videokaart, toen was het nog erger. Toen wilden filmpjes (avi en mpg) amper beginnen. Eerst vastlopen en na een minuut deed hij het opeens.
Mijn specs:
- Asus A7V
- T-Bird 900 (v-core op 1.8)
- WinXP Pro NL SP1
- 2*256MB SDRam PC133
- ATi Radeon 8500LE
Wat ik geprobeerd heb:
- WinXP opnieuw installeren.
- Andere ATi drivers, (on)officiele, catalyst 2.x (score 3Dmark rond de 5500)
- DirectX 8.2
- Oude videokaart was een Viper550 16MB, nu dus de ATi, maar het probleem is er nog steeds.
BIOS:
- AGP Fast writes enabled (met disabled ook geen resultaat)
- AGP Aperture Size op 64MB
Toen ben ik wat benchmarkproggies gaan draaien. Performance Test. Deze gaf geen schokkende resultaten (had nog een oude test en de scores waren nagenoeg gelijk). Hierna SiSoft Sandra en hier viel me iets op:

Hiervoor had ik dus die DirectX 8.2 geinstalleerd, vanwege daar een nieuwe versie van Directplay inzat ofzo, maar dat hielp ook niet. Ik moet het dus wel in die richting zoeken, maar wat !?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-