[Directplay] PC slaat bijna vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17
Ik heb op de server last van vage vastlopers als ik stop met een spel spelen. Het gaat om Direct3D spellen. Met MoHAA heb ik bijvoorbeeld geen enkel probleem met afsluiten, maar met NBA Live 2003 loopt de PC zowat vast. Na een minuut ofzo kan ik door continu op mijn toetsenbord en muis te klikken weer naar mijn bureaublad terug.

Ik heb XP NL er opnieuw opgezet, maar dit mocht niet baten. Ik had het probleem ook al met een andere videokaart, toen was het nog erger. Toen wilden filmpjes (avi en mpg) amper beginnen. Eerst vastlopen en na een minuut deed hij het opeens.

Mijn specs:
- Asus A7V
- T-Bird 900 (v-core op 1.8)
- WinXP Pro NL SP1
- 2*256MB SDRam PC133
- ATi Radeon 8500LE

Wat ik geprobeerd heb:
- WinXP opnieuw installeren.
- Andere ATi drivers, (on)officiele, catalyst 2.x (score 3Dmark rond de 5500)
- DirectX 8.2
- Oude videokaart was een Viper550 16MB, nu dus de ATi, maar het probleem is er nog steeds.
BIOS:
- AGP Fast writes enabled (met disabled ook geen resultaat)
- AGP Aperture Size op 64MB

Toen ben ik wat benchmarkproggies gaan draaien. Performance Test. Deze gaf geen schokkende resultaten (had nog een oude test en de scores waren nagenoeg gelijk). Hierna SiSoft Sandra en hier viel me iets op:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.angenois/Error.gif

Hiervoor had ik dus die DirectX 8.2 geinstalleerd, vanwege daar een nieuwe versie van Directplay inzat ofzo, maar dat hielp ook niet. Ik moet het dus wel in die richting zoeken, maar wat !?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Check eens in je netwerk/inbelverbinding instelling of je überhaupt wel het IPX(/SPX) protocol wel heb geinstalleerd, en zo ja, of die wel aangevinkt is?
Als Windows geen IPX aan boord heeft, installeer het dan eens dmv de Toevoegen knop, en laat de settings van IPX verder met rust, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Hmm, directplay heeft met multi player te maken, is/zijn je netwerk kaart(en) wel goed (als je ze tenminste hebt ;)), is je I-net connectie goed (wat voor connectie heb je)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Het gaat in principe helemaal niet om online gamen. Gewoon als ik alleen even een spelletje wil spelen doet hij dit. Dus het opstarten gaat goed, het spelen ook, keer ik echter terug naar Windows lijkt de PC vast te lopen.

Net even MoHAA op internet gespeeld en dat geeft geen enkel probleem. Volgens mij is het een Direct3D probleem. Met OpenGL games is dit probleem er totaal niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Smarron op 01-12-2002 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Nou, het probleem is nog steeds niet verholpen.

Ik heb inmiddels een Engelse versie van WinXP Pro erop gezet, maar dit mocht ook niet baten. Kan het wellicht ook een hardware probleem zijn? Ik weet wel dat het met mijn GF2 Ultra niet was. Die heb ik jammer genoeg niet meer. Moet ik AGP Fast Writes in de bios nou wel of niet aanzetten? OpenGL loopt echt zonder problemen. Het zijn spellen in direct3D die vreemd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01
Voor een Radeon moet je fast writes uitzetten. De rest van de instellingen moet ik ff opzoeken...

edit:

Zo, ff in mijn BIOS gekeken, (MSI KT3 met AMIBIOS v 5.6)

Zo zijn mijn instellingen voor mijn Radeon 8500

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
AGP mode:                    4x (1x, 2x)
AGP comp. driving:           auto (manual)

AGP fast write:              disabled (enabled)
AGP aperture size:           256 MB (8 MB - 128 MB)
AGP master 1W/S write:       enabled (disabled)
AGP master 1W/S read:        enabled (disabled)
AGP read sync:               enabled (disabled)

edit:

(waardes tussen haakjes zijn de andere opties die ik heb)

Met deze instellingen werkt hij perfect.
Verder heb ik geen instellingen die op de videokaart staan, behalve init port AGP, maar die telt niet ;)

GRRRR niet het probleem oplossen terwijl ik aan het editten ben :( Kon je nou niet eeeventjes wachten :9

[ Voor 86% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 10-12-2002 13:57 ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ik heb de laatste Catalyst drivers geprobeerd die een paar dagen geleden waren gepost op de frontpage

meuk: ATi Catalyst 2.5

Het lijkt nu opeens te werken! Ik heb net NBA Live 2003 gespeeld en tijdens de exit was ik binnen 2 seconden weer in Windows. Normaal duurde het 30 seconden. Ik ga het zo nog een paar keer proberen. Dat betekent dus dat die Omega Plutonium (welke juist stabiel moesten zijn, waren ze ook, maar niet voor mij dus) niet werkten en die Catalyst 2.5 opeens wel! Ik ga het nog even een paar keer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
BlackSash schreef op 10 December 2002 @ 13:40:
Voor een Radeon moet je fast writes uitzetten. De rest van de instellingen moet ik ff opzoeken...

edit:

Zo, ff in mijn BIOS gekeken, (MSI KT3 met AMIBIOS v 5.6)

Zo zijn mijn instellingen voor mijn Radeon 8500

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
AGP mode:                    4x (1x, 2x)
AGP comp. driving:           auto (manual)

AGP fast write:              disabled (enabled)
AGP aperture size:           256 MB (8 MB - 128 MB)
AGP master 1W/S write:       enabled (disabled)
AGP master 1W/S read:        enabled (disabled)
AGP read sync:               enabled (disabled)

edit:

(waardes tussen haakjes zijn de andere opties die ik heb)

Met deze instellingen werkt hij perfect.
Verder heb ik geen instellingen die op de videokaart staan, behalve init port AGP, maar die telt niet ;)

GRRRR niet het probleem oplossen terwijl ik aan het editten ben :( Kon je nou niet eeeventjes wachten :9
Waarom heb jij eigenlijk de aperture size op 256MB staan ?!

Pagina: 1