[Win2k] Standaard hardware instellingen terugzetten ? *

Pagina: 1
Acties:

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:22
Haaj !!

Ik heb een verwisselbare hardeschijf die ik zowel thuis als op school gebruik. Nu heb ik 'm thuis helemaal geïnstalleerd, maar op school start hij niet op. Hij draait Windows 2000 Prof NL.

Ik denk dat dat komt omdat hij de hardware configuratie van thuis probeert te starten. Dus heb ik een tweede hardware configuratie aangemaakt, een kopie van de huidige.

Alleen moet ik dus daarin alles naar standaard veranderen.
Hoe doe ik dat ? Ik start dus op met die hardware-config ... en hoe zet ik dan alles op standaard ?

Alvast bedankt voor de hulp !!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Hoezo start hij niet op ?! Krijg je een fout of hangt hij gewoon ?

• ericafterdark
Je ziet het Windows 2000 prof opstartscherm maar dan stopt hij.
We denken dus dat het komt omdat de hardware instellingen van hier thuis stonden ingesteld. Hoe kan ik dus in een tweede hardewareprofiel alles op standaard zetten ? (is dus windows 2000 prof nl)

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 17:38
Dat je harde schijf niet opstart moet weinig uitmaken, vertel eens iets meer, is het de masterschijf of een 2e? Welke melding krijg je nog meer?

• ericafterdark
Het is de masterschijf.
In die pc's zitten geen schijven, ik zet die dus als master erin.
Thuis is hij geïnstalleerd en start hij netjes op.
Maar op school start hij niet op, je ziet het windows 2000 prof opstartscherm maar daarna stopt hij. Met meerdere mensen hebben we ernaar gekeken en we denken dat het komt omdat hij staat ingesteld op de hardware configuratie van hier thuis.

Dus heb ik via het menu binnen Windows een kopie gemaakt van de hardwareconfiguratie en aangeklikt dat je kunt kiezen tussen twee configuraties. Dat werkt. Maar dan moet ik dus wel bij een van die twee alle instellingen op standaard zien te krijgen. Hoe te doen ... ?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Eiríkr schreef op 01 december 2002 @ 23:18:
Het is de masterschijf.
In die pc's zitten geen schijven, ik zet die dus als master erin.
Thuis is hij geïnstalleerd en start hij netjes op.
Maar op school start hij niet op, je ziet het windows 2000 prof opstartscherm maar daarna stopt hij. Met meerdere mensen hebben we ernaar gekeken en we denken dat het komt omdat hij staat ingesteld op de hardware configuratie van hier thuis.

Dus heb ik via het menu binnen Windows een kopie gemaakt van de hardwareconfiguratie en aangeklikt dat je kunt kiezen tussen twee configuraties. Dat werkt. Maar dan moet ik dus wel bij een van die twee alle instellingen op standaard zien te krijgen. Hoe te doen ... ?
Misschien kun je thuis onder de "school" configuratie opstarten en alle hardware en drivers er uit donderen. Als je dan op school met dat ding opstart onder je "school" configuratie lijkt mij dat ie dan opnieuw gaat zoeken naar hardware en drivers ed.

Je zou ook kunnen proberen om met de "school" configuratie op school met "veilige modus" op te kunnen starten ( f8 dacht ik) en dan alles klaarmaken voor je school config.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• ericafterdark
Misschien kun je thuis onder de "school" configuratie opstarten en alle hardware en drivers er uit donderen. Als je dan op school met dat ding opstart onder je "school" configuratie lijkt mij dat ie dan opnieuw gaat zoeken naar hardware en drivers ed.

Je zou ook kunnen proberen om met de "school" configuratie op school met "veilige modus" op te kunnen starten ( f8 dacht ik) en dan alles klaarmaken voor je school config.
Okay, ik ben gekomen tot en met het thuis opstarten van de school configuratie, dat had ik al. Hoe kan ik het beste alle hardware en drivers enzo eruit gooien dan ? Sorry ... als het een stomme vraag is. Ik ben wel in het menu apparaat beheer ( device manager ) geweest. Hoe te doen ?

ps.: mijn excuses voor het vergeten van het OS in de titel.

• ericafterdark
Volgens mij moet ik gewoon 2 identieke pc's hebben om met dezelfde verwisselbare schijf op te starten. Anders werkt het al niet. Of heb ik het fout ?

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
nah, je moet idd gewoon alles eruit mikken bij apparaatbeheer, je kunt volgensmij ook gewoon op school doen, maar dan moet je dus ff in veilige modus opstarten..
tis wel ff wat werk, maar ik heb het zelf ook wel ooit gedaan, het is ZEKER mogelijk...

• ericafterdark
Okay, ik zit nu op stage maar donderdag heb ik weer les en zal ik het proberen.

Pagina: 1