Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

baybus aan, pc uit...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem is gaande, ik heb laatst een baybus gesoldeerd. Maar als ik mijn antec fan met blauwe leds wil aandoen gaat de pc uit :/

Kan het zijn dat dit aan de voeding ligt, ik heb een A-Open kast met 300 Watt voeding. Ik kom er namelijk echt niet uit, heb de + op de gele molex aangesloten en de aarde op de ground.

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

het kan zijn dat je dan teveel van je voeding vraagt.. probeer eens met een 350 watt

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Verwijderd

Waarschijnlijk is er dan ergens in je baybus kortsluiting ontstaan. ( in het deel dat die fan aanstuurt) Meet de boel maar eens na met een multimeter, dan ben je er snel genoeg achter.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Denk dat je gewoon kortsluiting maakt.

Geef je schema eens.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 17:06:
Het volgende probleem is gaande, ik heb laatst een baybus gesoldeerd. Maar als ik mijn antec fan met blauwe leds wil aandoen gaat de pc uit :/

Kan het zijn dat dit aan de voeding ligt, ik heb een A-Open kast met 300 Watt voeding. Ik kom er namelijk echt niet uit, heb de + op de gele molex aangesloten en de aarde op de ground.
De zwarte van de FAN moet op de RODE draad van de molex !!!!!
Ik neem aan dat je dus 7 volt wilt gebruiken ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:30
Koppel eens iets anders af, zodat je wat speling op je voeding hebt. Haal er een schijf of dvd af of zo, en sjek dan nog eens.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Zet je pc uit, zet je multimeter op piepen bij geleiding en hou je probes op de baybus. Gooi vervolgens die schakelaar om. Gaat je multimeter piepen > kortsluiting > foute boel

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 08:01
moet je de fan ook afkoppelen anders pieptie altijd als je de schakelaar omgooit ;)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
das bijna zeker kortsluiting - doormeten die handel :/

Mn 3D printer blogje..

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Evil_Creature schreef op 01 December 2002 @ 18:42:
moet je de fan ook afkoppelen anders pieptie altijd als je de schakelaar omgooit ;)
Nee want een fan geleidt niet, die heeft toch een behoorlijke weerstand

Verwijderd

insan1ty schreef op 01 December 2002 @ 18:30:
Zet je pc uit, zet je multimeter op piepen bij geleiding en hou je probes op de baybus. Gooi vervolgens die schakelaar om. Gaat je multimeter piepen > kortsluiting > foute boel
Als je kortsluiting hebt geconstateerd kun je natuurlijk verder gaan doormeten waar er precies kortsluiting wordt gemaakt. (soldeerfoutjes etc.)
Pagina: 1