Toon posts:

baybus aan, pc uit...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem is gaande, ik heb laatst een baybus gesoldeerd. Maar als ik mijn antec fan met blauwe leds wil aandoen gaat de pc uit :/

Kan het zijn dat dit aan de voeding ligt, ik heb een A-Open kast met 300 Watt voeding. Ik kom er namelijk echt niet uit, heb de + op de gele molex aangesloten en de aarde op de ground.

Verwijderd

het kan zijn dat je dan teveel van je voeding vraagt.. probeer eens met een 350 watt

Verwijderd

Waarschijnlijk is er dan ergens in je baybus kortsluiting ontstaan. ( in het deel dat die fan aanstuurt) Meet de boel maar eens na met een multimeter, dan ben je er snel genoeg achter.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Denk dat je gewoon kortsluiting maakt.

Geef je schema eens.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 17:55
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 17:06:
Het volgende probleem is gaande, ik heb laatst een baybus gesoldeerd. Maar als ik mijn antec fan met blauwe leds wil aandoen gaat de pc uit :/

Kan het zijn dat dit aan de voeding ligt, ik heb een A-Open kast met 300 Watt voeding. Ik kom er namelijk echt niet uit, heb de + op de gele molex aangesloten en de aarde op de ground.
De zwarte van de FAN moet op de RODE draad van de molex !!!!!
Ik neem aan dat je dus 7 volt wilt gebruiken ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Koppel eens iets anders af, zodat je wat speling op je voeding hebt. Haal er een schijf of dvd af of zo, en sjek dan nog eens.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Zet je pc uit, zet je multimeter op piepen bij geleiding en hou je probes op de baybus. Gooi vervolgens die schakelaar om. Gaat je multimeter piepen > kortsluiting > foute boel

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 19:07
moet je de fan ook afkoppelen anders pieptie altijd als je de schakelaar omgooit ;)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
das bijna zeker kortsluiting - doormeten die handel :/

Mn 3D printer blogje..

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Evil_Creature schreef op 01 December 2002 @ 18:42:
moet je de fan ook afkoppelen anders pieptie altijd als je de schakelaar omgooit ;)
Nee want een fan geleidt niet, die heeft toch een behoorlijke weerstand

Verwijderd

insan1ty schreef op 01 December 2002 @ 18:30:
Zet je pc uit, zet je multimeter op piepen bij geleiding en hou je probes op de baybus. Gooi vervolgens die schakelaar om. Gaat je multimeter piepen > kortsluiting > foute boel
Als je kortsluiting hebt geconstateerd kun je natuurlijk verder gaan doormeten waar er precies kortsluiting wordt gemaakt. (soldeerfoutjes etc.)
Pagina: 1