Ik word helemaal leip van die refreshrates

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09
Videokaart: Hercules Radeon 8500LE met aTi radeon 8500 retail bios
Monitor: CTX PR711

Ok, dit is een uitgekauwd onderwerp, maar het is al zo'n lang lopend drama dat ik het toch maar eens post (ik heb er ook al eens een topic over geopend op het rage3d forum). Ff een korte samenvatting:
Al sinds dat ik mijn radeon in mijn comp stak, heb ik last van 60Hz problemen. In eerste instantie kreeg ik de refresh uberhaupt niet boven de 60, totdat powerstrip mij uit de brand hielp. Maar als ik van resolutie switche, pakte ie niet automatisch de max refresh maar 60Hz. Ik moest altijd ook handmatig de juiste refresh selecteren. Ik heb dat nooit kunnen oplossen, maar met de Rage3d tweakers heb ik de refresh rates gelocked.
Maar nu vind ie ineens na een reboot de DDC informatie van mijn monitor niet, en vond ie het nodig om de refresh rate op 43Hz interlaced te zetten. Ik kan wel handmatig de max refresh hoger instellen in attributes van mijn monitor, maar dat werkt ook maar voor 1 resolutie. Iemand een idee hoe het komt dat windows ineens de DDC info niet meer kan vinden?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
loop dan ook niet zoveel te klooien :P

Doe net als ik: heb al twee jaar dezelfde mon+videokaart combinatie. 1280x960@85Hz. 1x het één en ander moeten uitzoeken, daarna nooit gezeur meer gehad.

• Jag
Dat klooien is een beetje noodzakelijk als het standaard niet werkt :). Bovendien draaide het al een hele tijd gewoon goed, en ineens niet meer :(. Net heeft ie na een reboot ook ineens mijn tv out aangezet, heel vaag.

Verwijderd

kun je dat dan niet met de ati drivers oplossen, bij mij past ie automatich de refreh rate aan als ik switch tussen tv weergave en monitor
werkt erg goed

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij een monitor die niet (geheel) DDC ondersteunt moet je 1 key in het register weggooien, dan heb je nergens meer last van. Ben even vergeten welke het was, maar wil evt. wel even zoeken.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
kijk es bij je monitor of je wel ingevuld hebt wat the max refresh rate is? standaard is ie namelijk 60mhz en dan kan je doen wat je wilt maar het blijft 60mhz.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dat klopt maar als je pech hebt is de DDC knop daar grijs en ingedrukt en kun je daar helemaal niets veranderen.

Ik zou eerst Powerstrip er nog een keer overheen draaien en meteen weer uninstallen, dan zou de DDC informatie weer correct moeten zijn(?) of even Ati volledig uninstallen met ook in het register alle verwijzingen naar Ati handmatig verwijderen en opnieuw beginnen.

[ Voor 55% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-12-2002 18:23 ]

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Refreshfix doet het bij mij niet meer met de 40.72 drivers :'(. Heb een GF DDR :P. Wie weet raad?

specs

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

weer de oude der op die je der op had toen ie t wel deej?

• Tripp

Tripp

Wreah

MiMiC schreef op 01 december 2002 @ 19:19:
weer de oude der op die je der op had toen ie t wel deej?
Zou ook kunnen. Maar die 40.72 doen het wel lekker . Ik zoek gewoon een oplossing met beetje de laatste drivers etc.

specs

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Zoek eens op reforce, ik denk dat dat uitkomst voor je bied. kun je bij iedere resolutie een refreshrate instellen, en die werkt dan daadwerkelijk ook altijd. Erg fijn.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ajb weer even ontopic, antwoord op het probleem probleem van executor is makkelijk te vinden in een van de Detonator 4x.xx topics :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

Scatman_II

R9500 Pro >:)

thoth schreef op 01 december 2002 @ 17:28:
kijk es bij je monitor of je wel ingevuld hebt wat the max refresh rate is? standaard is ie namelijk 60mhz en dan kan je doen wat je wilt maar het blijft 60mhz.
Hz :)
Een monitor van 60Mhz zie je echt niet meer knipperen, knappe jongen als je dat nog ziet ;)

Verder kun je dit 60Hz probleem in windows zelf gewoon oplossen:
beeldscherm -=> instellingen -=> geavanceerd -=> dan die Ati tab en op de monitor klikken die je wil hebben, ff daar een max refresh instellen [sorry, m'n Ati is dood op dit moment, en m'n geheugen is niet specifieker :( ]

En dan in games gebruik je gewoon de Ati refresh rate fix...

[edit]
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr= Moet je zelf ff verder zoeken :P

[ Voor 14% gewijzigd door Scatman_II op 01-12-2002 19:41 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Tripp

Tripp

Wreah

Pollewob schreef op 01 december 2002 @ 19:28:
Ajb weer even ontopic, antwoord op het probleem probleem van executor is makkelijk te vinden in een van de Detonator 4x.xx topics :)
heb het al. lag gewoon aan de combinatie van 40.72 met de geforce DDR. met 30.82 werkt alles weer :)

ow sorry moest ontopic >:), wou het toch ff melden.

specs

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Eigenlijk moet er bij de vraagstelling staan of dit probleem alleen in games optreedt of ook in je desktop omgeving.
Voor je desktop is het voldoende om om 'use DDC information' uit te vinken.
Staat onder eigenschappen beeldscherm=>geavanceerd=>tabblad weergave=>op knop Monitor klikken.
Geld btw alleen voor Ati kaarten.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 17:16:
kun je dat dan niet met de ati drivers oplossen, bij mij past ie automatich de refreh rate aan als ik switch tussen tv weergave en monitor
werkt erg goed
automatisch switchen :?
das bij mij juist het probleem, zodra ik een refreshrate locker gebruik wordt mijn TV-out onbruikbaar :(
moet dus steeds die drivers installen/uninstallen als ik me TV-out wil gebruiken :(

• Jag
Gianni Rombios schreef op 01 december 2002 @ 17:19:
Bij een monitor die niet (geheel) DDC ondersteunt moet je 1 key in het register weggooien, dan heb je nergens meer last van. Ben even vergeten welke het was, maar wil evt. wel even zoeken.
Ja graag, dat zou ik wel eens willen proberen.
roedie schreef op 01 december 2002 @ 19:24:
Zoek eens op reforce, ik denk dat dat uitkomst voor je bied. kun je bij iedere resolutie een refreshrate instellen, en die werkt dan daadwerkelijk ook altijd. Erg fijn.
Ik kan met de radeon tweaker ook refresh rates locken, en toch als ik van resolutie wissel doet ie niet max resolutie.
4tune schreef op 01 december 2002 @ 20:58:
Eigenlijk moet er bij de vraagstelling staan of dit probleem alleen in games optreedt of ook in je desktop omgeving.
Voor je desktop is het voldoende om om 'use DDC information' uit te vinken.
Staat onder eigenschappen beeldscherm=>geavanceerd=>tabblad weergave=>op knop Monitor klikken.
Geld btw alleen voor Ati kaarten.
Ik zou eigenlijk gewoon willen dat ik use DDC information kan drukken (zoals normaal), en dat ie dan ook standaard de juiste refresh selecteert als ik een resolutie instel (of bij een resolutie verandering in een spel).

• Gianni Rombios
  • Niet online
Deze tip was voor ME niet voor XP, heb ik niet geprobeerd, maar kan niet meer in de search terugvinden wat nu de oplossing was ongeveer een maand of 10 geleden, het was wel een dergelijk soort key deleten of op nul zetten. Probeer het eens.
..
I had the same problem running an old Philips monitor on my Radeon
7000 under Win ME.
Search for the key "IDCRegOptionDontUseOSMonitorInfo" in your
registry, and make sure the value is set to 00 00 00 00.
This fix worked for me.
..

De oplossing had ik in ieder geval gevonden op www.rage3d.com/board/

[ Voor 9% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-12-2002 21:44 ]

Pagina: 1