ik zou graag ook een case maken volledig uit plexiglas in de kerst vakantie maar ik kan er nergens een tutoiral van vinden met de maten enz.. Ik heb wel opgemerkt dat er mensen zijn die zo een case hebben. foto hiervan, kwil zo veel mogelijk info hierover.
Meten is weten. En voor foto's moet je zoeken, niet alleen op GoT. Zijn zat dingen te vinden hoor! Suc6, en plaats zelf een how-to als je klaar bent!
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Ga eerst maar eens bedenken wat je wilt:
- Standaard ATX mobo of iets andere maat? Zoek de afmetingen op, en de plaatsen van de gaten (ook van je voeding)
- Gebruik je insteekkaarten, en zo ja: hoe hoog zijn die?
- Steekt je CPU koeler uit boven je mobo?
- Hoeveel harddisks/cdroms enzo wil je inbouwen? Nog speciale eisen als extra ruimte tussen harddisks, of misschien een fan erbij?
- Gebruik je nog speciale items en hoeveel ruimte heb je er voor nodig?
- Kun je dingen van je oude kast hergebruiken (backplate, ATX plaatje, HDD bracket enzovoort)?
Na dit soort vragen te hebben beantwoord komen de volgende:
- Wat voor materiaal en hoe dik moet het zijn? Hou goed rekening met doorbuiging en dergelijke.
- Hoe kun je het gekozen materiaal bewerken (soort zaag/boor enzo) en aan elkaar verbinden (welke lijmen, schroeven enzovoort)
Ga dan aan de hand van de antwoorden eens rustig met een ECHT CAD programma (Autocad, Pro Engineer of Solidworks) aan de slag. Teken je kast, tot elk miniscuul detail. Probeer of het past. Houd bewerkings/montageruimte over!
En met deze tekeningen kun je dan je kast gaan maken!
PS: Gebruik de search, of loop de topics van afgelopen jaar in CME door. Daar vind je gruwelijk veel info over plexi-cases en hoe je ze moet maken!
Succes!
- Standaard ATX mobo of iets andere maat? Zoek de afmetingen op, en de plaatsen van de gaten (ook van je voeding)
- Gebruik je insteekkaarten, en zo ja: hoe hoog zijn die?
- Steekt je CPU koeler uit boven je mobo?
- Hoeveel harddisks/cdroms enzo wil je inbouwen? Nog speciale eisen als extra ruimte tussen harddisks, of misschien een fan erbij?
- Gebruik je nog speciale items en hoeveel ruimte heb je er voor nodig?
- Kun je dingen van je oude kast hergebruiken (backplate, ATX plaatje, HDD bracket enzovoort)?
Na dit soort vragen te hebben beantwoord komen de volgende:
- Wat voor materiaal en hoe dik moet het zijn? Hou goed rekening met doorbuiging en dergelijke.
- Hoe kun je het gekozen materiaal bewerken (soort zaag/boor enzo) en aan elkaar verbinden (welke lijmen, schroeven enzovoort)
Ga dan aan de hand van de antwoorden eens rustig met een ECHT CAD programma (Autocad, Pro Engineer of Solidworks) aan de slag. Teken je kast, tot elk miniscuul detail. Probeer of het past. Houd bewerkings/montageruimte over!
En met deze tekeningen kun je dan je kast gaan maken!
PS: Gebruik de search, of loop de topics van afgelopen jaar in CME door. Daar vind je gruwelijk veel info over plexi-cases en hoe je ze moet maken!
Succes!
[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 01-12-2002 17:15 ]
hier kun je informatie vinden
http://plexi.dbltree.com/
Het is ook wel handig om `m eerst es van karton te maken! Dan weet hoe alles komt te zitten en welke maten je allemaal moet weten. Zo ben ik er achter gekomen dat IK beter geen plexicase kon gaan bouwen! Succes!
A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()