Toon posts:

sb emulator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sb live player 1024 probleem:

Kaart gedetecteerd en geinstalleerd, komt hij zelf met nog een nieuw apparaat: de sb16 emulator en BAM! blauw scherm.

Nu is de vraag (natuurlijk) wat de oplossing is of hoe ik die emulator uit kan schakelen ivm toch geen DOS games.

geg:
win98
Moederbord K7t266 met via (nieuwste 4in1 drivers geinstalleerd).
AMD XP1700.

Bedankt!

Verwijderd

heb je al gekeken of er een conflict is tussen de geluidskaart en andere kaarten? heb je al andere drivers geprobeerd ?

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

- IRQ Conflict
- Windows Update
- Nieuwste Drivers
- 4.43 Drivers? Gebruik eens 4.42! (ik heb last gehad van 4.43 (en bekende snelheids verlies)

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
Heb al eens in de bios het pci slot op vast interrupt gezet.
Verder heb ik inderdaad de 4.43 4in1 drivers, kun je de vorige nog wel krijgen?

Bedankt en ik probeer jullie tips.

Verwijderd

Ik heb dat zelfde probleem ook eens met een Abit TH7-RAID gehad.

Probleem komt door de SB16 emulatie en WIN98(SE). NIET door de VIA chipset (TH7 heeft immers i850 P4 Chipset)

Je kan ergens (?) op de creative site een beschrijving vinden hoe je de SB16 emulatie uit kan zetten. Dan pakt ie 'm wel. Wellicht is d'r inmiddels ook een patch voor.

Mijn tip: stap anders over op Win2K daar heb je de probs niet mee.

Verwijderd

SB16 emulatie gebruikt IRQ5. Je moet er voor zorgen dat je SB1024 in een PCI slot komt waar de kaart IRQ5 krijgt. Kan je via apparaatbeheer (eigenschappen) SB16 emulatie niet uitschakelen (of het helpt weet ik niet)?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 20:17 . Reden: eigenschappen ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dat kon idd wel eens een driverkwestie zijn. Probeer eens de engelse drivers. Ik neem in dat geval aan dat je de nederlandse erop hebt staan, voor het gemak. Daar kon nog wel eens een luisje in zitten :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

probeer in apaaraatbeheer een naar de eigenschappen te gaan, en daar LPT sharing aan te vinken dit helpt vaak.

Oh ja joh!!!

Verwijderd

WhizzCat schreef op 01 december 2002 @ 20:16:
Dat kon idd wel eens een driverkwestie zijn. Probeer eens de engelse drivers. Ik neem in dat geval aan dat je de nederlandse erop hebt staan, voor het gemak. Daar kon nog wel eens een luisje in zitten :)
't SB gebeuren is "meertalig".

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BIOS ?

Verwijderd

Onder Apparaatbeheer 'Uitschakelen in dit hardwareprofiel' aanvinken. Eventueel via veilige modus gaan.

Of probeer deze drivers eens : meuk: Creative Soundblaster Live! en Audigy
Is eigenlijk een volledige cd (377MB), maar ik denk dat die veel problemen oplost.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 01:38 ]

Pagina: 1