Toon posts:

AMD of INTEL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
YO,

ik heb nu een Asus P3c-2000 (rev 1.02) moederbordje, een Pentium II 400 @ 528, 128 MB geheugen (100 mhz cas2) en een GeForce 256 DDR..

Nu wil ik eigenlijk een nieuwe processor.
Dan heb ik 2 keuzes die binnen mijn budget passen:

Een P3 +/- 750 mhz
Of
Een nieuw mobo... Asus A7V met een Duron van amd... en die dan natuurlijk overclocken, maar doe ik ook met een P3...

Duron+mobo: goedkopere latere upgrades naar bijv Thunderbird 1 ghz+

P3: ik hoef niet WEER een nieuw moederbord
nadeel P3 is natuurlijk dat die nogal duur zijn... Intel heeft wel 2x inmiddels prijsdalingen van 30% aangekondigd enzo, maar daar merk je nu nauwelijk wat van, of ben ik nou te ongeduldig??

Geef eens wat tips...

Verwijderd

Ik zou die duron nemen, met een msi kt7t pro2. ben je voor pak em beet 550 klaar, en je hebt dan nog een mobo met PII liggen. Kan je weer lekker een servertje of zo van bouwen.....

Verwijderd

Ik zou gaan voor een MSI KT7 + Duron 850. Kloot effen om met de L1 Bridge en hij loopt rocksteady op 1,0 Ghz. Een kennis van mij heeft deze combinatie en het werkt lekker stabiel en snel :)

Verwijderd

Zou dan denk eerder voor de intel gaan als je moederbord dat aankan.
Denk dat de intel nog ff ietsje sneller zal zijn dan de duron en voor een intel +/- 700 mHZ betaal je ook niet zoveel meer voor.

Maarja dat is mijn mening

Verwijderd

Sja, een nieuwe mobo en duron is toch weer hele klus. ik zou zowiezo Duron600 nemen, want die is met een cooler van 40/50 piek wel naar +- 900/1000 Mhz over te klokken...

maar in dit geval is een PIII proc. toch stukken handiger, 2e handsje misschien

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 22:54 schreef remedy70 het volgende:
Ik zou die duron nemen, met een msi kt7t pro2. ben je voor pak em beet 550 klaar, en je hebt dan nog een mobo met PII liggen. Kan je weer lekker een servertje of zo van bouwen.....[/quote]Wanneer denk je dan dat die pro2 hiero te krijgen is?

Verwijderd

Topicstarter
maar dan over de prijzen van intel, want die zouden toch erg moeten dalen?

ik vind een PIII 750 voor 650 gulden echt teveel, maar voor 450 gulden niet meer

Verwijderd

Ehm... ik zou toch voor die K7T Pro2 gaan + Duron.
Volgens de benchmarks ben je veel sneller met een overklokte Duron dan zo'n P3-750, en FPU instructies zijn niet erg cache afhankelijk dus de 64KB L2 maakt dan niet zoveel uit.

Plus wat je zelf al zei... een upgrade naar een 1GHz+ t-bird is dan een mogenlijkheid, en je hebt idd nog een mobo plus proc over.
Die mobo+proc combo zou je kunnen verkopen (da's makkelijker dan alleen de proc.) of inderdaad gebruiken voor een servertje.

Voor mij zou de keuze simpel zijn.
-Meer snelheid
-Meer upgrademogenlijkheden
-Een extra mobo + processor over.

Verwijderd

Topicstarter
btw:

m'n huidige moederbord trekt het wel, en ik heb nog een ouder moederbord (waar m'n proc eerst in zat) ook nog liggen

Verwijderd

In duitsland zijn ze al een tijdje te koop, kijk hier maar eens: http://www.aha-computer.de/ahapreis.txt

329 DM is 375 gulden.
Pagina: 1