2000 Server + ISA & java sites

Pagina: 1
Acties:

• badFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17

badFISH

Design & Decision Support

Topicstarter
Ik heb een probleempje met computers die achter de server zitten en naar een site willen gaan waar met java gewerkt wordt.
Op de server staat Windows 2000 Server, en daarbij draait Internet Acceleration & Security Server.
Op de client pc's, die achter de server hangen, staat windows XP pro met IE en Mozilla. Ik heb al SP1 op de windows pro computers staan en bij SUN java gedownload. Op de site van Sun zelf kan ik ook zien dat java werkt.
Ga ik echter of naar tmf.nl of spelpunt.nl dan werkt het java weer niet.
Bij spelpunt krijg ik applet destroyed
java.lang.NullPointerException
at games.darts.client.DartsClient.destroy(Unknown Source)
at sun.applet.AppletPanel.run(Unknown Source)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
Bij tmf: Error
java.net.ConnectException: Connection timed out: connect

Nu lijkt mij dat ISA iets blokkeerd of er iets verkeerd ingesteld staat, heeft iemand een idee waar ik kan zoeken om het aanpassen want op de microsoft vind ik niets.

• siebrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 09:17

siebrand

Oops... typo

Kijk of in je ISA logging wordt aangegeven dat clients proberen connecties te maken die door ISA worden geblokkeerd (of dat de server aan de andere kant een connectie met je client probeert te maken die wordt geblokkeerd). Al deze gegevens moeten door logging en analyse van je logs boven water te halen zijn gezien je het probleem goed kan reproduceren. Succes!

Verwijderd

die logging is wel leuk...maar hier staat dus niks duidelijks in...
ik heb het halve internet al afgezocht...en niemand weet het antwoord...

dit is echt heel frustrerend :'(

heeft er dan niemand een oplossing?

Verwijderd

Ik denk toch dat het aan je XP-machine ligt, want ik heb hier met W2k-prof (ook achter een ISA-server op een W2k-server) geen enkel probleem.
Ik kan goed tetris spelen op spelpunt.nl.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:55:
die logging is wel leuk...maar hier staat dus niks duidelijks in...
ik heb het halve internet al afgezocht...en niemand weet het antwoord...

dit is echt heel frustrerend :'(

heeft er dan niemand een oplossing?
hoe heb je die ISA server geconfigged? heb je bepaalde protocol rules ingesteld? dus dat je met bepaalde poorten naar buiten mag, en sommigen niet?

iets meer licht in de duisternis graag

ik krijg ook zon soort van melding als ik op irc.tweakers.net wil, maar dat komt omdat ik IRC block in de isa server :z

A wise man's life is based around fuck you