Toon posts:

[BC6] Global objects?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit:

EenofandereMethode::{
arrayboven
}

andere methode{
arrayonder
}
In de andere methode wil ik de waarde van arrayboven op vragen. Dit lukt niet. Ik kan de definitie er niet boven zetten, zoals ik een hoop andere programmeertalen. Ik heb deze keer bij Borland gezocht, Google en de C++ reference, maar ik kon het niet vinden. Het zal wel geen global heten.... :(

De vraag:Hoe maak ik een object(in dit geval een array van tekstvelden) ook in andere methoden beschikbaar?

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
Als die twee functies methods zijn, kan je van dat array toch gewoon een private property maken?

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
class bla {
private:
    int array[5];
public:
    void eenofanderemethode() {
        // doe iets met array
    }

void andere_methode() {
        // doe weer iets met array
    }

// hier nog wat anders
};

[ Voor 4% gewijzigd door Ericston op 01-12-2002 18:02 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Misschien ga ik wel proberen te helpen zodra je je samplecode tussen code-tags plaatst, en feitelijk samplecode neerzet die enigszins uit de praktijk lijkt te komen. Maja wellicht kun je beter gewoon een boek gaan lezen over de materie...

Professionele website nodig?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Als je mooi en netjes global object wilt gebruiken moet je even op het Singleton pattroon zoeken :)
Verder ben ik het eens met curry684, verzorg je startpost eens netjes! Ga eerst zelf even aan de slag en laat wat compacte code zien. Verder nog even duidelijk uitleggen wat je precies wilt, want vaak zijn globale objecten niet nodig :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Lees ook vooral eens wat over OO-programmeren, dan zal alles vast een stuk duidelijker worden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.