Toon posts:

Marantz 6200 gold + 4x b&w dm 602 s3 + Rell strom sub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, zoals je ziet heb ik een mooi audio setje :z
Maar ik wil graag mijn audiosetje aan mijn pc koppelen met zo min mogelijk kwaliteits verlies.
Zodat ik gewoon normale cd's en dvd's ok via de mijn pc kan afspelen.
Voor dit moet ik dus een nieuwe soundcard aanschafen maar ik geen flauw idee wat het beste is voor een high-end audio set te koppelen aan een pc.

Heeft iemand hier ervaring mee?
En misschien een stukje advies?

Greetz dest

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Heb zelf een SB Live! 5.1 en die doet het prima, kwaliteit is goed enzo. Gewoon goed kabeltje ertussen doen en je hebt nergens last van :)

Neem aan dat je geen zin hebt om nu nog een live te kopen ( gezien het "verouderd" is ), maar neem aan dat de Audigy(2) ook net zo goed / beter werkt :)

hopelijk kun je er wat mee, succes

fotoblog

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Terratec kaartje erin gooien, bijvoorbeeld de Terratec DMX 24/96, die heeft een zeer vlakke frequentiecurve, die van de Creative word je misselijk van als je dat ernaast ziet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• vegterb
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Sound Blaster Audigy

(Heb ik zelf klopt)
Werkt perfect... supergeluid!!!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
JT schreef op 01 december 2002 @ 16:49:
Terratec kaartje erin gooien, bijvoorbeeld de Terratec DMX 24/96, die heeft een zeer vlakke frequentiecurve, die van de Creative word je misselijk van als je dat ernaast ziet.
Ahja, nou die wil ik weleens zien dan :)

De Audigy heeft trouwens een goeie signaal:ruis verhouding, veel beter dan Live's. Maar die Terratec zou dat ook gerust kunnen hebben, verder heb je toch nooit echt last van ruis. Als je een nummer draait hoor je het al niet meer... Beetje kortzichtig trouwens dat mensen altijd hun eigen kaart aanraden, alsof topicstarter iets heeft aan dat subjectieve :)

1 ding mag duidelijk zijn, je hebt geen dure geluidskaart nodig voor een goed uitgangs signaal. Ik neem aan dat die Marantz bak wel een ingebouwde DD/DTS decoder heeft?

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 01-12-2002 17:29 ]

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
1 ding mag duidelijk zijn, je hebt geen dure geluidskaart nodig voor een goed uitgangs signaal. Ik neem aan dat die Marantz bak wel een ingebouwde DD/DTS decoder heeft?
Ja, maar dan moet je wel opletten wat je koopt, Creative kaarten hebben dus geen goede digitale uitgang (misschien de audigy 2 wel, maar dat verwacht ik niet).

Ik raad de Terratec SoundSystem DMX 6Fire LT aan. Die kan namelijk op de digitale uitgang gewoon letterlijk doorgeven wat je software (wat dan ook) aan digitaal geluid genereert, en dat kan een Creative dus _niet_.

Ik heb zelf een sblive!, en ik wordt niet echt gelukkig van de digitale uitgang. Ik heb wel eens een tweetal sites gevonden die serieuze metingen hadden verricht aan geluidskaarten, zowel de digitale als analoge uitgangen, je zou kunnen proberen die te vinden met google.

• JT

JT

VETAK y0

Yokozuna schreef op 01 december 2002 @ 17:26:
[...]

Ahja, nou die wil ik weleens zien dan :)

De Audigy heeft trouwens een goeie signaal:ruis verhouding, veel beter dan Live's. Maar die Terratec zou dat ook gerust kunnen hebben, verder heb je toch nooit echt last van ruis. Als je een nummer draait hoor je het al niet meer... Beetje kortzichtig trouwens dat mensen altijd hun eigen kaart aanraden, alsof topicstarter iets heeft aan dat subjectieve :)

Kep Flips dus ik raad mijn eigen kaart niet aan :o

Hier is trouwens die frequentiecurve van de Audigy waar je van huilt (en op de rest van de punten is de Terratec ook beter) : ASTU

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
JT schreef op 01 december 2002 @ 19:10:
[...]

Kep Flips dus ik raad mijn eigen kaart niet aan :o

Hier is trouwens die frequentiecurve van de Audigy waar je van huilt (en op de rest van de punten is de Terratec ook beter) : ASTU
Dat is toch niet te geloven? Als die plaatjes echt kloppen lijkt me de keuze duidelijk, Creative doet het niet om kwaliteit. Maar om kinky uitspraken op de dozen en flinke marketing.

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 01-12-2002 21:25 ]

• JT

JT

VETAK y0

Ja, erg he...daarom neem ik ook geen Creative als dure geluidskaart :o

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
JT schreef op 01 December 2002 @ 21:25:
Ja, erg he...daarom neem ik ook geen Creative als dure geluidskaart :o
Schandalige curve. Afschaffen die audigy!

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

De creative kaartjes zijn gewoon gaar, iedereen prijst zijn kaart aan met : perfect geluid, get real alsof jullie verschil tussen een ac97 en sb live kunnen horen :P... koop als je goede kwaliteit wilt een semi-pro kaart.. als een goede terratec , of Audiotrak Prodigy 192, rond de 150 tot 200 euro heb je echt hele goede kaarten, 96 bit 24 khz.. goede digitale uit enz

• ernst
En wat zou je een die-hard gamer aanraden ?
Ik hoop binnenkort een mooi B&W setje te kopen maar ik game ook erg veel
Het schijnt (ik heb nog nooit een creative gehad :o ) dat de EAX1 en 2 (voor 3 zijn er nog geen 'niet creative' kaarten) weergave op een SB beter is dan op een andere kaarten
Aangezien A3D helaas dood is zit je dan al snel bij een creative.. Maar ik wil ook dat mijn B&W tjes niet te kort gedaan worden.
Ik vraag me dus af, is de Audigy 2 echt zo slecht en zou ik het verschil echt zo groot zijn als tussen mn AC95 en mn Dmx X fire 1024 :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• JT

JT

VETAK y0

Als je even goed kijkt zie je toch dat de Terratec beter is :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
MMmmm,
Moeilijk audigy 2 , of terratec mmm
k vind dvd erg belangrijk.
als dts geluid wel via de pc moet mijn soundcard dat dan ook ondersteuning?
Anders is de audigy is dat opzicht beter toch?

• ernst
JT schreef op 02 December 2002 @ 00:03:
[...]

Als je even goed kijkt zie je toch dat de Terratec beter is :)
Ja zo goed had ik al gekeken ja ;)
Maar de verschillen zijn wel minder groot
Dus als je ook veel gamed dan word het al een stuk moeilijker..
Dus als iemand een id/mening/oplossing heeft ?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Digi-out is digi-out.. punt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

autiotrak - maya 7.1 gold :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ernst
tbusquet schreef op 02 december 2002 @ 16:17:
Maar hij moet wel werken/ alles doorlaten :z

• JT

JT

VETAK y0

Als je een DTS DVD heb met 1,5mbit soundtrack en je geluidskaartje kan dat niet doorgeven, dan ben je mooi de lul.

Ecodan warmtepomp

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 15:39
Dat is dus niet zo. Bij bijna alle goedkope geluidskaarten wordt het geluid geconverteerd naar een vaste samplerate (bv 48 kHz voor SB live, Audigy en de meeste andere). De geluidskaart verwerkt het geluid intern met een vaste samplerate en stuurt het daarna naar de DAC of digitale uitgang. Hierdoor werkt de digitale uitgang van de meeste geluidskaarten ook met een vaste samplerate.
Op zich is dit niet zo erg, maar het probleem is dat de conversie bij de meeste kaarten heel slecht (en dus goedkoop) gebeurt. Hierdoor komt het ook dat de meeste geluidskaarten op 48 kHz veel beter presteren dan op 44,1 kHz, terwijl het meeste geluid op 44,1 kHz is opgenomen (mp3 enzo).
Duurdere geluidskaarten schakelen intern over op de samplerate van het aangeboden signaal en doen dus geen conversie, met als gevolg dat de prestaties over het algemeen veel beter zijn. Bij goede geluidskaarten kun je bovendien aangeven dat de wave out direct naar de digitale uitgang moet worden gestuurd, zodat het niet eerst nog eens door een mixer gaat.

In praktijk valt het allemaal wel mee. Ik heb een SB live en een Terratec DMX 6fire LT en het verschil is zeker hoorbaar, maar niet echt groot. Dat neemt niet weg dat de goedkopere geluidskaarten techisch wel veel slechter zijn.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Dioot schreef op 03 December 2002 @ 02:01:
[...]

Dat is dus niet zo. Bij bijna alle goedkope geluidskaarten wordt het geluid geconverteerd naar een vaste samplerate (bv 48 kHz voor SB live, Audigy en de meeste andere). De geluidskaart verwerkt het geluid intern met een vaste samplerate en stuurt het daarna naar de DAC of digitale uitgang. Hierdoor werkt de digitale uitgang van de meeste geluidskaarten ook met een vaste samplerate.
Op zich is dit niet zo erg, maar het probleem is dat de conversie bij de meeste kaarten heel slecht (en dus goedkoop) gebeurt. Hierdoor komt het ook dat de meeste geluidskaarten op 48 kHz veel beter presteren dan op 44,1 kHz, terwijl het meeste geluid op 44,1 kHz is opgenomen (mp3 enzo).
Duurdere geluidskaarten schakelen intern over op de samplerate van het aangeboden signaal en doen dus geen conversie, met als gevolg dat de prestaties over het algemeen veel beter zijn. Bij goede geluidskaarten kun je bovendien aangeven dat de wave out direct naar de digitale uitgang moet worden gestuurd, zodat het niet eerst nog eens door een mixer gaat.

In praktijk valt het allemaal wel mee. Ik heb een SB live en een Terratec DMX 6fire LT en het verschil is zeker hoorbaar, maar niet echt groot. Dat neemt niet weg dat de goedkopere geluidskaarten techisch wel veel slechter zijn.[/quote

Kijk hier heb ik de info die ook zocht :D
oftewel terratec is wel het meest gunstig en audigy 2 is ff afw8 dan
Pagina: 1