Toon posts:

PC meld niet opnieuw aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een netwerk draaien, 2 Win XP Pro pc's aangesloten op een Sitecom Dc202 router. Dynamische Ip's

Alleen een probleem/vraag.

Als ik pc1 als eerste aanzet en zet na de hand pc 2 aan. dan kan ik niet in pc1 in mijn netwerkomgeving>werkgroep komen. Maar vanuit pc2 heb ik gewoon toegang tot de netwerkomgeving>werkgroep. Doe ik het andersom, dus eerst pc2 aan en daarna pc1, vind het probleem zich alleen voor bij pc2, want met pc1 kan ik wel in netwerkomgeving>werkgroep komen

Ik denk dat de pc die ik het eerste aan heb gezet, zich opnieuw moet laten aanmelden. Weet iemand hoe ik dit moet doen of doe ik zich ik er net naast??

N.B. In de verkenner heb ik station f, dat is de hdd van de andere computer. Daar heb ik altijd verbinding, terwijl ik niet in de werkgroep kan komen.

Met Vriendelijke Groet,

Stephan Lammerts

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat wil je in de werkgroep doen dat je nu niet kunt doen dan?
Met \\hostname kun je waarschijnlijk wel bij de andere PCs komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kom ook wel bij de andere pc, maar als ik even wil snuffelen in de werkgroep bedoel ik
Hoe zorg ik ervoor dat het mij lukt om de pc die ik als eerste heb aangezet, normaal door de werkgroep kan laten gaan. nu heb ik er geen toegang tot

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je een tijdje wacht wordt het 'vanzelf' gerepareerd volgens mij.