Toon posts:

[HDD] Weet iemand wat er met mijn Maxtor 740D is?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op meerdere pc's doet hij verschillend met HD-Tach....

andere hd's doen het prima op de systemen en deze harddisk heb ik half jaar zonder problemen kunnen gebruiken.

ik heb ff screendump gemaakt http://www.be-on.nl/hd.JPG

hij dropt heel vaak zijn snelheid omlaag, lijkt een soort van vast te slaan (eerst maakte hij daarbij ook een "kloenk" geluid :) nu niet meer, nu alleen rare schommelingen)

Powermax zegt dat ie certified error free is... maar ik denk dat hij toch wel kapot is in a way... wat denken jullie?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 15:31:
op meerdere pc's doet hij verschillend met HD-Tach....
Dan ligt het logischerwijs niet aan de HDD..

In dit geval is de I/O controller van de mobo de schuldige. Probeer gewoon verschillende drivers/BIOS'jes en eventueel patches (VIA!), etc..etc.. :)

Verwijderd

Topicstarter
punt is; hij heeft het altijd gedaan, met zelfde windows install noem maar op.... ineens begon hij vast te slaan, en deed t steeds slechter. ligt echt niet aan drivers

Verwijderd

Check ff de SMART met Dtemp of smartfan. Denk dat ie gewoon langszaam dood gaat.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:50
Zorg er in ieder geval alvast voor dat je een aantal goede backups maakt! just in case...

Verwijderd

Topicstarter
zork -->k heb een nieuwe hd meegenomen van mijn werk :) en oude in andere pc gezet, ik zoek op die wel uit wat er is

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Ik heb hetzelfde probleem: net al mijn shit naar mijn nieuwe schijf geschreven (op volle snelheid) begint hij opeens te eikelen. Ik wil mijn data wel weer terug kopieren naar andere schijven, voor de veiligheid, maar dat gaat nu dus een eeuwigheid duren :(
Heeft iemand nog briljante ingevingen?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:59
Voeding of temperatuurproblemen. Zorg iig snel voor een alternatieve huisvesting van eventueel belangrijke data. Ben bang dat die schijf geen lang leven meer heeft.

[ Voor 68% gewijzigd door DaCoTa op 02-12-2002 12:15 ]

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

DaCoTa schreef op 02 december 2002 @ 11:38:
Voeding of temperatuurproblemen. Zorg iig snel voor een alternatieve huisvesting van eventueel belangrijke data. Ben bang dat die schijf geen lang leven meer heeft.
Temperatuur lijkt me geen probleem, die schijf wordt niet extreem warm. Aan de voeding kan het wel liggen. Zie specs: Wodan in sig. Dat alles + 80GB HDD met een 300W voeding. Is dat te doen of niet? Ik heb trouwens om te testen wat apparaten losgekoppelt, toen deed hij het ook niet goed.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20
Heb ik ook, alleen dan wat smallere pieken (dalen). Is 45-50 graden te heet voor een schijf?

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 02-12-2002 16:55 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:59

MaDLiVe

.-Observer-.

XanderH schreef op 02 december 2002 @ 16:52:
Heb ik ook, alleen dan wat smallere pieken (dalen). Is 45-50 graden te heet voor een schijf?
Best wel ja.

Volgens mij komen de meeste schijven niet boven de 35 graden. Uitzetting (dus uitzetten van bijv. metaal) van onderdelen zorgt voor de rare geluiden meestal.

Zet er es een fan op of koop wat hdd coolers.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20
MaDLiVe schreef op 02 December 2002 @ 18:57:
[...]
Zet er es een fan op of koop wat hdd coolers.
Ik heb al twee casefans, die inschakelen als mijn hdd aan de buiten kant (temp sensortje) 35 graden word. Dit had ik eerst op 30 staan, maar toen stopte hij nooit. Dat leverde het geluid van een vliegtuig op :(

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1