Voor de Celleron kenners

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
wat voor mobo moet een celly 333?

en wat is een redelijk prijs voor mobo+cpu?

danku

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Ik ben Celeron kenner, maar misschien lopen er hier toch een paar Celleron kenners om je verder te helpen.>:)
Succes.

• Servowire

Servowire

Topicstarter
doet mij toch twijvelen aan je kennis

dit weet je blijkbaar niet :)

edit:

oooh, typefoutje
nou ok
CELERON kenners

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Is het een slot1 of PPGA celeron?

Wil je alles-geintegreerd zo goedkoop mogelijk, of juist alles apart om toch nog een beetje performance over te houden?

Persoonlijk zou ik zeggen, als het een PPGA is, ga dan voor een i810 bordje met alles erop en eraan: mobo, met video, audio en soms ethernet voor onder de 250-300 piek nieuw. Als het slot1 is zijn er weinig goede all-in bordjes, zoek dan naar een leuk goedkoop BX plankje met integrated audio en een goedkope videokaart oid.. dan ben je voor mobo + video tegen de 350-500 (nieuw) kwijt schat ik.

Kwa prijs voor tweedehands celly 333.. als hij overklokt naar 500, en dat is bekend, misschien een piek of 100, anders meer tegen de 50. Voor 75 piek gaan tegenwoordig de 300A @ 450 al, en die zijn toch wel stukjes beter dan een neit-overklokbare 333

Maar uiteindelijk moet je je afvragen: heeft het nog wel zin om een systeem om zo'n langzame cpu heen te bouwen? een Duron 600, die waarschijnlijk overklokt richting 850-950, kost nu 160 piek in de pricewatch.. mobo ed zijn ook wel weer stukje duurder, dat wel, maar de prestaties zijn er dan ook naar.

K6-2s van 450-550 Mhz kosten onder de 200 piek, als je ze kan vinden, en een super socket 7 mobo met geintegreerde audio en video is met wat moeite rond de 250 te vinden.

Voor 250 piek koop je een celeron 566, die waarschijnlijk overklokt naar 850.. ook die is stukken sneller dan een 333, en past in dezelfde moederborden (als je even oplet dat je moedertafel FCPGA chips kan hebben).

Persoonlijk zou ik er niet meer aan beginnen, maar goed, dat is een afweging die je zelf moet maken.

• Servowire

Servowire

Topicstarter
het is meer voor een tweede-systeem
ik kon voor 100 piek een CPU+mobo
krijgen

cely 333 leek me wel redelijk

Verwijderd

Ik heb nu ook effe een vraagie over het hebbem van een celeron 566. Ik heb een Aopen AX6BC, maar als ik de FSB naar 100mhz gooi, dan loop de boel tijdens het opstarten van Win98/ME vast. Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Mijn FCPGA-conv. kan het niet aan?
Ik heb geen idee, wie kan mij helpen?

• dion_b
  • Laatst online: 23:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AX6BC is een mooie BX bord; uit wat je zegt is het een C333A PPGA procje. Die kunnen meestal, maar niet altijd 100 FSB aan- als ik me niet vergis heeft de AX6BC ook settings voor 83 en 92 FSB. Probeer die maar. Trouwens, heb je de voltage verhoogd?
Wil ook wel eens helpen;)
Ik betwijfel of het aan de convertor ligt.
Echt een VEEL betere mobo kan ik niet bedenken. Als je fijner wilt tweaken om echt tot de max te komen, een ABIT BX133, maar of de paar %jes die je daarmee wint de +-325,- van een nieuw bordje waard zijn, betwijfel ik. Wel mooie upgrade traject met z'n FC-PGA en RAID, kun je er straks een mooie PIII 750 ingooien en tweaken naar de GHz als je weer wat geld hebt.

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1