Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CASE]H340A & K7VMM, past dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Dit moederbord hier:

http://www.elitegroup.de/produkte_detailinfos/k7vmm.html

samen met dit kastje:

http://www.aopen.nl/products/housing/h340-series.htm

en dan specifiek de H340A.

Zou dat passen? En zou de temperatuur met een Duron 700 @ 866 een beetje hanteerbaar blijven?

Ik kan er een low-profile koeler op zetten, da's niet het probleem denk ik. Wat wel een probleem is, is zo op het oog proberen te zien of de CPU niet te dicht bij de 5.25" drive zit.

Macbook Pro

Verwijderd

Ja, bij het kastje staat dattie geschikt is voor MicroATX, het moederbord is een microATX (Staat er bij), dus het past....

En temperatuur, zal wel goed komen toch?

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Ja, bij het kastje staat dattie geschikt is voor MicroATX, het moederbord is een microATX (Staat er bij), dus het past....
Ja, dat dacht ik eerst ook, maar als ik de plaatjes bekijk begin ik toch te twijfelen. Op dat plaatje van dat A-Open kastje lijkt de cpu wel dichter tegen de connectors aan de achterkant te zitten. Bij dat ECS bordje zitten de spanningsregelaars er nog tussen.

Temp zal waarschijnlijk ook wel goed blijven. Misschien beetje herrie omdat die CPU fan in de luchtstroom van de voedingsfan zit. De voeding zuigt de lucht naar buiten, dus is er een lage druk bij de CPU fan en dus meer herrie.

Of bedoel je dat de positie van de CPU ook meegenomen is in de MicroATX standaard en het dus altijd moet passen??

Macbook Pro

Verwijderd

Als de temp tehoog word gooi je er toch gewoon een paar slot coolers in (aan de achterkant heb je toch nog genoeg ruimte) en een PCI slot zal je niet verliezen.

Verwijderd

RetepV schreef op 01 december 2002 @ 15:07:
[...]

Ja, dat dacht ik eerst ook, maar als ik de plaatjes bekijk begin ik toch te twijfelen. Op dat plaatje van dat A-Open kastje lijkt de cpu wel dichter tegen de connectors aan de achterkant te zitten. Bij dat ECS bordje zitten de spanningsregelaars er nog tussen.

Temp zal waarschijnlijk ook wel goed blijven. Misschien beetje herrie omdat die CPU fan in de luchtstroom van de voedingsfan zit. De voeding zuigt de lucht naar buiten, dus is er een lage druk bij de CPU fan en dus meer herrie.

Of bedoel je dat de positie van de CPU ook meegenomen is in de MicroATX standaard en het dus altijd moet passen??
Ja ehm, das altijd een beetje afwachten, ik heb een midi-tower, maar met mijn huidige moederbord (Chaintech Apogee) zit er 2 mm ruimte tussen koelblok en voeding en passen de cd-rom en brander alleen in de bovenste bays, omdat anders de voedingsaansluiting van het moederbord in de weg zit...

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 15:10:
Als de temp tehoog word gooi je er toch gewoon een paar slot coolers in (aan de achterkant heb je toch nog genoeg ruimte) en een PCI slot zal je niet verliezen.
Heh, er passen alleen low-profile kaartjes in, ik weet niet of er low-profile slotcoolers bestaan :).

Er komt een GF2 MX in, en misschien later een ATI 7500. Beide zijn low-profile, dus dan hoef ik alleen het slotblik te verbouwen.

Hmz, maar hoe weet ik nu of die CPU wel of niet in de weg zit. Hmm, misschien kastje kopen en mobo gewoon in de winkel passen voordat ik hem koop.

Macbook Pro

• RetepV

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Toch ff topic schoppen. Volgende weekend in Utrecht weer een computerbeurs en voor die tijd wil ik wel even weten of dit haalbaar is of niet.

Macbook Pro

Verwijderd

zal wel passen, maar ik vind die C veel mooier

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Jup, passen doet het sowieso wel.. Standaard koeling zal ook geen probleem zijn, maar bij overclocking weet je het natuurlijk nooit..

Overigens hoef je niet eens zo'n low-profile koeler te hebben..

De 5.25 unit zal niet te dicht bij de cpu zitten.. Hooguit kun je in de problemen komen met je memory.. (maar meestal is dat ook geen probleem).

Maar verder blijft het met die kleine dingen altijd wel passen en meten.. (jah, spreek uit ervaring.. Ik heb ook zo'n klein aopen kastje met een celeron 1200.. Werkt op zich goed, maar die low-profile kaarten kunnen wel lastig zijn!)

Maar de beste manier is altijd om de kast eerst te hebben, en je componenten daarop af te stemmen, zoals je zelf al aangeeft..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.