Asus a7v333 met AMD Athlon XP 1900+ (boot niet door)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben hier bij mijn zwager en die heeft dus in topic vermeld systeem, hij heeft alleen een probleem:

De PC start niet door, er komt een memory check, de IDE check en dan slaat de machine vast.

hier voor, deed de machine wel booten naar windows, maar daar sloeg de machine vast, maar nu komt ie niet eens meer in windows.

we hebben al een aantal dingen geprobeerd:
- Bios upgrade van revisie 1007 naar 1015
- ander RAM geprobeerd
- alles uit de machine gehaald en alleen een HDD, gfx kaart en geheugen en cpu er in gelaten, ook hier start hij niet mee door.
- cmos reset gedaan via Batterij eruithalen en 2 puntjes met elkaar verbinden (dmv een stukje metaal, in dit geval een bitje van een schroeven draaier)

maar het probleem is er nog steeds, na de check van de ide devices, slaat het systeem muur vast en bij opnieuw booten (na reset knop ingedrukt te hebben) komt de bios gelijk naar voren, die schijnbaar een probleem in de CPU heeft gevonden.

Heeft iemand dit eerder gehad, met hetzelfde systeem, en hoe heeft hij/zij dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
update:

- grafische kaart: Hercules Prophet II Geforce 2 MX
- RAM: 512MB DDR geheugen
- HDD: WD 80gb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

klimkt als een proc die te heet is geworden en dat de beveiliging in slaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wel in de bios rond kijken zonder dat alles vastslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 15:11:
Kun je wel in de bios rond kijken zonder dat alles vastslaat?
Ja kan in de Bios kijken zonder dat deze vast slaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het waarschijnlijk niet dat je cpu te warm wordt. Als je ook je harddisk niet aansluit en uitschakeld in de bios, slaat de pc dan ook vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als de mogelijkheid bestaat je bios op save settings zetten en dan je CPU ff underclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 17:55:
Ik zou als de mogelijkheid bestaat je bios op save settings zetten en dan je CPU ff underclocken.
ook al geprobeerd, van 1600 naar 1200 geclocked (1200 is laagste)
save settings staan default.

tevens HDD's los gekoppeld en in bios op "none"gezet... hiermee start ie ook niet door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dit is vaag, hij heeft op dit bord een raid controller, hier maakte hij geen gebruik van en heeft deze dus op het bord uitgeschakeld, ik zeg zet deze voor de grap eens aan!

zo gezegt zo gedaan, en wat denk je? dat kreng start door!.. nu nog kijken of het onder windows nog goed loopt (geen hangend systeem meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is je hardeschijf naar de vaantjes...

Ik bedoel hiermee voornamelijk je opstartsector...bootsector...

Probeer eens je windows cdrom in te steken en dan setup te starten => repair installation...

Kan namelijk dat als je meer dan 3 of meer keren niet goed opgestart bent, je windows installatie corrupt wordt (bij windows 2000)...

Heb je een backup gemaakt? Zet die eens terug, probeer eens andere harddisk...
Is je kabel van je harddisk juist aangesloten? Verwissel eens je kabel, draai hem eens om...is er geen pinnetje afgebroken bij je harddisk...

Verder geen pinnetjes afgebroken?

Floppy kabel juist ingeplugged? Verwissel hem? Draai hem eens om?
Powerkabels goed gekoppeld?

Veel te veel om op te noemen...

hopelijk dat je verder komt...

Probeer eens je keyboard en muis te wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 18:40:
Volgens mij is je hardeschijf naar de vaantjes...

Ik bedoel hiermee voornamelijk je opstartsector...bootsector...

Probeer eens je windows cdrom in te steken en dan setup te starten => repair installation...

Kan namelijk dat als je meer dan 3 of meer keren niet goed opgestart bent, je windows installatie corrupt wordt (bij windows 2000)...

Heb je een backup gemaakt? Zet die eens terug, probeer eens andere harddisk...
Is je kabel van je harddisk juist aangesloten? Verwissel eens je kabel, draai hem eens om...is er geen pinnetje afgebroken bij je harddisk...

Verder geen pinnetjes afgebroken?

Floppy kabel juist ingeplugged? Verwissel hem? Draai hem eens om?
Powerkabels goed gekoppeld?

Veel te veel om op te noemen...

hopelijk dat je verder komt...

Probeer eens je keyboard en muis te wisselen...
bednakt voor het nadenken, maar het probleem zit em niet in de HDD, we hebben er namelijk 2 geprobeerd (waarvan 1 zonder os) maar na get aanschakelen van de raid controller doet alles het weer, dus het kan niet aan de hdd's gelegen hebben'.

op de raid controller staat ook niets aangesloten, maar het werkt weer
Pagina: 1