Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WC] temps trouble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een paar dagen een nieuwe Chieftec DA01W zoals te zien is op
[rml][ CM WC ] Chieftec DA-01W[/rml] en
http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/chieftec.htm

En ondanks lapping http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/meshlap.htm en AS3 blijft mn cpu temp erg hoog (45C nu met Seti) en twijfel dus aan de kwaliteit van de montage van mn Cooltech blok
Afbeeldingslocatie: http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/005_A2.jpg

Die is niet verder aan te spannen en t feit dat de veren links dichterbij t koelblok zitten en rechts verder weg geeft ook zo mn twijfels (ook omdat die rechter bracket scheef trekt bij montage), dus zit ik te denken om die blauwe plaat te vervangen voor een zelf te maken plaat en die aan t moederbord te bevestigen met draadeinden veren en moeren (ong zoals http://www.cooltech.it/ct...products&page=wb_003.html) maar wou ik graag vast beginnen met maken van die plaat zonder de pc uit elkaar te moeten halen en heb dus die gatafstandmaten nodig, iemand?
Ik heb dus een Abit KR7A en AMD XP1800

Verwijderd

heyz baffo doe wat ik heb gedaan:

haal de veren uit het blok en leg er een paar m3 ringetjes onder hoe meer eronder hoe meer druk ik heb er vier op elke veer zitten en natuurlijk een spacer onder me blok

offtopic:
voeg me ff in je msn toe als je hebt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb er wel aan zitten denken (k heb ook een spacer btw) maar t nadeel daarvan vindt ik dat je niet weet hoeveel genoeg is, jij zegt 4 (!) per veer, wat is je cpu temp? T is uiteindelijk wel een makkelijke oplossing maar wou t liever dynamisch maken want anders blijft die asynchrone bevestiging zitten en hebben die 4 veren nog wel even veel veerkracht bv (en verder hebbik geen materiaal angst ofzo hoor ;) ), blijven bij jou die staanders een beetje rechtop staan of trekken die ook naar buiten?

Ow en zoals je wellicht gezien hebt op mn site hebbik t koelblok een kwartslag gedraaid in de houder, werd een beetje maf dat de aansluitingen tegen bracket kwamen enzo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 14:59 ]

Verwijderd

gaan ook een beetje naar buiten trekken maarja hij zit als een huis check me specs voor de temps. toen was de kamertemp wel errug laag moet ik er wel ff bij zeggen

ik ga mijn blok waarschijnlijk ook ff modden

Afbeeldingslocatie: http://www.cooltech.it/it/oldsite/wb/005_L2.jpg

maak een special plaatje dat die blauwe plaat gaat vervangen en die veren enz weghaald zodat je hem gewoon met de viergaats bevestiging van je mobo kan gebruiken

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie geen temps op welke page van je dan ook. (profiel/specs/homepage)
Wat ga je aan je blok modden?

Hee dat willik dus ook al doen (zie eerste post hiero)
En ik heb alleen ik-ziek-jah ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 15:04 ]

Verwijderd

hey idd staan geen temps meer in sig was dus iets van 20 kamer 32blok stressed 36

Verwijderd

Topicstarter
ja dat scheelt dus nogal, ik heb nu 40C idle en 45C Seti-stressed, met Toast gister 50C, lucht op de vloer is 21C, mobo is 24C

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 15:08:
ja dat scheelt dus nogal, ik heb nu 40C idle en 45C Seti-stressed, met Toast gister 50C, lucht op de vloer is 21C, mobo is 24C
welke gat afstand moet je hebben die van het bord of het blok?

ik heb nl net me blok eraf liggen en kan beide opmeten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
k wil gatafstand gaten in moederbord hebben

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
sorry, ff oftopic:

wat voor radiator gebruik je? hij past namelijk wel erg mooi daar in die chieftec :D

heb je ook de afmetingen van dat ding voor me :? :D

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

3,6cm 6,7cm

Verwijderd

Topicstarter
Is de http://www.cooltech.it/ct...products&page=rd_004.html
maat van rad met blauwe bak staat op de site, zonder hebbik ff niet bij de hand, maar met de bak past ook (net)

Verwijderd

Topicstarter
Madtraxx: is dat middelpunt gat gemeten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 15:50:
Is de http://www.cooltech.it/ct...products&page=rd_004.html
maat van rad met blauwe bak staat op de site, zonder hebbik ff niet bij de hand, maar met de bak past ook (net)
je hebt toch die mini rad. erin hangen?? denk dat ie die bedoeld

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 15:51:
Madtraxx: is dat middelpunt gat gemeten?
ja

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 15:50
ok, thnx, ik dacht dat het een rad. van de sloop zou zijn ofzo, maar nie dus, nah, ok, verder niet interresant, aangezien ik met GOEDKOPE waterkoeling bezig ben :P (wel goede overigends)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

Topicstarter
Madtraxx: dat is de rad die ik heb (middelste dus, de RD121 -FAN25)

Ik heb ook een kachelradiator van een Mini inderdaad
Afbeeldingslocatie: http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/dscf0041.jpg
maar die ligt er ff naast want is iets dikker en koppelingen komen tegen HD bak aan, moek nog wijzigen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 16:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 16:13:
Madtraxx: dat is de rad die ik heb (middelste dus, de RD121 -FAN25)

Ik heb ook een kachelradiator van een Mini inderdaad
[afbeelding]
maar die ligt er ff naast want is iets dikker en koppelingen komen tegen HD bak aan, moek nog wijzigen
is dat pompje nou wat of nie ik had namelijk een eheim bij die set zitten

ik ga ff kijken hoe je zo'n plaatje het beste kan maken ik zit aan dik plexi te denken en daar led's in te modden ;) heb jij de gat afstand van die 4gaten in het blok??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja jij had een pro kit, tja ze zeggen dat dit een 700ltr/u is maar verder...ik wil alsnog een Eheim, maar misschien een Eheim 2217 (res+pomp in 1 heet ook wel filterpomp ;-)

Ik ga die blauwe bak van de radiator voor cpublok bracket(s) gebruiken, is 1.4mm dik en ga gewoon de originele erop leggen en overtekenen dan de gatafstandmaten die je gaf, klaar :)

Ik zou er 2 kunnen maken van die ene bak, dus incl plaat voor de onderkant mobo, als jij toch al je wc blok los hebt, wat is de diameter van de 'toren' onderaan (waar die dus in die blauwe plaat zit)? Anders neem je t mee gaan we boren, zagen en dremelen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 16:51 ]

Verwijderd

madtraxx maakt zijn kast open ;)

en komt erachter dat ie niet meer weet waar zijn schuifmaat is :(

kan dus ff niet het blok opmeten op het oog met de lineaal erbij is het 4cm

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Baffo opent Corel Draw en tekent

Afbeeldingslocatie: http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/bracket.gif

Heb (alsnog) 40mm als uitgangspunt genomen
Ik deed ff 22mm voor diam grote ronde gat, was ff tussendoor, gaten zitten ig op 36 en 67 afstand, die rondom midden gat ff gegokt)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 17:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 17:28:

[afbeelding]

Heb ff 22mm als uitgangspunt genomen
??? madtraxx begrijpt die 22mm ff niet kan baffo de maten bij de tekening zetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 17:28:

[afbeelding]

Heb (alsnog) 40mm als uitgangspunt genomen
Ik deed ff 22mm voor diam grote ronde gat, was ff tussendoor, gaten zitten ig op 36 en 67 afstand, die rondom midden gat ff gegokt)
ik ga van de week ook ff tekenen als jij een schets op schaal hebt zou je die dan ff kunnen mailen? dan ga ik ff kijken wat ik met dik plexi uit kan halen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/blok%20bevestiging.jpg

zoals je kunt zien (nouja hoop ik) zitten de gaten aan de ene kant verder van de socket af dan aan de andere kant gemeten naar het klemarmpje toe scheelt het niet veel maar met het armpje erbij wel

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dus toch zelf ook even meten ja, en dan dus vooral ook even goed meten waar de core tov die 4 gaten exact zit, want dat is eigenlijk t belangrijkste, dat t blok zo netjes mogelijk recht boven de core uitkomt. Dus ff een digicam foto van dat deel mobo met cpu in socket en dan in tekenprog real-size maken en eroverheen tekenen en dan bv uitprinten.

Die tekening van mij is niet real size

Verwijderd

idd maar ik weet niet of die gaten per bord verschillen denk het niet anders zouden die koelblokken die die bevestiging gebruiken ook nooit bij ieder bord recht op de core komen te zitten

Verwijderd

Topicstarter
Ff een foto van mn bord bij Abit gescoord en daar wat mee gevogeld, en uitgefikte (...) cpu gepakt en opgemeten en wat knippen en plakken kom ik op 1.6mm links van het midden bracket voor plaatsing koelblok
Afbeeldingslocatie: http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/socket-cpu-core-bracket.jpg

Ik zit trouwens wel te denken om tussen mobo en bracket slappe veren te stoppen en stuggere tussen bracket en aandraai moeren, helemaal wrom weet ik niet, maar om iig ook wel wat tegendruk te geven, ipv alleen maar downforce

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
2 plaatjes met mobo gaatjes al klaar, nu nog koelblok erin aftekenen en boren enzo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 17:04:
2 plaatjes met mobo gaatjes al klaar, nu nog koelblok erin aftekenen en boren enzo
beterz ik moet ff ergens een beetje dik plexi vandaan halen en 2mm alu
btw ronde gat voor koelblok = 38mm.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aah tnx :) Nu nog de afmeting van t vierkante blok onderaan en afstand van die schroefgaten en ik kan m ongeopend afmaken >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 18:38:
Aah tnx :) Nu nog de afmeting van t vierkante blok onderaan en afstand van die schroefgaten en ik kan m ongeopend afmaken >:)
maar je zal toch je slangen weer los moeten halen

Verwijderd

Topicstarter
Ssst !
Ik denk trouwens dattik t blok toch gewoon in t midden maak van de bracket, die ene mm...

En als je dr niet uitkomt met je plexi enzo kun je van mij de andere kant van de Rad bak krijgen he, is 1.4mm dik ijzer, mag jezelf zagen enzo (overtrekken vd mijnes mag ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 18:56:
Ssst !
Ik denk trouwens dattik t blok toch gewoon in t midden maak van de bracket, die ene mm...

En als je dr niet uitkomt met je plexi enzo kun je van mij de andere kant van de Rad bak krijgen he, is 1.4mm dik ijzer, mag jezelf zagen enzo (overtrekken vd mijnes mag ;) )
hey thnx zal het ff onthouden ga eerst kijken of het plexi het idd houd anders vind je wel weer een mailtje in je inbox

Verwijderd

Topicstarter
Nah t is gelukt aan 7cm draadend, moertje, ringetje, stukkie plaat, 3 ringetjes, 1 plastic ringetje, moederbord, 1 plastic ringetje, moertje, ringetje, slap veertje, ringetje, bovenplaat met koelblok, ringetje, stugge veer, ringetje, moertje. Alles recht, k weet alleen niet zo goed hoe strak of dat t is, dus laat maar ff zo. Uiteindelijk wel ff snel een 38mm gatzaag gekocht en de gatzaaghouder onder garantie laten vervangen (en nu geen plastikke terugtrekunit maar metaal met borgveertjes) Foto's volgen snel hoop ik.
Staat nu 2uur aan en mbm average mobo=23C en cpu=40C (seti aan) dus dat is niet supergoed/superslecht, iig is t blok recht denk k dan maar (en hopen dat die AS3 beter wordt met 24h ofzo)

Verwijderd

netjes wel wat beter en idd. PICS!!!

Verwijderd

ziet er echt netjes uit :D ik moet nog steeds ergens dik plexi vandaan halen :+

Verwijderd

hey wat voor slangen gebruik jij??

btw zou je in dit tekeningetje ff de preciese maten erin kunnen zetten dus van gat naar gat enz??

Afbeeldingslocatie: http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/bracket.gif

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Slangen zijn van RU58, siliconenslang van 8mm binnendiam meen ik.

Gatafstand Mobo gaten is dus

Afbeeldingslocatie: http://www.westerbaen.cistron.nl/wc/holes250.gif tnx Imhotep

Daarna beetje meten en passen dus middengat gemaakt met een 38mm gatzaag en toen pas de 4 gaten voor blokbevestiging door t wcblock erin te hangen en af te tekenen, werd ook niet helemaal recht, opgelost door de gaten 1mm groter uit te boren, dat hebbik uiteindelijk met allemaal moeten doen want t ging nie zo heel precies als ik wilde. Ik heb sinds een paar dagen die cheapo kolomboor van de Gamma maar dat is geen precisieapparatuur...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 20:15 ]

Verwijderd

hey welke afmetingen heb je genomen voor de buitenkant van het plaatje??

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon toeval omdattik die zijkant van radbak heb gebruikt die was 16.5x5.2cm en doormidden gezaagd, daarna nog wat bijgeslepen (beetje scheef gezaagd ;) )
Gewoon ook even kijken hoeveel ruimte je naast je socket hebt, dan kun je dus bijna elke maat tussen de min gatafstand (+1cm?) en die vrije ruimte nemen als plaatgrootte

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 15:38 ]

Pagina: 1