Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

S. kosten lijken mij veel te veel of ?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg natuurlijk ook zo`n mooie afrekening van de stroom. maar nu ben ik in 1 kwartaal 400 pietermannetjes duurder uit dan normaal, volgens stroom maatschapij ligt dit aan de computer die ik nieuw heb gekocht 2 maanden geleden. maar dat lijkt me stug dus aan jullie de vraag wat kost een computer nou aan stroom als je hem `s avonds aan heb staan, met gem. 5 uurtjes per dag!

alvast bedankt

Verwijderd

Kweek je er soms hennep mee, of gebruikt je computer soms krachtstroom?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:22
LOL :D.

Wij hebben hier 2 computers, staan dag en nacht aan.
Rekening valt best mee d8 ik, heb me pa er nog nooit over gehoord.. :D.

Verwijderd

nou ik weet het ook niet precies hoor wat dat kost......maar ik heb mijn pa nog nooit horen zeuren over de stroom kosten.....

Hier staan 2 pc's 24/7 aan te blaazen en grazen :P ........

Misschien heb je in het betrefende kwartaal nog iets wat stroom vreet meer gedaan....voor de tv hangen ofzow!? kacheltje?!...... maar dat lijkt me niet die pc (tenzij je een supercomputer heb die op krachtstroom draait! :P )

Verwijderd

Als ik wist wat een KWh stroom koste zou ik ut berekenen voor je.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

1 Kwh kost zo tussen de 23 en 27 cent...

Ik merk er niets van overigens, ik ben van 1 naar 2 Pc's gegaan, beide 24/7 aan en beide ook altijd met de monitor aan of op staande-bij...
Lijkt me niet dat het je meer dan 2 a 3 tientjes moet schelen in de maand...

Bericht hierboven

Verwijderd

Trust me, 400 piek meer vraagt om onderzoek. Misschien de buren eens aanspreken? :)

Verwijderd

Volgens mij is er echt iets niet goed met die afrekening. Gewoon specificatie opvragen en misschien heb je wel last van "lekstroom" ofzo. Of kun je opeens extra goed met de buren en vraag je je nooit af wat die stroomkabel vanuit jouw huis naar dat van hen doet? :)

Verwijderd

Je moet eff3e de snelheid van die ronddraaiende schijf in kilowattuur-meter opmeten met je spullen aan en spul uit. Dan heb je beetje indicatie.

Verwijderd

je systeem kast verbruikt 300 watt en een monitor 150 max +/- en dat is met een athlon , als je die 24/7 aan laat staan is hetzelfde als je een 5 kanaals versterker voluit laat blazen .......dat zou best wel eens stroom kunnen verbruiken maar zoveel als ze bij jou zeggen per 1 kwartaal lijkt me ook beetje veel maar het kan .....
je kunt beter een intel als server hebben staan bijv . vreet minder en de amd voor de power :P

Verwijderd

400 piekermannen,

Hebbie een mainframe draaien ofzo..
Lijkt me toch wel een foutje van het energiebedrijf, ik heb wel vaker gehoord dat die zo nu en dan een foutje maken, een collega van me had het ook, en laat die nu net geen computer hebben... (eigenlijk wel, maar is maar een hobby ding voor 1 a 2 uurtjes per dag, als ie al elke dag aangaat..)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 02:22 schreef Darkman het volgende:
je systeem kast verbruikt 300 watt en een monitor 150 max +/- en dat is met een athlon , als je die 24/7 aan laat staan is hetzelfde als je een 5 kanaals versterker voluit laat blazen .......dat zou best wel eens stroom kunnen verbruiken maar zoveel als ze bij jou zeggen per 1 kwartaal lijkt me ook beetje veel maar het kan .....
je kunt beter een intel als server hebben staan bijv . vreet minder en de amd voor de power :P[/quote]An als je er niet achter zit vreet ie helemaal niet zo veel stroom. Monitor uit, videokaart ook rustig. CPU wel vol aan het grazen natuurlijk. En de voeding trekt zelden echt 300 watt. HDD's die uit staan, of af 1 die draait voor de blokjes ..

400 piek is bezopen.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:02
Stel we nemen die 300 Watt voor je compu + 150 Watt voor je monitor voor 24/7 voor een kwartaal tegen 0,27 cent per kWh.
Dan is dat dus:
450 Watt * 24 = 10,8 kWh per dag
10,8 * 7 = 75,6 kWh per week
75,6 * 4 = 302,4 kWh per maand
302,4 * 3 = 907,2 kWh per kwartaal
907,2 * 0,27 = f 244,94 per kwartaal aan stroom.
Dit is het minst gunstige geval (vol vermogen)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 16:58
Dus als ik het goed berijp:

Stel mijn systeem slurpt 330w en mijn systeem staat 9uur per dag aan.

9 x 330 = 3Kwh
1 maand is 30 dagen dus 3 x 30 = 90kwh

90kwh x 0,25 = FL 22,50 per maand of FL67,50 per kwartaal. Dat valt me dan erg mee ;)

En dan te bedenken dat de stroom gemiddeld 25% te duur is in Nederland, ik hoop dat die liberalisering een beetje snel gaat.
Pagina: 1