rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Verwijderd
framesrc = "bestand.php?variabele=<? print ($variabele); ?>"
1) Popup openen
2) Wachten tot het document geladen is
3) De gegevens uit het form, naar bijv hidden fields (of wat anders) in de popupschrijven.
Het frame in de popup kun je gewoon net zo behandelen als andere frames.
objWindow.frames['frameName'].document.getElementById('elData').innerHTML = document.forms['formName'].elements['txtData'].value
ik heb al geprobeert met hiddenfields te werken, maar waar zou ik dan in de popup die hiddenfields moeten zetten, op elke manier die ik gebruik krijg ik of een error of geen reactie (gebeurt gewoon niets), waar moet ik dat form dan zettenr0bert schreef op 02 December 2002 @ 11:53:
Misschien wat een wat omslachtige manier, maar je zou het zo kunnen doen:
1) Popup openen
2) Wachten tot het document geladen is
3) De gegevens uit het form, naar bijv hidden fields (of wat anders) in de popupschrijven.
Het frame in de popup kun je gewoon net zo behandelen als andere frames.
objWindow.frames['frameName'].document.getElementById('elData').innerHTML = document.forms['formName'].elements['txtData'].value
hier is m'n frameset
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <html> <head> <title>Catalogus</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <script language="JavaScript"> <!-- function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) { document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }} else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload(); } MM_reloadPage(true); // --> </script> </head> <frameset cols="480,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame name="leftFrame" scrolling="YES" noresize src="zoek_adv.php"> <frameset rows="225,*" frameborder="NO" border="2" framespacing="2"> <frame name="topFrame" scrolling="NO" noresize src="beschrijving.php" > <frame name="mainFrame" src="selectie.php"> </frameset> </frameset> </body> <noframes> <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000"> </body> </noframes> </html> |
ik heb al geprobeert de hiddenfields voor de frameset te zetten, ook erna, en erin, maar niets werkte
Ps. voor juaron, aan die optie had ik nog niet gedacht, ik ga het nnu uitproberen
[ Voor 15% gewijzigd door EL_Loco op 03-12-2002 08:59 ]
malleo omnia consentiunt
1
| <form onsubmit="window.open('', 'theWindow')" target="'theWindow" |
edit: niet duidelijk vraag gelezen,
wat je kunt proberen is het initieel te openen venster te openen met een lege frameset, waarin het frame 'Mainframe' al wel gedefinieerd is, mogelijk dat de target="'Mainframe" dan gewoon subit naar het frame, wat eveneens een window-object is.
je kunt echter eveneens in de pagina die in te laden is, met javascript de frameset zelf laten opbouwen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| if (!top.frames) { document.write('<frameset rows="10,*">') document.write('<frame src="blaat.html">') document.write('<frame>') } .... if (!top.frames) { document.write('</frame>') document.write('</frameset>') } |
[ Voor 65% gewijzigd door RM-rf op 03-12-2002 09:36 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
dank voor de uitlegRM-rf schreef op 03 december 2002 @ 09:29:
laat onsubmit een nieuw window openen en geef dat een naam; je target van je form laat je verwijzen naar de naam van die popup:
code:
1<form onsubmit="window.open('', 'theWindow')" target="'theWindow"
edit: niet duidelijk vraag gelezen,
wat je kunt proberen is het initieel te openen venster te openen met een lege frameset, waarin het frame 'Mainframe' al wel gedefinieerd is, mogelijk dat de target="'Mainframe" dan gewoon subit naar het frame, wat eveneens een window-object is.
je kunt echter eveneens in de pagina die in te laden is, met javascript de frameset zelf laten opbouwen:
JavaScript:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 if (!top.frames) { document.write('<frameset rows="10,*">') document.write('<frame src="blaat.html">') document.write('<frame>') } .... if (!top.frames) { document.write('</frame>') document.write('</frameset>') }
toch ga ik het eerst volgens juaron's idee proberen dat is minder werk
malleo omnia consentiunt
maar het kan
Ps. voor diegene die dit topic gevonden heeft om hetzelfde probleem te proberen op te lossen.
ik heb het zow gedaan:
1
2
3
4
5
6
7
| <frameset cols="480,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame name="leftFrame" scrolling="YES" noresize src="zoek_adv.php?<? echo $adres_doorgeef; ?>"> <frameset rows="225,*" frameborder="NO" border="2" framespacing="2"> <frame name="topFrame" scrolling="NO" noresize src="beschrijving.php" > <frame name="mainFrame" src="selectie.php"> </frameset> </frameset> |
1
| $adres_doorgeef= "art_nr=$s_art_nr&neuheit='$neuheit'&int_expr='$int_expr'&soort='$soort'&action='$action'" ; |
de $s_art_nr komt omdat ik heb eerst het gecontroleerd op letters (eregi() ), anders kan je op deze manier een error krijgen omdat anders $art_nr tussen '' moet
malleo omnia consentiunt
ik heb een functie gemaakt om een form in zo'n popup te versturen (zo'n ding zonder adresbalk enzow)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function do_submit()
{
art_nr = document.zoek.art_nr.value;
neuheit = document.zoek.neuheit.value;
int_expr = document.zoek.int_expr.value;
soort = document.zoek.soort.value;
action = document.zoek.action.value;
window.open("../zoek popup/zoek_resultaten_popup.php?art_nr="+art_nr+"&neuheit="+neuheit+"&int_expr="+int_expr+"&soort="+soort+"&action="+action+"","zoek","width=670,height=450");
} |
do_submit() heb ik aan m'n submit knop vast geplakt met onClick. ( onclick="do_submit()" )
Maar in m'n form zitten selectvakken, en daarvan geeft hij de waarde niet door
Hoe kan ik toch m'n select vakken meesturen
-edit-
hij geeft alleen art_nr (textfield) en action (hiddenfield) door, de rest zijn select-vakken
[ Voor 14% gewijzigd door EL_Loco op 03-12-2002 14:05 ]
malleo omnia consentiunt
ps. in php gaat het wel goed, het is alleen de doorvoer van JS
malleo omnia consentiunt
edit:
ff een hint:
1
| selectedOptionValue = what.options[what.selectedIndex].value; |
[ Voor 39% gewijzigd door Hangloozz op 03-12-2002 14:33 ]
malleo omnia consentiunt
Dat doe je door de selectedIndex van die select op te vragen.
Check de volgende artikels ook ff voor meer duidelijkheid:
http://developer.irt.org/script/418.htm
http://developer.irt.org/script/887.htm
http://developer.irt.org/script/797.htm
malleo omnia consentiunt
ik heb nu dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| var res_neuheit = null;
var res_int_expr = null;
var res_soort = null;
function do_submit()
{
art_nr = document.zoek.art_nr.value;
action = document.zoek.action.value;
window.open("../zoek popup/zoek_resultaten_popup.php?
art_nr="+art_nr+"&neuheit="+res_neuheit+"&int_expr="+res_int_expr+
"&soort="+res_soort+"&action="+action+"","zoek","width=670,height=450");
} |
en dit
1
2
3
4
5
| <select onChange="res_neuheit = this[this.selectedIndex].value"> <option selected>Geen Voorkeur</option> <option>Ja</option> <option>Nee</option> </select> |
dit is er maar 1, er zijn er in werkelijkheid 3.
Nu is mijn vraag:
wat doe ik hier nu fout
hij stuurt elke keer die nullwaarde door, hij ziet die onChange niet
Ps do_submit() zit nogsteeds aan m'n submitknop
-edit- layout f*ckup
[ Voor 13% gewijzigd door EL_Loco op 06-12-2002 19:24 ]
malleo omnia consentiunt
Verwijderd
dank Martijn22