Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Verwijderd
He who controls the Spice, controls the Universe.
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Verwijderd
Wie niet waagt die niet wint.
Geen abo, wel op een "alternatieve" manier
zo kan het er uit zien:

zo ziet het er meestal uit:

Jawel, je moet alleen wel de goede versie hebbenDie cabelcrypt rotzooi doet het niet op winxp
[ Voor 26% gewijzigd door T.T. op 01-12-2002 14:41 ]
(Zonder abo en computer dus)
webOS all the way!
Maar waarschijnlijk niet onder WindowsXP? Bovendien heb ik geen schotel, maar via de kabel...mbuts schreef op 01 December 2002 @ 15:13:
moet je betere software gebruiken want met mijn schotel en een technotrend kaart en Multidec 9 compleet kan je probleemloos alles kijken zonder abbo
[ Voor 9% gewijzigd door T.T. op 01-12-2002 16:11 ]
Verwijderd
Wat zijn je specs? Wat voor schotel gebruik je(of maakt dat nie uit)?
Philips 7072 + Studio DC10plus
Zit alleen wel een silvercard en een 'alternatieve
Edit: Ow via kabel, hmm, dan weet ik het niet zo zonder dat ik dingen ga zeggen die niet mogen
[ Voor 63% gewijzigd door Fairy op 01-12-2002 18:03 ]
Gaat prima hoor.Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 17:54:
Ik heb ook een pinnacle PCTV Pro, zou ik daarmee ook via schotel tv kunnen kijken? Ik dacht namelijk dat je een speciale tv-kaart nodig had om via schotel te kunnen kijken. Het hoeft dus niet zo te zijn?
Ik heb een Scart verdeelbox aan mijn TV kaart hangen (via die tulp uitgang). Hier hangen mijn DVD speler, VHS en sateliet ontvanger aan.
Vergeet nog watVerwijderd schreef op 01 December 2002 @ 17:54:
Ik heb ook een pinnacle PCTV Pro, zou ik daarmee ook via schotel tv kunnen kijken? Ik dacht namelijk dat je een speciale tv-kaart nodig had om via schotel te kunnen kijken. Het hoeft dus niet zo te zijn?
Digitale sateliet ontvanger + een standaard 60 cm schoteltje.
Je zou ook de edit knop kunnen gebruiken MorpheusMST_Morpheus schreef op 01 december 2002 @ 18:14:
[...]
Vergeet nog wat
Verwijderd
Hauppauge heeft heel wat kaarten voor digitale sateliet. Vraag me niet precies wat de verschillen zijnmbuts schreef op 01 December 2002 @ 22:13:
Ben op zoek naar een nieuwe satteliet kaart iemand goede suggesties, en o ja multidec draaid ook onder windows xp
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
edit: sterker nog, ik weet wel zeker dat je een sat-kaart nodig hebt:
DVD-S/C Card is dus een speciale kaart om satelliet-signaal mee te ontvangen.1. What do u need:
DVB-S/C Card
Windows (98/ME/2k/XP) with Direct X installed
Free HD-space ;-)
PC @ 300 MHz
New key file (for decrypting channels found @the bottom of this page or is included)
[ Voor 35% gewijzigd door ImPrEzA op 01-12-2002 22:52 ]
sateliet ontvanger -> scart kabel -> scart verdeelbox (keer voor fl 10,- van de zwarte markt gehaald, nieuw iets van €15) -> tulp stekker aansluiten op de output van de scart box -> ingang tv kaart. Heb je helemaal geen dure Sat kaart nodigImPrEzA schreef op 01 December 2002 @ 22:48:
er is nou een paar keer gezegd dat het wel kan via een normale tv-kaart, maar voor zover ik alles lees ben je dus wel een speciale satelliet-kaart nodig... want het signaal wordt nu al door de sat-receiver geprobeerd te decoderen, dus ik krijg op m'n tv-kaart alleen de error door. Of kan ik de rechtstreekse kabel van schotel -> receiver ook in m'n tv-kaart stoppen?
[...]
DVD-S/C Card is dus een speciale kaart om satelliet-signaal mee te ontvangen.
Euhm, da's dus een DVB-S kaart, DVB-C kaart is om digitale kabel mee te ontvangen. Heb hier zo'n kaart in m'n Siemens boxje zitten, maar volgens mij wordt er maar weinig gebruik gemaakt van DVB-C in Nederland.ImPrEzA schreef op 01 December 2002 @ 22:48:
[...]
DVD-S/C Card is dus een speciale kaart om satelliet-signaal mee te ontvangen.
Euhm, ik ben niet zo thuis in het satelliet wereldje, maar moet jij dan niet je smartcards in je ontvanger stoppen ?? Als je deze niet zelf kan programmeren kan je volgens mij dan met een DVB-S kaart veel meer met de juiste software. Of heb ik het mis ??MST_Morpheus schreef op 01 december 2002 @ 22:56:
[...]
sateliet ontvanger -> scart kabel -> scart verdeelbox (keer voor fl 10,- van de zwarte markt gehaald, nieuw iets van €15) -> tulp stekker aansluiten op de output van de scart box -> ingang tv kaart. Heb je helemaal geen dure Sat kaart nodig
Correct. Alleen ik heb kennissen die smartcards kunnen beschrijven, dus voor mij levert dat weinig/geen problemen op.Toewan schreef op 02 December 2002 @ 01:22:
Euhm, ik ben niet zo thuis in het satelliet wereldje, maar moet jij dan niet je smartcards in je ontvanger stoppen ?? Als je deze niet zelf kan programmeren kan je volgens mij dan met een DVB-S kaart veel meer met de juiste software. Of heb ik het mis ??
dan kun je het wel bekijken idd, maar dan heb je toch nog steeds geen ongecodeerd signaal om zelf softwarematig te decoderen?MST_Morpheus schreef op 01 December 2002 @ 22:56:
[...]
sateliet ontvanger -> scart kabel -> scart verdeelbox (keer voor fl 10,- van de zwarte markt gehaald, nieuw iets van €15) -> tulp stekker aansluiten op de output van de scart box -> ingang tv kaart. Heb je helemaal geen dure Sat kaart nodig
Heb trouwens alleen een smartcard voor de Ned. zender, waarmee C+ etc. gecodeerd zijn
Verwijderd
Of kan dit onafhankelijk op de TV-kaart?
Wat kost dat eigenlijk allemaal bij elkaar? Dus inclusief de "alternatieve manier" om canal+ met geluid te ontvangen?MST_Morpheus schreef op 01 december 2002 @ 18:14:
[...]
Vergeet nog wat
Verder vraag ik mij af, waarom je wel geluid kunt krijgen via de sateliet, maar niet via de kabel....
Een schoteltje is gelemaal niet zo duur. Geloof dat je iets van 1 pleuro/cm dokt. Ontvangers zijn iets duurder jah.Oscar Mopperkont schreef op 02 December 2002 @ 13:24:
[...]
Wat kost dat eigenlijk allemaal bij elkaar? Dus inclusief de "alternatieve manier" om canal+ met geluid te ontvangen?
Verder vraag ik mij af, waarom je wel geluid kunt krijgen via de sateliet, maar niet via de kabel....
Ja waarom dat met sateliet weer wel gaat vraag ik me ook af jah..
Ik heb hier een "alternatieve" smartcard, die pakt C+ wel.ImPrEzA schreef op 02 December 2002 @ 11:02:
[...]
dan kun je het wel bekijken idd, maar dan heb je toch nog steeds geen ongecodeerd signaal om zelf softwarematig te decoderen?
Heb trouwens alleen een smartcard voor de Ned. zender, waarmee C+ etc. gecodeerd zijn
Verwijderd
Je hebt hierover al een topic geopent. Dan is het niet de bedoeling om nog een oud topic omhoog te schoppen met dezelfde vraag. Een vraag die overigens via de search en de FAQ makkelijk zelf te beantwoorden is...
Succes
[ Voor 14% gewijzigd door Han op 12-11-2003 15:54 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dit topic is gesloten.
![]()