Canal+ kan op elke tv-kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Voor de duidelijkheid: dit is dus geen vraag over tips of progs om C+ te kunnen kijken, maar het volgende:

ik heb een Lifetec LT9415 tv-kaart, en wilde wel eens proberen om C+ gedecodeerd te kijken, maar nou hoorde ik gisteren dat je daar een speciale satelliet-tvkaart voor nodig hebt. Ik heb dus het schotel-signaal samen met Ned1,2,3 via 1 coax kabel, die ik in m'n tv-kaart stop. Ik kan dus wel schotelzenders kijken als ik op dat kanaal afstem, dus ook gecodeerde Canal+ (zwart beeld met error: "kanaal is gecodeerd".

Kan ik het dan met progs ook decoderen of ben ik daar dus speciale kaart voor nodig?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Volgens mij kan dat wel maar dan zonder geluid.

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ok weet ik genoeg denk ik

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

zoek cable crypt ofzoiets, ik had dat een tijd terug en ik kreeg wel redelijk tot perfect beeld, alleen zonder geluid

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ehm maar volgens mij is CableCrypt voor kabelsignaal, ik ontvang het dus via een schotel

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 09:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb het zelf hier via een sateliet ontvanger die aan mijn TV kaart hangt. Canal+ met geluid :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
ja en je hebt zeker niet toevallig een abo op Canal+ :)

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Het gaat niet met zomaar elke TV-kaart. Het ligt er namelijk aan welke chip gebruikt wordt, want cablecrypt werkt niet met elke chip samen. De BT's van connexant, zoals op o.a. de Hauppauge kaarten, moet in principe goed gaan.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

Gewoon proberen met dat crypt programmaatje (weet niet meer hoed dat heet :+) het is er ook in de smaak XP. Kanaal opzoeken prog afsluiten en crypt opstarten.
Wie niet waagt die niet wint.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

ImPrEzA schreef op 01 December 2002 @ 14:09:
ja en je hebt zeker niet toevallig een abo op Canal+ :)
Geen abo, wel op een "alternatieve" manier >:) })

Verwijderd

Die cabelcrypt rotzooi doet het niet op winxp

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Ik vind het (jammer genoeg) maar slecht werken:
zo kan het er uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/canal+1.jpg

zo ziet het er meestal uit:
Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/canal+2.jpg
Die cabelcrypt rotzooi doet het niet op winxp
Jawel, je moet alleen wel de goede versie hebben :P

[ Voor 26% gewijzigd door T.T. op 01-12-2002 14:41 ]

• Tuinhark
  • Laatst online: 21:53

Tuinhark

Retro

Zo ziet het er op mijn TV vaak uit.. (de onderste) :?
(Zonder abo en computer dus)

:Y)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Je kan via schotel kijken met het programma MultiDec... Als je de juiste keys hebt kan je NL 1,2,3 e.d. decoderen, net als C+ en X-Zone >:)

webOS all the way!

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 16:09
moet je betere software gebruiken want met mijn schotel en een technotrend kaart en Multidec 9 compleet kan je probleemloos alles kijken zonder abbo

• T.T.
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

mbuts schreef op 01 December 2002 @ 15:13:
moet je betere software gebruiken want met mijn schotel en een technotrend kaart en Multidec 9 compleet kan je probleemloos alles kijken zonder abbo
Maar waarschijnlijk niet onder WindowsXP? Bovendien heb ik geen schotel, maar via de kabel...

[ Voor 9% gewijzigd door T.T. op 01-12-2002 16:11 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Afbeeldingslocatie: http://www.informat.nl/~bron/Canal+.jpg

Zo ziet het er bij mij uit: sateliet ontvanger + Pinnacle PC-TV Pro en MoreTV :)

Verwijderd

Ik heb ook een pinnacle PCTV Pro, zou ik daarmee ook via schotel tv kunnen kijken? Ik dacht namelijk dat je een speciale tv-kaart nodig had om via schotel te kunnen kijken. Het hoeft dus niet zo te zijn?

Wat zijn je specs? Wat voor schotel gebruik je(of maakt dat nie uit)?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Bij mij werkt alles standaard al :?

Philips 7072 + Studio DC10plus :)

Zit alleen wel een silvercard en een 'alternatieve :+ ' firmware in :7

Edit: Ow via kabel, hmm, dan weet ik het niet zo zonder dat ik dingen ga zeggen die niet mogen :'(

[ Voor 63% gewijzigd door Fairy op 01-12-2002 18:03 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 17:54:
Ik heb ook een pinnacle PCTV Pro, zou ik daarmee ook via schotel tv kunnen kijken? Ik dacht namelijk dat je een speciale tv-kaart nodig had om via schotel te kunnen kijken. Het hoeft dus niet zo te zijn?

Gaat prima hoor. :)

Ik heb een Scart verdeelbox aan mijn TV kaart hangen (via die tulp uitgang). Hier hangen mijn DVD speler, VHS en sateliet ontvanger aan.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 17:54:

Vergeet nog wat |:(

Digitale sateliet ontvanger + een standaard 60 cm schoteltje.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

MST_Morpheus schreef op 01 december 2002 @ 18:14:
[...]

Je zou ook de edit knop kunnen gebruiken Morpheus :)

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Fairy schreef op 01 december 2002 @ 18:18:
[...]

Je zou ook de edit knop kunnen gebruiken Morpheus :)
:> I'll try to remember it.

Verwijderd

Op deze site staat veel informatie over satellietontvangst op je computer: http://members.home.nl/happysat/index2.html is zeer informatief.

• mbuts
Ben op zoek naar een nieuwe satteliet kaart iemand goede suggesties, en o ja multidec draaid ook onder windows xp

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
mbuts schreef op 01 December 2002 @ 22:13:
Ben op zoek naar een nieuwe satteliet kaart iemand goede suggesties, en o ja multidec draaid ook onder windows xp
Hauppauge heeft heel wat kaarten voor digitale sateliet. Vraag me niet precies wat de verschillen zijn ;)

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
er is nou een paar keer gezegd dat het wel kan via een normale tv-kaart, maar voor zover ik alles lees ben je dus wel een speciale satelliet-kaart nodig... want het signaal wordt nu al door de sat-receiver geprobeerd te decoderen, dus ik krijg op m'n tv-kaart alleen de error door. Of kan ik de rechtstreekse kabel van schotel -> receiver ook in m'n tv-kaart stoppen?

edit: sterker nog, ik weet wel zeker dat je een sat-kaart nodig hebt:
1. What do u need:

DVB-S/C Card
Windows (98/ME/2k/XP) with Direct X installed
Free HD-space ;-)
PC @ 300 MHz
New key file (for decrypting channels found @the bottom of this page or is included)
DVD-S/C Card is dus een speciale kaart om satelliet-signaal mee te ontvangen.

[ Voor 35% gewijzigd door ImPrEzA op 01-12-2002 22:52 ]

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

ImPrEzA schreef op 01 December 2002 @ 22:48:
er is nou een paar keer gezegd dat het wel kan via een normale tv-kaart, maar voor zover ik alles lees ben je dus wel een speciale satelliet-kaart nodig... want het signaal wordt nu al door de sat-receiver geprobeerd te decoderen, dus ik krijg op m'n tv-kaart alleen de error door. Of kan ik de rechtstreekse kabel van schotel -> receiver ook in m'n tv-kaart stoppen?

[...]

sateliet ontvanger -> scart kabel -> scart verdeelbox (keer voor fl 10,- van de zwarte markt gehaald, nieuw iets van €15) -> tulp stekker aansluiten op de output van de scart box -> ingang tv kaart. Heb je helemaal geen dure Sat kaart nodig :)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
ImPrEzA schreef op 01 December 2002 @ 22:48:

[...]

Euhm, da's dus een DVB-S kaart, DVB-C kaart is om digitale kabel mee te ontvangen. Heb hier zo'n kaart in m'n Siemens boxje zitten, maar volgens mij wordt er maar weinig gebruik gemaakt van DVB-C in Nederland. ;(
MST_Morpheus schreef op 01 december 2002 @ 22:56:
[...]

sateliet ontvanger -> scart kabel -> scart verdeelbox (keer voor fl 10,- van de zwarte markt gehaald, nieuw iets van €15) -> tulp stekker aansluiten op de output van de scart box -> ingang tv kaart. Heb je helemaal geen dure Sat kaart nodig :)
Euhm, ik ben niet zo thuis in het satelliet wereldje, maar moet jij dan niet je smartcards in je ontvanger stoppen ?? Als je deze niet zelf kan programmeren kan je volgens mij dan met een DVB-S kaart veel meer met de juiste software. Of heb ik het mis ??

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Toewan schreef op 02 December 2002 @ 01:22:
Euhm, ik ben niet zo thuis in het satelliet wereldje, maar moet jij dan niet je smartcards in je ontvanger stoppen ?? Als je deze niet zelf kan programmeren kan je volgens mij dan met een DVB-S kaart veel meer met de juiste software. Of heb ik het mis ??
Correct. Alleen ik heb kennissen die smartcards kunnen beschrijven, dus voor mij levert dat weinig/geen problemen op.

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
MST_Morpheus schreef op 01 December 2002 @ 22:56:
[...]

dan kun je het wel bekijken idd, maar dan heb je toch nog steeds geen ongecodeerd signaal om zelf softwarematig te decoderen?

Heb trouwens alleen een smartcard voor de Ned. zender, waarmee C+ etc. gecodeerd zijn

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is het mogelijk om het uivoor kanaal te splitsen van de sataliet en zo voor meerdere TVs `zappable` te maken of moet elke beeldbuis/monitor een ontvanger hebben?

Verwijderd

Dus als ik mijn TV-kaart op de satellietontvanger aansluit kan ik alles netjes ontvangen? Of moet ik via de sat-ontvanger zappen?
Of kan dit onafhankelijk op de TV-kaart?

• TheRebell
  • Laatst online: 05-08 23:31
hmm, ik heb ook een PCTV pro maar waar kun je Cable Crypt en MoreTV vinden dan? en _met_ geluid gaat toch niet :?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MST_Morpheus schreef op 01 december 2002 @ 18:14:
[...]

Wat kost dat eigenlijk allemaal bij elkaar? Dus inclusief de "alternatieve manier" om canal+ met geluid te ontvangen?

Verder vraag ik mij af, waarom je wel geluid kunt krijgen via de sateliet, maar niet via de kabel....

• TheRebell
  • Laatst online: 05-08 23:31
Oscar Mopperkont schreef op 02 December 2002 @ 13:24:
[...]

Wat kost dat eigenlijk allemaal bij elkaar? Dus inclusief de "alternatieve manier" om canal+ met geluid te ontvangen?

Verder vraag ik mij af, waarom je wel geluid kunt krijgen via de sateliet, maar niet via de kabel....
Een schoteltje is gelemaal niet zo duur. Geloof dat je iets van 1 pleuro/cm dokt. Ontvangers zijn iets duurder jah.

Ja waarom dat met sateliet weer wel gaat vraag ik me ook af jah..

• mbuts
Zo'n sataliet kaart kost +- 300 euro en het schoteltje is +-40 euro, de kop is 50 euro en dan nog kabel dus zo goedkoop is het niet maar als je de beeldkwaliteit gaat vergelijken met de gewone kabel dan is schotel veel beter

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

ImPrEzA schreef op 02 December 2002 @ 11:02:
[...]

dan kun je het wel bekijken idd, maar dan heb je toch nog steeds geen ongecodeerd signaal om zelf softwarematig te decoderen?

Heb trouwens alleen een smartcard voor de Ned. zender, waarmee C+ etc. gecodeerd zijn
Ik heb hier een "alternatieve" smartcard, die pakt C+ wel.

Verwijderd

weet iemand toevallig ook een site/progje hoe je canal+ op je tvkaart kan krijgen zonder een box??

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Jij wil zeker je id kwijt? Moet je vooral doorgaan met het omhoogschoppen van een jaar oude topic en vervolgens naar de bekende weg vragen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Merely in "hauppauge Win-Tv hoe krijg ik cannel+??"

Je hebt hierover al een topic geopent. Dan is het niet de bedoeling om nog een oud topic omhoog te schoppen met dezelfde vraag. Een vraag die overigens via de search en de FAQ makkelijk zelf te beantwoorden is...

Succes :)

[ Voor 14% gewijzigd door Han op 12-11-2003 15:54 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.