Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MER en FEP bekend, wat is SER?

Pagina: 1
Acties:
  • 15.978 views sinds 30-01-2008

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Topicstarter
Op m'n werk wordt een (kennelijk oude) standaard gebruikt voor het nummeren van patchkasten. De dienstdoende datacommunisten hebben ook geen idee (meer) waar de afkortingen voor staan, dus heb ik maar een tijdje wat oude documenten doorgenomen en Google zoektochten ondernomen.
MER = Main Equipment Room
FEP = FrontEnd Processor
Maar nu, SER. Zal wel Secondary Equipment Room betekenen, maar kan iemand zich herinneren wat voor 'standaard' dit aan is ontleend of welke documentatie dit nader uitlegt?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• mOrPhie
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

SER = Satellite Equipment Room

Verder weet ik er niet veel van dus daar kan ik je niet mee helpen :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• siebrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 14:13

siebrand

Oops... typo

't Is een beetje een lame antwoord, maar de eerste hit op vriend Google met keywords 'MER SER main equipment room' geeft in de korte beschrijving: '... MER ­ Main Equipment Room De ruimte waarin alle verbindingen bijeenkomen en de
centrale ... SER ­ Satellite Equipment Room Ruimte voor verdelers en apparatuur ... '. Ook de volgende hit geeft nog in de description 'Satellite'. Even verderop wordt de S beschreven als Service of Sub.

• DeBolle
  • Nu online

DeBolle

Topicstarter
Inderdaad, Google is wel de eerste bron die ik heb geraadpleegd :) Altavista en newsgroups trouwens ook. Punt is dat er hier en daar (ook in de Google links) vage verwijzingen zijn naar norm-documenten of standaarden. Ik vermoed dat het hier gaat om bepaalde standaarden voor electriciens *of* inmiddels vergeten IBM documenten, omdat FEP een typische mainframe term is. MER en SER komt bij IBM juist niet voor helaas.

[/edit] *tik* [edit]

[ Voor 4% gewijzigd door DeBolle op 04-12-2002 22:52 ]

• DeBolle
  • Nu online

DeBolle

Topicstarter
Kuch kuch ... zacht tikje ..

Verwijderd

SER staat inderdaad voor Secondary Equipment Room. dit zijn waarschijnlijk jullie hoofdsturpunten en de MER jullie server ruimte.
waar die standaard vandaan komt weet ik jammer genoeg niet.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Super Equipment Room!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je 13,5 jaar over die reactie moeten nadenken? :o

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Die schop valt een beetje tegen na een aanloop van bijna 15 jaar ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.