Toon posts:

Games onder riva 128

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus de trotse eigennaar van een riva 128 :? ik dacht wel in de toekomst, binnen een paar maanden dus, een radeon 9000pro binnen te halen. Wel als ik een demo download, waar m'n pc de systeemvereisten nog aankan, en deze installeer gaat alles nog prima. Maar als ik het spel wil spelen, komt er altijd een boodschap in de vorm van " cannot create 3d device" of 3daccelerator not found" u get the picture. Wel dit vind ik niet zo fijn. Ik verwacht alleen maar om de maand eens een 15minuutjes een gamepje te spelen en dan gaat dit nog niet.
Ik draai m'n beest op windows xp. Kan iemand me helpen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welk spel probeer je te spelen dan? Want een Riva 128 is inmiddels echt oud, en de meeste nieuwe spellen hebben echt een snellere videokaart nodig.

Misschien kan je proberen een andere driver voor je kaart te gebruiken, maar ik geef je eigenlijk vrij weinig kans.

Verwijderd

Topicstarter
Hitman 2. Deze heeft normaal maar 8mb videogeheugen nodig dus. Maar met andere spellen lukt het ook niet. Enkel de hele oude. Drivers ja probeer die maar eens te vinden voor xp. De gewone detonator lukt niet.

Verwijderd

Topicstarter
De enige drivers dat ik vind zijn die voor w9x hoger niet.

Verwijderd

Toevallig heb ik dezelfde videokaart in mijn IBM Aptiva zitten. Ook ik krijg wel van dat soort foutmeldingen en heb er eigenlijk nooit een oplossing voor gevonden. Ik speel gewoon al een jaar of 2 nauwelijks spelletjes meer. NFS Hot Pursuit of High Stakes I is geloof ik het laatste wat ik er nog mee gedaan heb. Dat ging overigens prima. Hitman 1 doet het echter al niet bij mij, evenals MaxPayne.
Denk dat je toch maar eens een nieuwe kaartje moet aanschaffen, dit is de pijn en moeite niet waard...

• Pollewob
  • Niet online
Met even zoeken op Google kom ik hier op uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Systeemeisen 
- Windows 98/ME/XP
- PIII 450mhz or equivalent 
- 128MB Ram 
- 16MB DirectX 8.1 Compatible video card
- DirectX 8.1 Compatible sound card
- 16x CD ROM Drive
- Keyboard/Mouse
- 800MB of free HD space

Denk dat je systeem gewoon te oud is, en ook een R9000 zal daar niet veel aan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
K wou wel de 9000pro in combinatie met een a7n8x bord en een athlon 2000+ kopen.
Vergeten te vermelden

Verwijderd

Woehoeeeeei! Ik heb een PIII-450! :p

Verwijderd

Topicstarter
woehoeeeei k heb een 54* cd rom drive
128mb ram da heb ik ook al
stomme cellie en dan een echt niet over te klokken mobo
Matsonic ooit al van gehoord?
Keyboard/mouse komt ook in orde
en dan natuurlijk de xp

• catfish
  • Laatst online: 01-06 09:24
al heeft jouw kaart 8MB, ik denk dat de meeste (zelf oudere spellen) een hoger directx ondersteuning nodig hebben dan de riva128

Verwijderd

Ik heb dvd-rom, 256mb ram en waarschijnlijk een of ander gaar mobo...
matsonic? :D nooit van gehoord...
maar goed, de kaart heeft dus sowieso te weinig geheugen, dat moet 16 mb zijn..
rare is dat ik een laptop heb met PIII-650 (al geeft ie 300Mhz aan in sandra en waar dan ook :() en een 4mb videokaart... zelfs daar draait hitman en maxpayne op.. niet goed natuurlijk, maar het draait wel!!!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Heb je trouwens wel al wat reviews gelezen over de radeon 9000? Ik denk dat je beter je geld aan een andere video kaart kan besteden.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Je kan beter een Radeon 8500 ofzo nemen... ik ga binnenkort een heel nieuw systeem kopen en het oude systeem ergens anders neerzetten. Maar ik doe er dan denk ik wel een 8500 in...

Verwijderd

Je zult bijna alles moeten upgraden om het normaal te kunnen spelen, je kunt hier ook advies vragen:

''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 3

Trouwens, als je precies de minimale systeem eisen hebt zal het nog niet goed draaien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mee eens dat iha dit gewoon een te traag bakkie is voor dit soort spellen, toch is lezen ook een kunst:
catfish schreef op 01 December 2002 @ 13:43:
al heeft jouw kaart 8MB, ik denk dat de meeste (zelf oudere spellen) een hoger directx ondersteuning nodig hebben dan de riva128
Quote van Pollewob:
- 16MB DirectX 8.1 Compatible video card
DirectX kan softwarematig voor gebrekkige hardwaresupport compenseren (anders zouden deze spellen zelfs met een Gf4MX onspeelbaar zijn 8)7 ), maar voor 8MB ontbrekend videogeheugen... nooit :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

'k kon het niet eens spelen met mijn 16mb voodoo 3 2000 PCI

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

dion_b schreef op 01 december 2002 @ 16:37:
Mee eens dat iha dit gewoon een te traag bakkie is voor dit soort spellen, toch is lezen ook een kunst:

[...]

Quote van Pollewob:

[...]

DirectX kan softwarematig voor gebrekkige hardwaresupport compenseren (anders zouden deze spellen zelfs met een Gf4MX onspeelbaar zijn 8)7 ), maar voor 8MB ontbrekend videogeheugen... nooit :z
fout gezegd dus. Als er stond 16MB DX8.1 COMPLIANT, dan zou het met een Geforce4 MX niet te spelen zijn. Zo natuurlijk wel :)

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

je specs zijn gewoon te laag >:)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kom op...hitman 2 op een Riva 128? No way, no way...
Als je echt is dit soort spellen wilt spelen zou ik toch echt een nieuwe videokaart kopen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Stick to halflife ;)
Pagina: 1