Toon posts:

MBR troebels

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Redhat 7.1, win2000 en win98 geinstalleerd. Eerst werkte het ok maar nu wil ie niet meer opstarten. Als ik een opstartdiskette erin doet komt er niks op het scherm behalve dan bij die van linux.
En de windows cds doen helemaal niets. De linux cd doet het even maar dan start de computer weer opnieuw. Hoe krijg ik hem weer normaal?

Als die in een ander forum moet zet het dan maar dan want ik weet niet zeker of ie hier moet.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Welke foutmeldingen krijg je bij het opstarten? Werk je met lilo of grub? Zo ja, dan moet je even in de FAQ hier kijken, daar staat in hoe je die uit je MBR kunt werken.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Wat zij de foutmeldingen bij booten ? Wat heb je gedaan zodat dit niet meer kon booten ? Heb je de BIOS instellingen bekeken ? Is je geheugen goed ? (memtest86)
Kortom graag meer informatie want hier kunnen we niks mee.

Verwijderd

Topicstarter
Het is lilo, en ik kan geen FDISK /mbr doen omdat hij geen opstartdiskette wil opstarten

Verwijderd

Zonder foutmeldingen kunnen we je niet helpen. En als je dan niet wilt voldoen aan het verzoek deze te posten is deze topic daarmee nutteloos geworden, aangezien we je niet kunnen helpen.

Lees voordat je een nieuw topic opent de volgende draad eens goed door:
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
En zorg dan dat je de informatie geeft die kan leiden tot oplossing van je probleem. Als je systeem niet wil booten en je krijgt geen enkele melding terwijl je niks hebt veranderd aan je pc zou ik geneigd zijn te denken aan hardware problemen. En die horen niet in NOS thuis.

Vandaar een slotje.

Dit topic is gesloten.