[php/Mysql] Insert statement returns leeg veld in tabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al afgelopen maar kon niks vinden :(. Ik ben net begonnen met php dus het zal vast wel een n00bfout zijn maargoed. Hier wat code van add.php:

code:
1
2
3
4
5
<form action="add_2.php">
<input type="text" name="naam">
<input type="text" name="adres">
<input type="submit" value="submit">
</form>

Hier de code van add_2.php:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
$db="blaat";
$connection = mysql_connect("localhost","root");
mysql_select_db($db,$connection);

mysql_query("INSERT INTO leden(naam, adres) values ('$naam', '$adres')") or die("Invalid query:" .mysql_error());

?>

Hij geeft geen error, alles werkt qua inserten, maar het is duidelijk dat de variabelen $naam en $adres een null-waarde hebben. Wat hieraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar om hebben $naam en $adres een null waarde? Ze hebben dat alleen als je de null waarde toekent aan de variable: $naam='NULL'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in de tabel kijk nadat ik wat in het formpje heb ingevuld, zie ik wel een nieuwe rij, maar geen waarden. Dus ik denk dat er nog geen waarde aan de 2 variabelen zijn toegekend (dan krijgen ze toch automatisch de waarde 0?). Ik kan het ook fout hebben hoor :). Maar ik weet dus niet precies wat er fout gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je niet aangeven dat die variabelen door moeten worden gegeven, dus iets van

code:
1
2
3
 <form method="post" action="add_2.php"> 
.... 
</form>

anders worden volgens mij de variabelen niet doorgegeven.
Kijk anders even bij http://www.dto.tudelft.nl/mirhtml/
onder elementen, daar staat wel hoe het <form></form> tag werkt....

offtopic:
Ben er zelf namelijk ook mee bezig........

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep. Dat zag ik daarnet ook en heb het al veranderd, maar het heeft geen effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, als het je lukt, laat het dan even weten hoe je het gedaan hebt, zit namelijk met hetzelfde probleem nu....

had die van mij namelijk nog niet getest.... maar die blijkt dus ook niet te werken.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat je php settings "verkeerd" staan, bijvoorbeeld register_globals, daar moet je maar even op php.net kijken.

Probeer eens anders $HTTP_POST_VARS["naam"] en $HTTP_POST_VARS["adres"] in je query te zetten, of $HTTP_GET_VARS["naam"] en $HTTP_GET_VARS["adres"]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx peklosd zo werkt het bij mij wel..... :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu:

code:
1
mysql_query("INSERT INTO leden(naam, adres) values ('$HTTP_POST_VARS['naam']', '$HTTP_POST_VARS['adres']')") or die("Invalid query:" .mysql_error());

Maar werkt nog steeds niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
en met $_POST[] ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar. Ik heb het al. Het werkt! [slotjemode_on].

Dat was het idd...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 21:30 ]

Pagina: 1