Toon posts:

@Home FTP en WWW server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal! 8)

Heb hier thuis een beetje een vaag probleem. Ik heb hier 2 PC's draaien. 1 met Win2k Pro en 1 met Win2k AS. Beide systemen zijn uitgerust met 2 NIC's (de 1 met de 192.168.x.x IP range voor het lokale LAN en de ander met een @Home IP voor internet). Ik heb dus 2 IP adressen van @Home (beide in dezelfde range).

Beide systemen zijn aangesloten op een HUB (@Home) en een switch (lokaal LAN).

Als ik nu een FTP of WWW server start op m'n Win2k AS server kan ik er wel connecten naar 192.168.x.x maar niet naar het @Home IP adres. :(

Nou zullen jullie denken dat het ligt aan het feit dat @Home dat geblokkeerd heeft ivm security (het bekende ADD ROUTE gedoe), maar dan zou ik toch niet eens kunnen pingen naar het andere @Home IP adres? Maar dat lukt dus wel... op beide PC's kan ik pingen naar het andere @Home IP adres...

Nu hoorde ik laatst dat @Home HTTP en FTP heeft dichtgetimmerd voor users (poort 80 en 21). Maar als ik de server op bv 8080 en 2121 zet werkt het ook niet...

Iemand enig ID? _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 12:23 ]

Verwijderd

poort 80 en 21 zijn niet geblokkeerd, alleen SMTP is geblokkeerd, en pingen wil normaalgesproken wel, tenminste hier wel

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Doe eens 'netstat -an' op de PC waar je die web/ftp server op draait.... luistert hij wel op beide IPnrs of slechts op 1 ipnr.
Kun je vanuit de server zelf wel connecten naar dat @Home IPnr (dus vanuit de server zelf ipv vanaf die andere PC)?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ik neem aan dat je binnen IIS de website hebt geconfigged dat ie op alle IP adressen moet draaien?

Mijn iRacing profiel

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
rvm schreef op 01 december 2002 @ 13:57:
Doe eens 'netstat -an' op de PC waar je die web/ftp server op draait.... luistert hij wel op beide IPnrs of slechts op 1 ipnr.
Kun je vanuit de server zelf wel connecten naar dat @Home IPnr (dus vanuit de server zelf ipv vanaf die andere PC)?
nup.. jij bedoelt 'nbtstat -an' :)

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

nee, ik bedoel echt 'netstat -an' :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
nbtstat is voor netbios gedoe, ik mag hopen dat dat uitstaat op een publieke verbinding. :o
Pagina: 1