Ik heb vorige week op de HCC dagen een 7NJS met een XP 2000 en 2 x 256 mb PC3200 aangeschaft. En dit loopt zeer goed en stabiel. Nu heb ik echter 2 probleemen. Vanochtend starte ik mijn computer op en een hels kabaal! (Dat type geluid waar je je haren van overeind vliegen) Nu blijkt dat de chipset koeler op het mobo een hels kabaal maakt gedurende 10 seconden en dan blijft hij stil (hij draait dan goed) Nu weet ik dat fannetjes wel eens vaker aanlopen, maar dit had meer weg van een kettingzaag... (en dat al na 1 week) Een vriend heeft ook op de hcc op mijn advies de zelfde set gehaald met als verschil dat hij 2 x pc2700 heeft. Nu heeft hij echter een temperatuur probleem... Mijn Idle temp is 49 °C en full = 55/56 °C zonder m'n case-fans.. Opzich wel netjes dus.. hij heeft echter met casefans idle temps van 60 en fulload van 70°C Hij vind dit dus te hoog... Ik weet dat het nog te doen is voor een AMD proc maar hoe komt het dat dit verschil zo extreem is.. Koeler is een coolermaster silent tot XP2800 en we draaien het zelfde bios. Het geheel is door de shop zelf geasambleerd... Daarbij is speedfan ook in de war. Ik gebruik het programma vaak alleen zie ik m'n proc temp schommelen tussen 60 en -10 °C Terwijl het progje van chaintech wel een stabiele waarde geeft, ook mbm 5 weet niet wat hij met de temps aan moet....
Weet iemand wat voor een wazige problemen dit zijn?
Weet iemand wat voor een wazige problemen dit zijn?