[xp] Driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
ik heb een asus a7m266 moederbord met een amd chipset.

Toen ik nog gewoon windows ME had werd deze prima herkent. Maar nu ik windows XP heb kan hij de drivers niet installeren voor mijn ide bus. nu heb ik de nieuwste driver gedownload en wil ik deze installeren maar dan zeg de installer "no AMD components found" :/
Ik weet niet hoe ik dit probleem kan oplossen iemand een idee?

p.s.(misschien verkeerde topic ik wist het niet zeker windows of mobo's, als hij verkeerd is alvast sorry)

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zowaar, iemand met een identiek moederplankje.

Heb je de upgrade naar XP gedaan of een compleet nieuwe installatie? In het laatste geval moet het gewoon goed gaan tenzij de verdere kaarten/hd's etc. voor problemen zorgen. Ik heb echter totaal geen enkel probleem.

Probeer eens een reparatie van XP via de setup. Ik draai al sinds maand 6-2001 stabiel en geen klachten.

ARME AOW’er

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je echt de nieuwste VIA 4in1 drivers voor XP gehaald?

• Mirwits
humm, ik heb gewoon een clean instal gedaan, en vanaf het eerste moment heeft hij het al. ik had een keer gelezen van iemand die ditzelfde probleem had onder windows 2000.
Verder doet XP het perfect en ben ik er zeer tevreden over, ik word alleen stapel gek van elke keer dat schermpje met ër is nieuwe hardware gevonden bla bla" en elke keer vind hij niet de goede drivers :(
iemand een idee?

Eeh ik denk dat het de nieuwe drivers zijn ze heten eide141g komen van de asus web-site.

[ Voor 15% gewijzigd door Mirwits op 01-12-2002 12:15 ]

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heb je de VIA Bus Master IDE Controller onder de IDE/ATAPI-controllers staan?

Hier staat deze als MS Versie 5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)
Gebruikte bestanden:
atapi.sys 5.1.2600.1106
pciidex.sys 5.1.2600.1106
viaide.sys 5.00.1636.1
viaidexp.sys 5.1.2600.120

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 01-12-2002 12:24 ]

ARME AOW’er

• Mirwits
eeehh.... ff een noob opmerking: hoe kan ik dat checken??

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Onder "hardware" (windowstoets en pause)

ARME AOW’er

• Mirwits
eeeehhh ik ben er achter hij staat onder scsi en raid controllers :/
beetje vaag kan het hier aan liggen??
en hoe kan ik dit veranderen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De A7M266 die ik heb O-) , heeft geen RAID. In principe kun je dus daar de driver en zelfs de hele categorie verwijderen (als je geen externe SCSI-controller hebt).

Dan zou ik gewoon alle apparaten onder IDE ATA/ATAPI-controllers ook verwijderen en rebooten en alles opnieuw (laten) installeren.

Nogmaals, ik werk met de standaard drivers zoals die in XP (met alle updates en SP1) zitten.

Aanvulling:
Kom je er echt niet uit? Er is een A7M266 forum:

http://www.2wolfs.com/cgi-bin/YaBB/YaBB.pl

Over XP staat daar o.a.
WinXP will work great on this mobo. You do not need to install any VIA or miniport drivers. The embedded drivers in WinXP will offer the same performance. And since all the newer VIA drivers are for newer chipsets there is no need to update.

[ Voor 37% gewijzigd door Guardian Angel op 01-12-2002 12:37 ]

ARME AOW’er

• Mirwits
he he, ik ben er uit xp d8 dat ik een raid controller had ofzo..
nu ik deze er af heb gehaald doet hij het perfect en heb ik het probleem niet meer.
dus hartstikke bedankt.
Nu heb ik nog één vraagje off-toppic :)
Wat voor processor heb jij op je mobo zitten, ik wil een snellere chip (heb nu amd athlon 1200) en vroeg mij af of ik een nieuwe plank zou moeten kopen of dat deze in principe oke is,

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mijn processor is een Athlon 1333. Snel zat voor mijn 10 vingers en voor de programma's die ik gebruik. Voor meer specs... klik op specs :)

Tenzij je een flinke gamer bent en sneller wilt gamen kun je i.m.o. voorlopig nog wel een jaartje vooruit.

Mijn processor en/of mb upgrades doe ik zo om de 1,5-2 jaar. Volgend jaar zomer denk ik.

Nu je een goed werkend systeem hebt zou ik een image maken. Gaat er ooit nog iets fout kun je simpelweg terug naar vandaag.

ARME AOW’er

Pagina: 1