[RAID] hoge pieptoon bij kopieren

Pagina: 1
Acties:

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 20:10

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Topicstarter
hallo,
ik heb op de hcc het volgende systeem gekocht:
aopen bigtower
asus p4b533-e
kingston 2x 2700 DDR geheugen
P4 2,53GhZ
100 GB WD 8mb cache (had ik al)
2 x 80GB WD 8mb cache
asus geforce 4 ti4200,

nu heb ik vage problemen met de raid, raid 0 geloof ik dus dat je 1 grote hd van 160GB hebt.
ik heb de 100GB hd, opgedeeld in partities van 10GB en 2x 45GB
op de eerste partitie van 10GB heb ik win98se geinstalleerd en op de tweede partitie winxp.
In win98se hoefde ik geen raid controller te installeren werd de hd in 1x herkend al;s 160GB.
in winxp zag hij de hd niet, nadat ik de raiddriver geinstalleerd heb echter wel.

nu het probleem:
als ik grote bestanden kopieer naard e raid schijf hoor ik soms een hoge pieptoon en stopt het schrijven even. meestal gaat het kopieeren daarna door. maar ik heb nu ook al 2x gehad dat ik een blauw scherm te zien krijg.
ik heb alle hd's gecontroleerd op fysieke fouten met de tool van WD, ze zijn 100% in orde. wie helpt mij???

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
herkent nou niemand dit?

...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niet kicken binnen 24 uur!

Wat betreft je probleem: heb je al wat uitgetweakt/research gedaan? Zoals verschillende drivers/settings proberen, de BSOD foutcode opzoeken op MS Knowledge Base, etc..

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik heb nu de netwerkkaart a; verplaatst naar een ander slot, die zat namelijk op hetzelfde irq als de onboard raidcontroler.
tevens heb ik de automatische backup optie van norton 2003 uitgezet dit alles lijkt al flink te schelen. nu heb ik slecht 1x een hoge piep gehoord bij het kopieeren en dit was pas na het kopieren van 12GB.
herkent nou niemand dit?

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
herkent niemand hoge pieptonen bij schrijfactiviteit gevolgd door een kleine hapering?
het lijkt me niets kwalijks maar zo'n toon stoort me een beetje.

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik heb nog steeds geen oplossing helaas?

...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:59
Test het eens met een zwaardere voeding (en vermeld eens wat voor voeding jij nu hebt). Het zou kunnen dat bij schijfactiviteit meer stroom word gebruikt en je voeding daardoor gaat piepen.

mierenneukmodus:
Je kickte in 23 uur en 8 minuten!

[ Voor 43% gewijzigd door Xander op 09-01-2003 20:14 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik heb nu een aopen voeding 300watt, misschein is dit wel te weinig voor een p4 2,53 GhZ, 3 hd's cdrom, dvd speler en geforce4, geluidskaart, netwerkkaart en tvkaart.

hmm ik dacht eerst dat het aan de raid lag maar volgens mij ligt het aan de WD 100GB schijf, als die teveel moet doen of op bepaalde sectoren wordt aangsproken hapert de hd en computer ff en piept ie waarna hij weer doorgaat.

[ Voor 43% gewijzigd door earthforce op 17-01-2003 15:56 ]

...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 21:56
Doe eens een oppervlakte controle bij die 100GB hd dan... misschien dat je dan al vreemde geluiden hoord...

Je kunt ook proberen om flink wat bestanden heen en weer te kopieren van en naar de 100GB (dus bv 40GB van de ene naar de andere directory kopieren)

(Eff uitgaande dat je 100GB het probleem is zoals je in je laatste bericht aangaf)

Ditzelfde kun je natuurlijk ook testen met je raid config.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:59
Probeer eens van iemand anders een andere voeding te lenen. Misschien dat het daar mee werkt. Idd zoals KBDE zegt eerst een oppervlaktecontrole uitvoeren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• earthforce

earthforce

Topicstarter
schijf teruggestuurd naar WD, nieuwe gekregen, ik denk dat de HD een tik heeft gehad en niet meer goed was.

...

Pagina: 1