Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is dit overdruk?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Topicstarter
Ik ben bezig m'n eigen case aan t bouwen van MDF ( soort cube ) , en nou heb ik 4 Fans...
3 van 80 mm en 1 van 60mm...

Als ik er 2 van 80mm aan de voorkant doe, 1 van 80 aan de achterkant, en de kleine van 60 aan de bovenkant.
zijn de fans van 80mm & 60mm samen capable om die lucht af te voeren, of krijg je bij deze opstelling toch wat overdruk? ik dacht zelf van niet, maar ik denk ik vraag t toch ff....

Verwijderd

Ach, al dat gezeur over over/onderdruk, maakt allemaal geen sodemieter uit :P
Nouja, als je case NERGENS een gaatje heeft behalve die van de fan's dan wel.
Je hebt natuurlijk ook je voedign uit dus het zal wel goed zijn. Over/Onderdruk geloof ik niet in.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 11:50 ]

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Topicstarter
OK, thnx

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:06
Je zal idd een zeer kleine overdruk in je kast krijgen.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Als je minder uit blaast dan in krijg je tog onderdruk :?

Overdruk is iig beter dan onderdruk.

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Theoretisch heb je volgens mij wel wat overdruk als de kast voor de rest luchtdicht is afgesloten. Maar dat is denk ik niet het geval dus zal je er weinig last van hebben. En als de temperatuur toch te hoog wordt, weet je al wat je moet doen. Onthoud maar dat onderdruk in een computer beter is dan overdruk (theoretisch dan).
En post even wat foto's als je kast klaar is. Ik vind het iig leuk om mdf kasten te zien, aangezien je er van kan maken wat je zelf wilt.

There could be only one, too bad it wasn't me

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:22
Ik schiet altijd were in de lach bij het lezen van het over- en onderdruk gezeur :+. Het boeit dus echt helemaal niks of er overdruk in je kast aanwezig is. En als er overdruk is dan is deze zo verwaarloosbaar klein dat het voor de temperatuur in de kast echt niks uitmaakt.

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

MickMack schreef op 01 December 2002 @ 13:28:
Ik schiet altijd were in de lach bij het lezen van het over- en onderdruk gezeur :+. Het boeit dus echt helemaal niks of er overdruk in je kast aanwezig is. En als er overdruk is dan is deze zo verwaarloosbaar klein dat het voor de temperatuur in de kast echt niks uitmaakt.
Idd, ik vind het ook de grootste onzin :P

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Is het ook wel, maar als je ook persé drie keer zoveel wil betalen voor arctic silver, zou je consequent moeten zijn en ook hierop letten. Alle beetjes helpen.

Zelf ben ik ook niet zo'n zeikerd, vind het vaak ook overdreven. :)
Bartjuh schreef op 01 December 2002 @ 13:08:
Als je minder uit blaast dan in krijg je tog onderdruk :?

Overdruk is iig beter dan onderdruk.
Allebei fout, het is andersom. Meer uitblazen is onderdruk, wat beter is dan overdruk.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Je hebt pas ècht overdruk als je inblazende fan teruguit draait en je hebt pas onderdruk als je inblazende fan draait als ie geen voeding heeft en toch draait (>1000RPM) . Uiteraard is dit ook bij uitblazende fans te controleren,..
Zolang dat dit niet gebeurt, hoef je je niet druk te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 13:49 ]

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

DenniZ-X schreef op 01 December 2002 @ 13:40:
Is het ook wel, maar als je ook persé drie keer zoveel wil betalen voor arctic silver, zou je consequent moeten zijn en ook hierop letten. Alle beetjes helpen.

Zelf ben ik ook niet zo'n zeikerd, vind het vaak ook overdreven. :)

[...]

Allebei fout, het is andersom. Meer uitblazen is onderdruk, wat beter is dan overdruk.
Dat bedoelde ik ! , dat meer uitblazen beter is, verdraaide alleen onderdruk en overdruk met elkaar 8)7

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

Volgens mij is onderdruk beter vanwege dat het stof sneller je kast uit gaat dan het er in kwam :). Voor koeling maakt het volgens mij geen flikker uit. Misschein dat bij onderdruk je CPU ventilator meer herrie maakt omdat de bladen in een iets lager drukgebied draaien en daardoor meer RPM halen. Als je een RPM regelaar hebt zal die dat wel weer goed maken, scheelt nog een klein beetje energie ook :).

Macbook Pro

Verwijderd

Maakt het een groot verschil als je één van die drukken een klein beetje hebt?

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

overdruk IS beter en ik spreek uit ervaring want ik heb een kast die aan onderdruk lijd... waarom is het dan beter... je voert meer lucht naar binnen dan je koelers naar buiten kunnen brengen ieder klein minuscuul gaatje wat je dan nog hebt komt lucht uit, dus daar gaat geen stof mee naar binnen, als je onderdruk hebt is het bij ieder minuscuul gaatje wat je hebt binnenkomende lucht dus meer stof... ik neem tenminste aan dat je ook wat van filters erin gaat gooien

ik ben nu zelf bezig met een compleet eigen design kast van staal, ik zorg ervoor dat ik 5 inputs heb en 3-4 outs.. de ins krijgen een filter tegen het stof en de outs laat ik bij wat het is. zo krijg ik straks dus overdruk en dus geen stof in me casie

als je het niet gelooft... TEST HET UIT, maak maar een kubus die 2 ins heeft en 1 uit.. dan heb je overdruk, doe je het andersom krijg je onderdruk en proberen de 2 outs ieder gaatje wat ze kunnen vinden om lucht te happen... DUS OOK STOF

dit is echt geen bullshit zoals de meeste denken want ik denk niet dat jullie de laag stof in mijn case willen zien door deze onderdruk die ik dus nu heb...

zoals ik ook al zei je moet geloven wat je wil geloven maar ik geef je advies om overdruk te creeren met filters ervoor... dan heb je tenminste ook niet iedere week je oma op de stoep staan om je case leeg te zuigen ;)

mzzls

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

broodje aap verhalen

Verwijderd

Ik wil er eigenlijk nog aan toevoegen dat MDF niet het meest geschikte materiaal is om een case mee te maken als je gaat kijken naar de temperatuur. MDF, oftewel hout, is grotendeel 'hol'. In deze holtes zit lucht. Deze lucht houdt de warmte die van je pc afkomt behoorlijk goed vast in vergelijking met metaal dat warmte juist goed geleidt en verspreidt.
Natuurlijk is een case van MDF wel makkelijker te maken natuurlijk dan een case van metaal. :Y)

Suc6

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Krijg ik ook nog tijdverschil in mijn fans? want de draadjes van de ene zijn langer dan die van de ander :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SantjeS schreef op 01 December 2002 @ 17:34:
overdruk IS beter en ik spreek uit ervaring want ik heb een kast die aan onderdruk
[...stuk tekst...]
mzzls
Als je iets minder stof wilt is dat misschien beter, maar voor goede koeling is onderdruk tog echt wel beter!

[ Voor 67% gewijzigd door Bartjuh op 01-12-2002 18:57 ]

Verwijderd

volgens mij hoef je je geen zorgen te maken over onderdruk

en over druk, je in en out hebben geen ventiel

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MickMack schreef op 01 december 2002 @ 13:28:
Yep ;)

Mijn duit in het zakje: denk je nou ECHT dat je met een paar zwakstroomfannetjes een significant drukverschil kunt creeeren in een kast die zo lek is als een mandje?
Je moet fans niet tegen mekaar in laten blazen in een nutteloze poging iets met luchtdruk te doen, dat gaat alleen maar ten koste van de efficientie van je fans. En stoffilters...tjah als jij daar beter van slaapt :? Ik heb ook bergen stof, en guess what: het werkt nog steeds! :+

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Ik zet wel even de cooler op mijn proc uit! Zometeen ontstaat er een overdruk op mijn heatsink >:)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Onderdruk vs. Overdruk-discussies zijn er al zo vaak geweest, zonder duidelijke conclusie. Zoek er maar eens naar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.