Naar aanleiding van mijn andere topic:
Hallo, vorige week heb ik met een collega van mij een pc gekocht (voor haar)
zonder installatie, want ik had Win98* toch thuis liggen. Ikke geinstalleerd op haar comp, alles ging perfect, het stond er in 12 minuten op .
Maar nu: als je de comp opstart geeft hij na het 2e windows 98 opstartscherm de volgende foutmelding aan:
Tijdens de initialisatie van apparaat Ndis <-------- ??? wat is Ndis
Beschermingsfout van windows
U dient de pc opnieuw op te starten
En als je even wacht (±2 minuten) komt het volgende er onder te staan:
Een interne stapeloverloop heeft deze sessie tot stilstand gebracht. Wijzig de instelling stacks in config.sys en start opnieuw op
Wat hij heel soms aan gaf na de search naar ide stations:
Hardware monitor found an error
na 1x rebooten gaat hij gewoon verder, en geeft hij dit bericht niet meer weer
Je kunt de pc dan opstarten in veilige modus, maar dan heb je geen cd romstations ter beschikking (wel zo handig)
Lijkt mij de geheugenmodule die kapot/stuk is?
Maar nu, de comp is direct teruggeweest, en ze heeft hem vanochtend opgehaald. Na ons werk ben ik naar haar toe gegaan en zijn we weer verder gegaan. Maar toen ik de pc aanzette gaf hij weer precies hetzelfde aan. De pc-dealer zij vanochtend aan de telefoon dat het aan mijn windows-versie ligt (kan echt niet, want dan had ik er al eerder problemen mee moeten hebben gehad)
Maar het meest rare was nog wel, dat hij toen ik hem weer voor de 1e keer aanzette, inde veilige modus opstarte. Ik heb zo'n idee dat hij er helemaal nix aan heeft getest, want dan had hij die error toch ook gehad
Nu gaat hij morgen alweer terug, en nu hopen dat ze er iets aan doen
Hier volgen de specificaties van de nieuwe pc
Moederbord:
Asus P4s-533 DDR
Processor:
P4 2.4 Ghz/533
Geheugen:
256 Mb DDR-333 Pc-2700
Video:
Svga-Gforce 4 mx440 64Mb
Sound:
Soundblaster 4.4 Oem
Harddisk:
Wd 80 gig 7200 Rpm
Monitor:
17" Tft Ilyama AS4314UT
Besturingssysteem:
Win98
versie 4.10.1998
-----------------------
Ik heb msconfig gestart en gezegd dat ie zonder autoexe.bat en config.sys moet opstarten. Dat doet hij nu ook wel, maar als je een tcp/ip protocol wil installeren doet hij dat ook nog wel, maar als je opnieuw opstart geeft hij de die ene foutmelding weer, met af en toe een andere: windows kan een netwerkadapter niet laden fout 007 (als ik me niet vergis) hij start windows 98 gewoon op. Klik je dan op systeem/eigenschappen/netwerk staat er bij: Ndis stuurprogramma een uitroepteken. Zou dit een fout op het moederbord kunnen zijn of ligt dit aan windows??
Ze heeft kabel van essent via een usb modem, die krijg ik met geen mogelijkheid geinstalleerd, vanwege die error.
ik ga het strax proberen met een andere windows versie
Hallo, vorige week heb ik met een collega van mij een pc gekocht (voor haar)
zonder installatie, want ik had Win98* toch thuis liggen. Ikke geinstalleerd op haar comp, alles ging perfect, het stond er in 12 minuten op .
Maar nu: als je de comp opstart geeft hij na het 2e windows 98 opstartscherm de volgende foutmelding aan:
Tijdens de initialisatie van apparaat Ndis <-------- ??? wat is Ndis
Beschermingsfout van windows
U dient de pc opnieuw op te starten
En als je even wacht (±2 minuten) komt het volgende er onder te staan:
Een interne stapeloverloop heeft deze sessie tot stilstand gebracht. Wijzig de instelling stacks in config.sys en start opnieuw op
Wat hij heel soms aan gaf na de search naar ide stations:
Hardware monitor found an error
na 1x rebooten gaat hij gewoon verder, en geeft hij dit bericht niet meer weer
Je kunt de pc dan opstarten in veilige modus, maar dan heb je geen cd romstations ter beschikking (wel zo handig)
Lijkt mij de geheugenmodule die kapot/stuk is?
Maar nu, de comp is direct teruggeweest, en ze heeft hem vanochtend opgehaald. Na ons werk ben ik naar haar toe gegaan en zijn we weer verder gegaan. Maar toen ik de pc aanzette gaf hij weer precies hetzelfde aan. De pc-dealer zij vanochtend aan de telefoon dat het aan mijn windows-versie ligt (kan echt niet, want dan had ik er al eerder problemen mee moeten hebben gehad)
Maar het meest rare was nog wel, dat hij toen ik hem weer voor de 1e keer aanzette, inde veilige modus opstarte. Ik heb zo'n idee dat hij er helemaal nix aan heeft getest, want dan had hij die error toch ook gehad
Nu gaat hij morgen alweer terug, en nu hopen dat ze er iets aan doen
Hier volgen de specificaties van de nieuwe pc
Moederbord:
Asus P4s-533 DDR
Processor:
P4 2.4 Ghz/533
Geheugen:
256 Mb DDR-333 Pc-2700
Video:
Svga-Gforce 4 mx440 64Mb
Sound:
Soundblaster 4.4 Oem
Harddisk:
Wd 80 gig 7200 Rpm
Monitor:
17" Tft Ilyama AS4314UT
Besturingssysteem:
Win98
versie 4.10.1998
-----------------------
Ik heb msconfig gestart en gezegd dat ie zonder autoexe.bat en config.sys moet opstarten. Dat doet hij nu ook wel, maar als je een tcp/ip protocol wil installeren doet hij dat ook nog wel, maar als je opnieuw opstart geeft hij de die ene foutmelding weer, met af en toe een andere: windows kan een netwerkadapter niet laden fout 007 (als ik me niet vergis) hij start windows 98 gewoon op. Klik je dan op systeem/eigenschappen/netwerk staat er bij: Ndis stuurprogramma een uitroepteken. Zou dit een fout op het moederbord kunnen zijn of ligt dit aan windows??
Ze heeft kabel van essent via een usb modem, die krijg ik met geen mogelijkheid geinstalleerd, vanwege die error.
ik ga het strax proberen met een andere windows versie
De oplossing is niet altijd de oplossing