[RADEON 8500] Infinite loop

Pagina: 1
Acties:

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Topicstarter
jah ik weet dat ik de search moet gebruiken, maar dan krijg je topics die ook niet opgelost zijn, dus niet zoveel nut... en ik wil toch wel erg graag van et probleem af :)

Specs
Radeon 8500 (CLUB 3D), Winxp (2000 ook geprobeerd), onboard sound, MSI KT3 Ultra, Netwerk kaart, 2000+ AMD XP. Voor de rest niet echt info nodig denk ik.

Drivers
Oh jah, drivers van videokaart: Zo een 20 geprobeerd over het afgelopen jaar, van beta naar final en ga zo maar door. zelfs nu drivers met Directx9 enzo.

Het probleem
Nou als ik een Direct3d spel ga spelen, op een beetje mooie resolutie enzo, loopt het spel van varierend tussen 1 minuut en 10 minuten vast, zou ik het spel opengl spelen zou er nix aan de hand zijn.
Speel ik het spel op alles op zijn laagst, kan ik toch wel een half uur spelen meestal (maar kom op.. daarvoor heb ik geen radeon 8500).
Het volgende gebeurd, het beeld loopt opeens vast, het geluid gaat nog zo een 5 seconde door en stopt er daarna ook mee. Dan kan je nog 5 sec. met je muis rammelen enzo en dan stopt die er ook mee.
Oftewel een hele crash. Na een reboot zegt het systeem dat hij van een ernstige fout is hersteld, doe je info erover, heeft hij het over infinite loop. Maar dit is echt bij elk spel op Direct3d.
Een andere oplossing zou terug klokken van mijn videokaart zijn (wat ook beetje stom is omdat je dan langzamer gaat (DUH)) :S maar oke, dat helpt deels, ik kan het spel weer iets langer spelen.
Club3d doet er nix aan, Via (zou het nl ook kunnen zijn) zegt dat het bij ati ligt het probleem, en ATI op zijn beurt zegt dat het bij ligt, jah nee zo komen we echt verder. Er zijn meer mensen met dit specefieke probleem, bij sommige is het opeens weg, en sommige krijgen het nooit weg (zoals ik).

ps. geen conflicten en koeling is goed..
Beetje lang verhaal :S. Maar hoop toch zeeer dat iemand mij kan helpen. Iig alvast tnx :sill

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Misschien is je videokaart helemaal niet de boosdoener. Probeer het eens op een andere computer uit als je daar de mogelijkheid voor hebt.

The devil is in the details.

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
Heb ik al eens geprobeerd, had hiervoor namelijk een andere pc, en die gaf precies hetzelfde probleem :/

Verwijderd

Hitte probleem kan het niet zijn denk ik, het lukt wel met lagere resoluties en in opengl.

Als je in een ander systeem dezelfde problemen had lijkt het me duidelijk dat de kaart niet goed werkt, heb je garantie?

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
nee geen garantie meer...
even een vragaje tussendoor: kan ik mijn Club3d Radeon 8500 gewoon flashen met normale ati bios?

• bop

bop

VisualWeb

Topicstarter
Nou ik heb mijn kaart geflashed, en ook 2 verschillende versies geprobeerd.. een oude, dus retail. en naar de nieuwste retail. Nog steeds hetzelfde probleem.
Heb nu ook DX9 beta drivers... maar dat mocht ook niet baten... iemand nog ideen :S ?!

Pagina: 1