Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Koffermod, waarschijnlijk warmte probleem

Pagina: 1
Acties:

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52
Een neef van me heeft voor z'n epia bordje het kleine rode in allu frame koffertje van praxis aangeschaft, de casemod was gister zo goed als klaar,

dus we konden de software installeren,
maar hij liep eerst al vast tijdens installatie van win98se
en later nog tijdens partitionering van de overige hdruimte

dit leek mij een duidelijk probleem van warmte ophooping,
ik heb er net 2 topics op nageslagen en zag dat de geadviseerde airflows het beste wel langs de hd kunnen lopen
...in ons enthousiasme hebben we hier wat minder bij na gedacht :X

de maxtor 7200 rpm 80 gig hadden we namelijk tegen met de metalen bovenplaat tegen het foam gedrukt en vast geschroefd (begin maar met flamen |:( )

het gewijzigde plan is nu om de hd wat lager te doen, dus hem op een kleine afstand boven de voeding te hangen door middel van wat allu profieltjes,
en dan waar de hd zat een outtake fan te plaatsen (intake 8 cm zou voor overdruk zorgen met enkel een andere outtake van 4 cm)

(edit: vanwege onduidelijke vraag)
of iemand het probleem bekend voorkomt ? en wat ze als oplossing hadden bedacht
of anderen ook hun hd op een bepaalde manier hebben gemonteerd?

ik zal nog even kijken of ik jullie een plezier kan doen met de pics :+

(edit: de specs: via epia c800, 256mb samsung, maxtor 7200 80g, LG combi, compacte voeding uit IA)

[ Voor 16% gewijzigd door spacy op 01-12-2002 11:28 ]

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:16

nrg

Wat is de vraag :?

• spacy
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ouwetroep/casemod_anko/open.jpg
de hd voedingskabel is nog te kort, daarom is ie op deze foto niet aangesloten
je ziet hier dus dat de hd in de deksel zit, en ipv daarvan komt daar dan waarschijnluijk de 8 cm outtake fan, en komt de hd ergens in bak van de koffer boven of naast de voeding.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ouwetroep/casemod_anko/dicht.jpg
de radnjes van de gaten bij moederbord en voeding gaan we nog afwerken hoor ;)
maar we weten nog even niet waarmee, we hopen hiervoor een dun blik of allu profiel te vinden
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ouwetroep/casemod_anko/achterkant.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door spacy op 01-12-2002 11:23 ]

• spacy
excuses voor de onduidelijkheid ;)

of iemand het probleem bekend voorkomt ? en wat ze als oplossing hadden bedacht
of anderen ook hun hd op een bepaalde manier hebben gemonteerd?

Verwijderd

toen je aan het modden was kon je die dvd speler aan de ander kant zeten en die hardeschijf boven je mobo dat leek mij een beste oplossing en kon je nog eventueel een fan boven je cpu zetten dus out-take

Verwijderd

Even een dikke fan centraal plaatsen !

• spacy
Verwijderd schreef op 01 December 2002 @ 11:27:
toen je aan het modden was kon je die dvd speler aan de ander kant zeten en die hardeschijf boven je mobo dat leek mij een beste oplossing en kon je nog eventueel een fan boven je cpu zetten dus out-take
oeps, dat was inderdaad een goed idee geweest, maar dan had wel aan elke kant van het kastje wat gezeten,
ik denk dat we daarom voor deze oplossing hadden gekozen,
maar ja dat valt nu niet meer netjes te herstellen ;)

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 16:00
Heb je al gecontroleerd of je inderdaad een warmte probleem hebt? Misschien is er wel gewoon iets anders stuk. Ik weet niet precies hoeveel warmte zo'n via produceert, maar volgens mij is het niet veel. Je zou dit makkelijk kunnen testen door de koffer open te laten staan tijdens het gebruik.

Verwijderd

HDD, stukje naar beneden?? , fan erboven, meer fans in heel de koffer... :?

Verwijderd

mooiste is natuurlijk je warmte van je cpu direct naar buiten te sturen.. dus een blowpijp van cpu naar buitenkant maken. Dat scheelt al de meeste warmte

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 21:37

Hydrax

*huh?*

Hier Heeft iemand ook zo'n koffer gebruikt. Hij heeft zijn HD staand naast zijn mobo gezet en heeft een airduct van zijn voeding naar buiten gemaakt. Verder zitten daar 2 kleine fans in die naast de voeding blaast en bij het mobo zuigt. Die koffer draait vaak en altijd zonder (hitte) problemen.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

Als het niet aan de warmte ligt zou het dit kunnen zijn, ooit heb ik ook eens zoon probleempje gehad, dat bij de installatie van win 98, of win xp de pc totaal vast stond, ik heb het toen opgelost met een bios-update.

Verwijderd

je kunt de HD gerust tegen de koffer aanplanten, maar dan moet het wel tegen het metaal. Dus niet tegen het foam... daardoor geleid er geen warmte weg. Dus ik raad aan om hem tegen de koffer aan te planten, en gewoon aan beide kanten een koeler te doen.... intake/outtake. Suc6

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Probleem met de meeste (koffer)mods is dat de harddisk meestal met een van de platte kanten (grootste oppervlakte) direct tegen een plaat zit, en daar dus z'n warmte niet kwijt kan.
Je kunt dit oplossen door de harddisk rechtopstaand (op z'n zijkant dus) in de koffer te bouwen, meestal kan dit net tussen mobo en voeding in. Dit scheelt soms net de nodige ruimte, en de airflow kan er langs alle grote oppervlaktes goed langs stromen.

edit:
Hydrax was me net voor :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen 98675432 op 01-12-2002 12:30 ]

• spacy
Bedankt voor de reacties,
de hd zullen we lager in de koffer gaan hangen ;)
met een extra fan boven in.

benodigde bios update kan het (nog) niet zijn,
het is al de nieuwste die we er op hebben gezet,

warmte afvoer cpu ook niet, deze hd ontwikkeld (zonder cooler) volgens mij meer warmte dan de cpu (met cooler)

we hebben de hd ook gevoeld, en die was zeker goed heet aan de zijkant, (aan de bovenkant konden we zelfs de enorme warmte voelen door het foam en hout heen)

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 16:00
spacy schreef op 01 december 2002 @ 15:11:
warmte afvoer cpu ook niet, deze hd ontwikkeld (zonder cooler) volgens mij meer warmte dan de cpu (met cooler)

we hebben de hd ook gevoeld, en die was zeker goed heet aan de zijkant, (aan de bovenkant konden we zelfs de enorme warmte voelen door het foam en hout heen)
De cpu produceert meer warmte dan de hd, alleen de hd wordt warmer omdat hij zijn warmte niet efficient aan de omgeving kan afgeven i.t.t. een cpu met koeler.
Het lijkt mij sterk dat je systeem crashed omdat je hd te warm wordt. Als dat wel het geval is, is je hd echt veel te heet geworden en is hij waarschijnlijk ook stuk.
Als je cpu niet te heet wordt lijkt het mij sterk dat je systeem crashed vanwege wamte en heb je waarschijnlijk een ander probleem.

Verwijderd

Waar heb je die koffer gekocht spacy ?
Ik kan alleen de grote uitvoering vinden :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 16:25:
Ik de openingspost wordt de Praxis al genoemd ;)

• spacy
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 16:25:
Praxis, ze hebben ze in meerdere maten
de kleurtjes zijn er iig in groot en klein,
zwart en zilver hadden nog afwijkende maten dacht ik

framwerk is allu, kappen zijn triplex? met plastic rubber laagje in kleur, en aan de binnenkant 3mm foam.

de kleine koffertjes zijn iets van 14 euro ofzo

Verwijderd

spacy schreef op 01 december 2002 @ 16:37:
[...]

Praxis, ze hebben ze in meerdere maten
de kleurtjes zijn er iig in groot en klein,
zwart en zilver hadden nog afwijkende maten dacht ik

framwerk is allu, kappen zijn triplex? met plastic rubber laagje in kleur, en aan de binnenkant 3mm foam.

de kleine koffertjes zijn iets van 14 euro ofzo
Thx voor de info. ;)
sorry ik zal volgende keer beter lezen B)
Pagina: 1