Ik heb dus de "Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen" doorgelezen, en daar kom ik in een punt dat ik mijn geheugen en videokaart van mijn moederbord moet halen en dan met opstarten een piep moet horen. Nu is het echter zo dat ik geen piep hoor
Kan ik hieruit concluderen dat mijn moederbord het begeven heeft?
Dat weet je nooit zeker, maar als je er niet uitkomt ga dan ff langs een pc zaak ofzo.
Maar wat is verder je probleem ?? Dat staat hier niet bij vermeld, of moet ik dat gaan opzoeken ?
Edit, ik zie dat de helft van je topics zo'n beetje gesloten zijn
Maar wat is verder je probleem ?? Dat staat hier niet bij vermeld, of moet ik dat gaan opzoeken ?
[ Voor 17% gewijzigd door Hoyden op 01-12-2002 10:48 ]
Vermeld ff je systeem, config, software, versies, etc. Hier kunnen we niets mee.
heeft eindelijk iemand de faq doorgelezen is het nog niet goedSandeR schreef op 01 December 2002 @ 10:47:
Dat weet je nooit zeker, maar als je er niet uitkomt ga dan ff langs een pc zaak ofzo.
blup
Deze post verwijst naar mijn post van gisteravond waarin ik meldde dat mijn computer niet meer werkt. (ik weet niet hoe ik een link naar mijn vorige topic moet maken).
Aan mijn CPU is in ieder geval niets te zien, dus dan blijft geheugen en moederbord over. Het vreemde is echter dat ik geen piepjes krijg waardoor ik het idee heb dat mijn moederbord kapot is.
Aan mijn CPU is in ieder geval niets te zien, dus dan blijft geheugen en moederbord over. Het vreemde is echter dat ik geen piepjes krijg waardoor ik het idee heb dat mijn moederbord kapot is.
probeer je bios te resetten. dit heb ik ook vaak gehad 
en dat staat ALTIJD vermeld in je mobo manual, hoe je moet resetten
en dat staat ALTIJD vermeld in je mobo manual, hoe je moet resetten
Mijn specs:
Athlon Xp 2100+
Asus A7V333
Dane-Elec 512 MB pc2700
Hercules Geforce 3 Ti 200
En waar alle ellende mee is begonnen: Spire Wisperrock III voor mijn processor.
Athlon Xp 2100+
Asus A7V333
Dane-Elec 512 MB pc2700
Hercules Geforce 3 Ti 200
En waar alle ellende mee is begonnen: Spire Wisperrock III voor mijn processor.
Uit je vorige topic:
Al gekeken of die in orde is?Door fraggertje - Saturday 30 November 2002 20:52
Denk dat je bij het plaatsen cq verwijderen van de cooler net iets te hard gedrukt hebt. Core geknept, einde oefening. Gebeurt wel vaker. Zit helaas geen garantie op......kijk eens of je kan zien dat er een stukje van de core is. Iig succes!
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
Verwijderd
Deze dus, is al gesloten:Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 10:56:
Deze post verwijst naar mijn post van gisteravond waarin ik meldde dat mijn computer niet meer werkt. (ik weet niet hoe ik een link naar mijn vorige topic moet maken).
CPU kapot?
Kijk eens in de handleiding van het mobo of er een controle opzit voor de cpu fan, het kan zijn dat je spire dat niet ondersteund en je bord dus de cpu fan niet ziet en dus niet opstart....... 
en controleer of alles echt goed vastzit, powerconnnector, geheugen, vga,cooler,proc enz.
oh, en kijk even naar het bios batterijtje. Het kan zijndat het pinnetje erbovenop niet goed contact maakt.
en controleer of alles echt goed vastzit, powerconnnector, geheugen, vga,cooler,proc enz.
oh, en kijk even naar het bios batterijtje. Het kan zijndat het pinnetje erbovenop niet goed contact maakt.
[ Voor 17% gewijzigd door typhon op 01-12-2002 11:34 . Reden: idee ]
Verwijderd
Voor mij maakt het idd helemaal niets uit. Maar voor sommige mensen is het leuker om als wannabee mod te fungeren dan iemand ook werkelijk te helpen. Tip: om dit verschijnsel verder te beperken zou ik de edit-knop wat vaker gebruiken.Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 11:25:
Maar dat daar een slotje op zit maakt toch niets uit?
Ik zag nog een reply van iemand die vroeg of je pc-speaker wel hebt aangesloten. Waarschijnlijk heb je wel een on-board piepmachientje. Een huisgenoot van mij had dit probleem ook. Bleek later toch een stekker te zijn, van de voeding, die niet goed aangedrukt was.
Gaat de ventilator van de voeding wel draaien als je de pc aanzet?
De ventilator van de voeding gaat draaien, net als andere fans in mijn computer.
Nu is er nog iets vreemds/klote aan de hand. Ik heb mijn oudere computer gebruikt om bepaalde onderdelen te testen, zoals beeldscherm en VGA-kaart. Het klote van dit is nu, dat ook deze computer het niet meer doet
Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ook deze computer gaat nu nog wel aan, maar start niet door en ik krijg niets op het scherm.
Het lijkt allemaal een beetje vreemd, en dat is het ook, naast dat het super klote is. Het enige dat ik van de oude computer gebruikt heb is de videokaart. Deze heb ik dus in mijn nieuwe computer gestopt, om te kijken of de nieuwe videokaart eventueel kapot was. Toen ook de oude videokaart niet werkten heb ik gekeken of ik het ' oude' geheugen in mijn nieuwe computer kon zetten. Dit kon niet, dus oude geheugen weer teruggestoken in oude computer.
Wie o wie kan mij helpen, want ik wordt helemaal gek

Ik zit nu dus met twee computers die niet werken!
Nu is er nog iets vreemds/klote aan de hand. Ik heb mijn oudere computer gebruikt om bepaalde onderdelen te testen, zoals beeldscherm en VGA-kaart. Het klote van dit is nu, dat ook deze computer het niet meer doet
Het lijkt allemaal een beetje vreemd, en dat is het ook, naast dat het super klote is. Het enige dat ik van de oude computer gebruikt heb is de videokaart. Deze heb ik dus in mijn nieuwe computer gestopt, om te kijken of de nieuwe videokaart eventueel kapot was. Toen ook de oude videokaart niet werkten heb ik gekeken of ik het ' oude' geheugen in mijn nieuwe computer kon zetten. Dit kon niet, dus oude geheugen weer teruggestoken in oude computer.
Wie o wie kan mij helpen, want ik wordt helemaal gek
Ik zit nu dus met twee computers die niet werken!
Dat van die videokaart was niet zo slim. In een nieuw moederbord mag je geen oude videokaarten stoppen (oude videokaarten vragen 3,5 volt, de nieuwe videokaarten 1,5 volt).
Do as I say, don't do as I do.
Verwijderd
veel kans dat je interne speaker niet aangesloten is(net als bij mij het geval was) haal eerst ff je front paneel af en check op loshangende draadjes ( denk dat het een rood is)
Hoe kan het nou dat de andere computer precies dezelfde kuren vertoont, zonder dat ik daar aan de processor en cooler ben geweest
Pagina: 1