• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:38
Hoi!
Ik twijfel dus tussen 2 cams:
De Ixus V3, en de S45.
Beide van canon.
De V3:Afbeeldingslocatie: http://www.canon-europa.com/media/product_shots/cameras/ixus_v3.jpg

Specs: http://www.canon-europa.c...ucts&index=2&product=1176

Groote: 87 x 57 x 26.7mm [excluding protruding parts]

De S45: Afbeeldingslocatie: http://www.canon-europa.com/media/product_shots/cameras/powershot_s45.jpg
Specs: http://www.canon-europa.c...ucts&index=2&product=1178

Groote: 112.0 x 58.0 x 42.0mm [excluding protruding parts]

Ik zoek dus een compacte camera, om foto's mee te gaan maken (DuH :P))
Ik hoef dus geen ingewikkelde cams met verwisselbare lenzen.
Ik zal de belangrijkste verschillen ff opnoemen:
S45 Pro:
4Mpix
3x zoom
Contra: groter, zwaarder, iets duurder.

Ixus:
Pro: Kleiner.
Contra: 2x zoom, 3 Mpix.

Opzich denk ik dat 3 mpix. genoeg is. Maar dan zit je nog met de zoom, dat 4 mpix natuurlijk beter is :), etc.
Kijk, waar het me om gaat: Ik wil die cam gewoon vaak gaan menemen, als foto's nemen nix kost, en dan wil ik niet hebben dat ik die S45 koop omdat hij betere specs heeft, maar dat ik hem nooit meeneem, omdat hij te groot is. Het verschil in geld vind ik niet zo heel belangrijk. En het verschil in zoom, en Mpix, dat weet ik dus nog niet. Ik heb nu geen digicam, dus ik heb er 0 ervaring mee. Hoeveel zoom is nodig?
Wat een dilema, he? :)
Wat is nou wijsheid?

[ Voor 16% gewijzigd door PanMan op 01-12-2002 04:40 . Reden: Specs links toegevoegd ]

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kijk naar foto's, misschien vind je het kwaliteitsverschil groot genoeg om de S45 te nemen. Vind je dat niet neem dan de Ixus.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

als je de S45 te duur vind kan je ook kijken naar de S30 Heeft dezelfde specs als de S40 m,aar is alleen een 3MP camera en dus ook minder duur ( vanaf 550 in NL te krijgen)

[ Voor 23% gewijzigd door fenrir op 01-12-2002 09:15 ]

Van klussen krijg je grijze haren

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:42

nrg

fenrir schreef op 01 December 2002 @ 09:14:
als je de S45 te duur vind kan je ook kijken naar de S30 Heeft dezelfde specs als de S40 m,aar is alleen een 3MP camera en dus ook minder duur ( vanaf 550 in NL te krijgen)
PanMan schreef op 01 December 2002 @ 04:35:
[..]
Het verschil in geld vind ik niet zo heel belangrijk.
[..]
;)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:43

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou persoonlijk voor de V3 gaan. Waarom is moeilijk te zeggen ;) maar toch zal ik het proberen uit te leggen:
*Het formaat van de V3 is écht subliem! Ik heb zelf een Ixus V en die heeft exact hetzelfde formaat en die ligt zooooooo lekker in de hand en je neemt hem zo makkelijk mee!
*2 Megapixel is voor mij (let op: mij) genoeg aangezien ik alleen op 10x15 afdrukken maak.
*De zoom gebruik ik niet zo vaak, 2x is ook daar meer dan genoeg voor als je enkel vakantiefoto's maak (zoals ik)
*De Ixus V die ik heb heeft niet zulke uitgebreide instellingsmogelijkheden, dit is met de V3 en de Ixus 330 bijna gelijk getrokken met de topmodellen, dus aan instellingsmogelijkheden zal je ook niet tekort komen met de V3

Maar voor je het ding nu meteen gaat aanschaffen, stel jezelf een aantal vragen mbt de verschillen tussen de 2 modellen:
* Ga ik die 3x zoom vaak gebruiken of volsta ik met 2x?
* Ga ik vaker 10x15 of 13x18 afdrukken, of wil ik op A5 of A4 afdrukken? (oftewel, heb ik die 4MPix écht nodig?)
* Wil ik het apparaat handig mee kunnen nemen of wil je een iets groter/zwaarder apparaat wat iets meer kan?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor de S45 gaan:
- 4MP doet het erg goed, ook als je een een keertje iets groter dan 11x15 wilt afdrukken
- 4MP doet het ook erg goed als je slechts een gedeeltje van een foto wilt afdrukken
- 4x zoom is voor mij echt het minimum. Kun je tenminste wat meer zien dan dat leuke bruggetje in de verte.
- Instelmogelijkheden, gebruiksgemak zijn prima!
- lekker robuust toestel dat ook nog eens in je broekzak past.

My $0.02

Verwijderd

Ik heb zelf een Ixus V2 en ik moet zeggen dat ik twee keer zoom achteraf wel erg weinig vind. En de digitale zoom die op de camera zit is helemaal om te janken. (ik gebruik de camera voor huis, tuin en keukengebruik)

En zoals gezegd, het de afmetingen van de camera zijn geweldig, ik neem dat ding echt overal mee naar toe (zou ik nooit doen als dat ding groter zou zijn geweest)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 19:30

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 10:32:
Ik heb zelf een Ixus V2 en ik moet zeggen dat ik twee keer zoom achteraf wel erg weinig vind. En de digitale zoom die op de camera zit is helemaal om te janken. (ik gebruik de camera voor huis, tuin en keukengebruik)

En zoals gezegd, het de afmetingen van de camera zijn geweldig, ik neem dat ding echt overal mee naar toe (zou ik nooit doen als dat ding groter zou zijn geweest)
Ik heb een IXUS V. Die zoom tekortkoming kan je ongedaan maken met een verrekijker [zie pics].
de ene foto is met en de ander zonder verrekijker gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/zonderverrekijker.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/metverrekijker.jpg

De verrekijker in was in dit geval een Leica TrinoVid 20
Euh... in dit geval is de verrekijker wel bijna net zo duur als de camera (€399,00)..... Maar een goedkopere kijker zal ook wel werken.

[ Voor 7% gewijzigd door BlaTieBla op 01-12-2002 10:47 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 09:33

supersook

Professioneel prutser

toevallig heb ik van de week de ixus v3 gekocht, en ik moet zeggen dat ik er geen moment spijt van heb gehad.

De redenen voor mij om het toestel te kopen waren:

- Het formaat (echt idioot klein gewoon > vergelijkbaar met een groot luciferdoosje)
- 3 mpixel, is goed genoeg om 10x15 afdrukken te maken
- het uiterlijk (maar dit is natuurlijk persoonlijk)
- metalen body (al een keer uit m'n klauwen laten vallen, en geen deukje of krasje te bekennen)
- CF uitbreidingskaart (met controller in memcard, zodat je altijd kunt uitbreiden als er grotere formaten uitgebracht worden)
- de kwaliteit van de lensen voor dat formaat zijn gewoon echt goed te noemen

en dan nu wat m'n ervaringen er nog aan toe voegen om deze camera te kopen:

- kinderlijk eenvoudige bediening, zelfs m'n pa kan er foto's mee maken en bekijken (en hij is echt een die-hard digibeet, dus dat zegt wel wat)
- prachtig scherm, en bekijken van foto's is makkelijker als nooit tevoren (thumview, normal view en zoomview) + histogram voor kleurverdeling (toch?) tijdens het bekijken van een foto
- flitsfoto's in het donker/schemer met een kwaliteit die voor mij ongekend was
- genoeg manual instellingen voor de mensen die daar waarde aan hechten
- de tijd tussen het drukken op de knop, en het werkelijke nemen van de foto is bij een normale hoeveelheid licht kleiner dan bij welke camera dan ook van hetzelfde budget

het is gewoon onvoorstelbaar dat je met zo'n klein toestel zulke mooie foto's kunt maken, en dat er zo veel toeters en bellen op zitten.

minpuntje is natuurlijk de 2x zoom, ik heb er zelf nog niet echt last van gehad, maar kan me gerust voorstellen dat sommige mensen dat te weinig vinden.

mochten mensen nog vragen hebben aan iemand die dus zo'n toestel heeft, mail me maar gewoon

(misschien beantwoord deze review nog andere vragen > http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/s230.html)

[ Voor 3% gewijzigd door supersook op 01-12-2002 18:06 . Reden: stijlfoutje ;) ]

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:59
Hey Supersook.
Kun je een paar foto's posten?
Met zoom en zonder zoom, binnen buiten.

Gewoon om wat te laten zien.
Zit zelf erg te denken om ook de v3 te kopen!

• PanMan
Ehrmz. Zoals wel te verwachten zijn er kinda 2 kampen.
Waarom heeft die Ixus niet gewoon meer zoom, en 4 mpix :( :P
Overigens, die review, daz niet van de V3, maar van de S230. Ik weet niet precies wat het verschil is, maar iig. het typenummer :)
Enne, foto's maken door een verrekijker, daar heb ik niet echt zin in....

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

• GoEV6
De S230 = Ixus V3 alleen dan de amerikaanse versie.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:20

mr_petit

opperprutser

PanMan schreef op 01 december 2002 @ 15:34:
Als je het niet per sé bij canon wilt houden kan je ook kijken naar de Pentax optio 430rs en de casio QV-R4.
Beide zijn ongeveer even groot als de IXUS V3 (klein beetje groter, maar kleiner dan de IXUS 330) en hebben wel 4mpix en 3 keer zoom.

Bij de keuze tussen de IXUS V3 en de s45 zou ik zeker voor de IXUS V3 gaan.
Je geeft zelf al heel nauwkeurig aan waarvoor je hem gaat gebruiken: je wilt 'm vaak meenemen. En dan is een camera die zo klein is als een pakje sigaretten best wel handig.

"man is not truly one, but truly two,"

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

PanMan schreef op 01 december 2002 @ 15:34:
Overigens, die review, daz niet van de V3, maar van de S230. Ik weet niet precies wat het verschil is, maar iig. het typenummer :)
Enne, foto's maken door een verrekijker, daar heb ik niet echt zin in....
4mp met zo'n klein priegel lensje heeft weinig zin :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• PanMan
Mooooody schreef op 01 december 2002 @ 16:09:
[...]
4mp met zo'n klein priegel lensje heeft weinig zin :)
Hoezo?
Wat heeft dat met de lens te maken?
Iemand anders (Hoi Luite! :P) melde ook al dat de lens van de S45 w.s. beter zou zijn. Waarom is dat, en scheelt dat veel?

• Mooody

Mooody

elmoody

PanMan schreef op 01 december 2002 @ 16:21:
[...]

Hoezo?
Wat heeft dat met de lens te maken?
Iemand anders (Hoi Luite! :P) melde ook al dat de lens van de S45 w.s. beter zou zijn. Waarom is dat, en scheelt dat veel?
euhm...het heeft heel veel met de lens te maken...net zoveel dan met de CCD...

klein priegel lensje is niet lichtgevoelig en heeft dus meer moeite met binnenfoto's of donkere omgevingen (-> minder licht, langzamere sluitertijd -> sneller onscherp beeld door bewegingen van fotograaf)

en nog tientallen andere nadelen van een kleine lens t.o.v. een grotere :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Ik heb een Ixus 1 en een Dimage 7i, en dan zie je echt het voordeel van een grote lens.
Maar die Ixus is natuurlijk wel een mega gadget, lekker klein en erg mooi .
Dus als ik jou was zou ik die V3 kopen.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Mooooody schreef op 01 december 2002 @ 16:25:
[...]

euhm...het heeft heel veel met de lens te maken...net zoveel dan met de CCD...

klein priegel lensje is niet lichtgevoelig en heeft dus meer moeite met binnenfoto's of donkere omgevingen (-> minder licht, langzamere sluitertijd -> sneller onscherp beeld door bewegingen van fotograaf)

en nog tientallen andere nadelen van een kleine lens t.o.v. een grotere :)
niet alleen dat (dit geldt alleen binnen met onvoldoende flitscapaciteit (sluitertijd van 1/45 of minder uit de losse hand).
Wat belangrijker is, zijn de imperfecties in de lens: bij een kleinere lens zal een imperfectie van een bepaald oppervlak een groter percentage in beslag nemen als bij een grote lens.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ja, en als je een camera met meer mpixels neemt heb je ook weer meer kans op dode pixels 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 01-12-2002 21:13 ]

Verwijderd

weet iemand wat de flash sync tijd is bij de v3. is dit 1/45 wat mr_petit zegt of 1/60ste of anders? ik kan het namelijk nergens vinden (zelfs bij canon niet).

• Mooody

Mooody

elmoody

marteltor schreef op 01 December 2002 @ 21:13:
ja, en als je een camera met meer mpixels neemt heb je ook weer meer kans op dode pixels 8)7
hm..heb 3 camera's gehad, totaal 7mp's en nog niet 1 dead pixel :P

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zou gewoon voor die kleine gaan. Je geeft zelf al aan dat je het belangrijk vind dat je de cam ook meeneent. Wat heb je aan goede foto's als je ze niet gaat maken, omdat de cam te groot is om mee te nemen?

Verwijderd

Ik zou de S45 pakken, die maakt kwalitatief mooiere foto's als de ixus.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik denk dat je de vraag zelf het beste kan beantwoorden. Wat wil je er PRECIES mee?

Wil je gewoon rondcrossen met je camera en af en toe fotos maken dan heb je geen bal aan die 4 mpix. Die extra zoom is wel handig, maar je kan ook zonder. Je zou zelfs nog kunnen overwegen om de Ixus V2 te nemen, megapixeltje minder, maar ook 100 euro. Wil je serieus aan het fotograferen slaan, 100% die S45.

Maw, denk je erop uit te gaan om eens leuk te gaan FOTOGRAFEREN --> S45
Wil je fotos maken van dingen als je ergens naartoe gaat --> V3

Ik gok op het laatste, en dat is ook budgettechnisch de beste keuze (voor 200 euro kan je veel leuke dingen doen)

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 11:50:
weet iemand wat de flash sync tijd is bij de v3. is dit 1/45 wat mr_petit zegt of 1/60ste of anders? ik kan het namelijk nergens vinden (zelfs bij canon niet).
Ik bedoelde niet te zeggen dat de flash sync tijd 1/45 is; meer dat 1/45 ongeveer de langste sluitertijd is waarbij je nog uit de losse pols kan fotograferen.

Verwijderd

hey een topic die ik net wilde openen :)

Ik heb zelf nu een powershot a20 en wil nog steeds een nieuwe :) zal hem even bookmarken en volgen :)

Verwijderd

mr_petit schreef op 02 December 2002 @ 15:43:
[...]

Ik bedoelde niet te zeggen dat de flash sync tijd 1/45 is; meer dat 1/45 ongeveer de langste sluitertijd is waarbij je nog uit de losse pols kan fotograferen.
ok, das ook logisch, maarre weet niemand dan de standaard sluitertijd bij flitsen met de v3? (ik las nml ergens dat de origineele v maar 1/45 was, en dat vind ik te langzaam.

• GoEV6
Heb hem vandaag besteld, de V3, morgen heb ik hem :)

Ben erg benieuwd na alle reviews te hebben gelezen en de goeie resultaten.

• PanMan
En, jasperj, bevalt je V3?
Ik ben vandaag naar een paar winkels geweest. En twijfel eik nu tussen een paar andere camera's :).
Ik heb een erg mooie gezien van konica: http://www.konica.nl/product.asp?product=1018440070
Deze heeft een beetje de voordelen van de S45 en de V3: Wel 3x zoom, en 4 Mpix, en toch behoorlijk klein. Enige nadeel is dat hij niet met CF werkt, maar met memorysticks of Sd oid. En dat is duurder. Die cam was zelf overigens 660 oid, zo'n E60 duurder dan de V3 dus.
Ook heb ik een vergelijkbaar toestel gezien van Canon. Maar die kan ik nu niet terugvinden op Internet. Dat ik er geen typenummer van heb, helpt ook niet echt :).
Mijn twijfels zijn er iig. niet minder van geworden :).

• GoEV6
Nou ik heb hem, moet nog een hoop leren, maar hij bevalt iig erg goed!!
Lekker klein en erg mooie foto's!

Goeie handleiding, gewoon top.

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Ik heb eerst de digital ixus gehad (S100), en heb nu de S40.

Voordeel van de Ixus: er is een hardcase voor, een metalen hoes waarmee je de camera veilig in je broekzak kunt doen. De S40 past goed in de broekzak, maar dat is niet bepaald goed voor 'm, de S40 die ik heb heeft al een aantal 'deukjes' op kwetsbare plekken...oeps..

De Ixus V3 zal een iets betere beeldkwaliteit hebben dan de 'oude' ixus welke ik heb gehad, maar de S40 maakt echt veel mooiere foto's dan de ixus.

Ikzelf maak heel veel foto's, en soms kwaliteitsfoto's, meestal is het hapsnap werk.

Je kunt ook eens kijken op http://dab.xs4all.nl de foto's van 2000/2001 zijn met de ixus genomen en vanaf 2002 (ongeveer) zijn met de S40 gemaakt.

http://www.boekel.nu

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:33

franklin

denkt teveel...

jasperj post eens wat fotoos en bevindingen

• supersook

supersook

Professioneel prutser

GoEV6 schreef op 04 December 2002 @ 12:49:
Nou ik heb hem, moet nog een hoop leren, maar hij bevalt iig erg goed!!
Lekker klein en erg mooie foto's!

Goeie handleiding, gewoon top.
top jasper, en ik post dan wel FF die foto's die ik voor je gemaakt heb om de optische zoom te showen (ik heb de v3 alweer een weekje in handen):

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/th.hulskamp/zonder%20zoom.JPG
Eentje zonder zoom

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/th.hulskamp/met%20zoom.JPG
Eentje met zoom

Hierbij moet ik even zeggen dat deze foto's zonder vaste hand ik een slecht verlichte kamer gemaakt zijn, dus de kwaliteit ervan laat nogal te wensen over, dit is puur ter illustratie van de optische zoom. Voor macro foto's heb ik ook nog wel een leuk voorbeeldje als daar intresse voor is.

(misschien is het een idee om een soort van review te maken, als daar vraag naar is wil ik daar wel wat tijd in steken)

[ Voor 9% gewijzigd door supersook op 05-12-2002 14:22 . Reden: toevoeging ]

• PanMan
* PanMan is wel benieuwd in die macro foto's... :)

Verwijderd

Het dilemma is voor zover ik lees als volgt: Draagbaarheid vs Uitgebreidheid

De Ixus is typisch een point en shoot kamera. kijk, zie en klik. Helemaal niets mis mee, en zeer klein.

De S30 / S40 / S45 hebben deze functionaliteit ook maar ze bieden gelijk ook de mogenlijkheid om je eigen creativiteit maximaal te benutten. Daar heb je weinig aan als je niet in staat bent om met een gewone spiegelreflex cam te werken.

De keuze lijkt me vrij eenvoudig. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 15:14 ]

• GoEV6
Ik wil wel wat foto's uppen maar heb geen webspace.
Bij Tripod aanmelden lukt ook niet. dusss

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 05 December 2002 @ 15:13:
Het dilemma is voor zover ik lees als volgt: Draagbaarheid vs Uitgebreidheid

De Ixus is typisch een point en shoot kamera. kijk, zie en klik. Helemaal niets mis mee, en zeer klein.

De S30 / S40 / S45 hebben deze functionaliteit ook maar ze bieden gelijk ook de mogenlijkheid om je eigen creativiteit maximaal te benutten. Daar heb je weinig aan als je niet in staat bent om met een gewone spiegelreflex cam te werken.

De keuze lijkt me vrij eenvoudig. :)
het is juist het leukste om dat te leren...
en dat leren duurt echt niet langer dan een week...

met camera's als de V3 heb je toch al snel het gevoel dat je aan je top zit en dat kan voor een teleurstelling zorgen...

maar als je alleen snel plaatjes wil schieten is die V3 natuurlijk prima...

Verwijderd

GoEV6 schreef op 05 December 2002 @ 15:34:
Ik wil wel wat foto's uppen maar heb geen webspace.
Bij Tripod aanmelden lukt ook niet. dusss
www.theforumisdown.nl ? .com?

• supersook

supersook

Professioneel prutser

PanMan schreef op 05 December 2002 @ 15:05:
* PanMan is wel benieuwd in die macro foto's... :)
dan hier de voorbeeldfoto's om macro te showen:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/th.hulskamp/klokje_normaal.jpg
Dit is een klokje, cq. puntentslijper van een afstand

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/th.hulskamp/klokje_macro.jpg
Dit is hetzelfde klokje, maar dan van dichtbij met macro

En dan nu een foto die ik als achtegrond heb, mijn eigen idiote kat (foto is zo uit de hand genomen):

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/th.hulskamp/stein.jpg
is ie niet lief?

• GoEV6
Ik heb ook een paar foto's gemaakt met mijn Ixus V3 :)

2 gewone (kerst)foto's
Kerstman:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jspijkerman/kerstman.jpg
Kerststal:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jspijkerman/kerststal.jpg
En een macro van een appel:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jspijkerman/appel.jpg

Is het wat?

[ Voor 40% gewijzigd door GoEV6 op 08-12-2002 20:45 ]

Verwijderd

Ik vind de foto's (als nieweling op het gebied van digitale fotografie) zeer mooi en scherp.

Weet iemand of de Canon A-40 een goede camera is?

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 22:22:
Ik vind de foto's (als nieweling op het gebied van digitale fotografie) zeer mooi en scherp.

Weet iemand of de Canon A-40 een goede camera is?
jup goede camera...beste voor dat budget

• supersook

supersook

Professioneel prutser

GoEV6 schreef op 08 December 2002 @ 20:02:
Ik heb ook een paar foto's gemaakt met mijn Ixus V3 :)

2 gewone (kerst)foto's
Kerstman:
[afbeelding]
Kerststal:
[afbeelding]
En een macro van een appel:
[afbeelding]

Is het wat?
die appel doet haast fotosoeperig aan > met flits genomen?

• GoEV6
Met flits genomen ja, gewoon overdag.
Ik was er ook een beetje verbaast over :)

• GoEV6
Nog eentje.

(Al mijn foto's zijn gemaakt op 2048*1536 en verkleind naar 800*600)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jj.spijkerman/pim.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door GoEV6 op 09-12-2002 10:52 ]

Verwijderd

de accu van de s45.

kan die langer mee dan 4 batterijen?

De accu is belangrijk voor me, kwil toch echt de S45 tenzij de accuduur niet lang is..

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 11:36:
de accu van de s45.

kan die langer mee dan 4 batterijen?

De accu is belangrijk voor me, kwil toch echt de S45 tenzij de accuduur niet lang is..
accu van de S45 gaat een tikkie langer mee dan die van de S30

ik kon met mijn S30 zo'n 2 uur lang foto's maken met LCD aan...
was ook een van de weinige punten die me tegenvielen aan de camera...

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 01:16
@ jasperj
/offtopic/
Ik zag al een haar zitten op die appel.....nu weet ik van wie die was :D
/offtopic/

• GoEV6
Swoosh schreef op 10 December 2002 @ 01:39:
@ jasperj
/offtopic/
Ik zag al een haar zitten op die appel.....nu weet ik van wie die was :D
/offtopic/
De haar is wel van zo'n beest maar niet van dat beest :)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-02 12:18
Aangezien topicstarter z'n cam reeds heeft nu effe z'n topicje overnemen.
Ik zit namelijk in dubio over hetzelfde ongeveer.
Ik wil ook gewoon een camera om mee te nemen (hoeft dus geen prof ding te zijn) en regelmatig wat foto's mee te shooten.
Nu twijfel ik tussen de ixusV3 en de ixus330.
De V3 is indeed ideaal qua formaat terwijl dit bij de 330 toch net ietsje minder is.. misschien wel net buiten de grens van handig - stop hem in je broekzak :) maar hij heeft wel 3x optical zoom en da's toch echt iets dat je wel wil niet? Ik heb me dus laten overtuigen dat'k dat wel wil.

Maar aangezien de V3 tegenwoordig meer pixels heeft (1/3 meer!) ben'k aan't denken gegaan. Als'k een 3Mpix pic nu 1/3 crop en vergroot dan heb ik zoom op precies dezelfde kwaliteit. Samen met de 2x zoom is dat ook zowat 3x zoom.
Snap je m'n dillema :)

WTF is nu't beste? 2x à 3Mpix of 3x à 2Mpix? :(

• GoEV6
poohbeer schreef op 10 december 2002 @ 10:36:
Welke cam heeft hij dan gekocht?
Kan die post nie vinden van hem.

[ Voor 3% gewijzigd door GoEV6 op 10-12-2002 10:42 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

poohbeer schreef op 10 december 2002 @ 10:36:
Ik zit namelijk in dubio over hetzelfde ongeveer.
Ik wil ook gewoon een camera om mee te nemen (hoeft dus geen prof ding te zijn) en regelmatig wat foto's mee te shooten.
Nu twijfel ik tussen de ixusV3 en de ixus330.
De V3 is indeed ideaal qua formaat terwijl dit bij de 330 toch net ietsje minder is.. misschien wel net buiten de grens van handig - stop hem in je broekzak :) maar hij heeft wel 3x optical zoom en da's toch echt iets dat je wel wil niet? Ik heb me dus laten overtuigen dat'k dat wel wil.

Maar aangezien de V3 tegenwoordig meer pixels heeft (1/3 meer!) ben'k aan't denken gegaan. Als'k een 3Mpix pic nu 1/3 crop en vergroot dan heb ik zoom op precies dezelfde kwaliteit. Samen met de 2x zoom is dat ook zowat 3x zoom.
Snap je m'n dillema :)

WTF is nu't beste? 2x à 3Mpix of 3x à 2Mpix? :(
met 2mp kun je nog goed printen op normaal foto-formaat (10x15 en 13x17)
als je niet meer van plan bent, kun je beter 2mp + 3x zoom nemen, zal je meer plezier van hebben (en meer foto's kunnen maken op dezelfde kaartgrootte)

de V2 is misschien wel de beste koop (391 euro)

• witchdoc
GoEV6 schreef op 10 december 2002 @ 10:41:
[...]

Welke cam heeft hij dan gekocht?
Kan die post nie vinden van hem.
Foutje van de zaak blijkbaar. Ik vergistre me met jasper jouw post: |:(
GoEV6 in "Welke cam: Ixus V3 of S45?"

[ Voor 9% gewijzigd door witchdoc op 10-12-2002 10:49 ]

• witchdoc
Mooooody schreef op 10 december 2002 @ 10:44:
[...]

met 2mp kun je nog goed printen op normaal foto-formaat (10x15 en 13x17)
als je niet meer van plan bent, kun je beter 2mp + 3x zoom nemen, zal je meer plezier van hebben (en meer foto's kunnen maken op dezelfde kaartgrootte)

de V2 is misschien wel de beste koop (391 euro)
De V2 is zeker geen optie, 2Mpix en maar 2x zoom, dan spendeer ik liever iets meer voor wat meer :)
Grmbl, zo zouden gewoon 3x zoom in die V3 moeten proppen, da's ideaal. Of 3Mpix in die 330, zou'k ook tevreden mee zijn.

• Mooody

Mooody

elmoody

poohbeer schreef op 10 december 2002 @ 10:50:
[...]

De V2 is zeker geen optie, 2Mpix en maar 2x zoom, dan spendeer ik liever iets meer voor wat meer :)
Grmbl, zo zouden gewoon 3x zoom in die V3 moeten proppen, da's ideaal. Of 3Mpix in die 330, zou'k ook tevreden mee zijn.
als je ruim 500 euro overhebt voor de V3, zou je ook naar de S30 kunnen kijken (500 euro bij systemen.org -> voor die prijs moet je ze wel mailen)

S30 is wel wat groter, maar biedt veel meer mogelijkheden als je iets serieuzer wilt gaan fotograferen (de V3 is vrijwel alleen point&shoot)

• witchdoc
Mooooody schreef op 10 December 2002 @ 10:56:
[...]

als je ruim 500 euro overhebt voor de V3, zou je ook naar de S30 kunnen kijken (500 euro bij systemen.org -> voor die prijs moet je ze wel mailen)

S30 is wel wat groter, maar biedt veel meer mogelijkheden als je iets serieuzer wilt gaan fotograferen (de V3 is vrijwel alleen point&shoot)
ghehe, ik wil niks erieuzers :P
Ik wil point en click shit. Hooguit nog wat zoomen en klaar.
Noujah, toch nog maar eens gaan passen die 330.. istie klein genoeg dan wordt't die wel denk'k.. 2x zoom is namelijk echt niet vet.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

poohbeer schreef op 10 December 2002 @ 11:14:
[...]

ghehe, ik wil niks erieuzers :P
Ik wil point en click shit. Hooguit nog wat zoomen en klaar.
Noujah, toch nog maar eens gaan passen die 330.. istie klein genoeg dan wordt't die wel denk'k.. 2x zoom is namelijk echt niet vet.
Maar de 330 is 2mpix, en de V3 is 3 mpix.

Dat ene keertje zoom dat de 330 dus heeft kun je met de V3 bereiken door digitaal te zoomen, ik weet niet precies de formule, maar als je dan 2 maal optisch en 1 maal digitaal inzoomt, ben je net zover ingezoomd als bij de 330, en heb je ook nog 2 mpix over....

Dus ik zou echt voor de V3 gaan, want het formaat is ook nog eens stukken beter. De 330 is compact, maar niet zo compact dat ie echt lekker in je broekzak zit, en dan moet je ook nog eens grote broekzakken hebben!

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Ik wou dus de S45 kopen. Hij zou deze week gelevert worden echter dat wordt nu pas 23 december. En de s45 is nergens te koop en voor zaterdag wil ik een digitaal fototoestel.

Ik ga nu misschien voor de Ixus serie en zit dan ook te twijfelen tussen 3x zoom en 2megapixel of 2x zoom en 3megapixel. Ik ga uiteindelijk denk ik voor de v3 aangezien die
A. kleiner is.
B. Op dezelfde resolutie even veel zoom heeft. En je dat kunt bereiken met het croppen van je foto. Wat alleen maar handiger is bij een point en shoot foto. Achteraf inzoomen dus...

• witchdoc
Oscar Mopperkont schreef op 10 december 2002 @ 12:51:
[...]

Maar de 330 is 2mpix, en de V3 is 3 mpix.

Dat ene keertje zoom dat de 330 dus heeft kun je met de V3 bereiken door digitaal te zoomen, ik weet niet precies de formule, maar als je dan 2 maal optisch en 1 maal digitaal inzoomt, ben je net zover ingezoomd als bij de 330, en heb je ook nog 2 mpix over....

Dus ik zou echt voor de V3 gaan, want het formaat is ook nog eens stukken beter. De 330 is compact, maar niet zo compact dat ie echt lekker in je broekzak zit, en dan moet je ook nog eens grote broekzakken hebben!
Lees nou eens wat'k in poohbeer in "Welke cam: Ixus V3 of S45?" schreef :)
Maar dan blijf je nog wel het gezeik dat je niet meteen je foto's fatsoenlijk kan zien he.
Maar inderdaad, ik ga maar eens kijken vooir die V3 denk'k..
Als ie al ergens verkrijgbaar was.. België loopt nogal ontzettend achter met die dingen :(

En dat van die broekzak had'k ook al bedacht.. maar als'k erop uitga, heb meestal wel jas met zak bij dus zolang ie niet echt zwaar of groot wordt zal't altijd wel lukken :)

[ Voor 10% gewijzigd door witchdoc op 10-12-2002 14:10 ]

• toelet245
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik zou voor de S45 gaan. Ik heb zelf de Ixus 330 en ik ben er erg blij mee. Ik heb totaal geen spijt dat ik toen niet de V2 heb gekocht want 2 x zoom stelt echt helemaal niks voor. Daarbij heb je veel meer mogelijkheden met de S45. 4 MP is op zich niet nodig als je point & shoot wil maar het is wel meegenemen, evenals de instellingen voor ISO, witbalans en sluitertijd.
Ik heb ze toevallig alle 2 even bekeken zaterdag op mijn werk.
De Canon camera's hebben over het algemeen allemaal wel veel instellingen maar de 3 x zoom van de 330 tegenover de 2 x zoom van de V2 gaf bij mij de doorslag. Anders moet je is een winkel inlopen en het verschil bekijken.

[ Voor 99% gewijzigd door toelet245 op 10-12-2002 16:48 . Reden: per ongeluk op "versturen" gedrukt toen ik typte :D ]

• supersook

supersook

Professioneel prutser

even om verder in te gaan op het verschil ixus 330 of ixus v3:

de v3 heeft een nieuwe (beeld)processor hetgeen de beeldkwaliteit en de snelheid van de cam ook weer ten goede komt, dus weer een pluspuntje voor de v3

• supersook

supersook

Professioneel prutser

en kijk eens wat ik nou op hetzelfde forum vond, een draadje over dezelfde zoomperikelen als hier gesproken wordt: 20x optische zoom voor Digicams (Telefoto's).
Er blijken namelijk opzetstukken te zijn voor telelenzen voor de ixus, kijk en huiver :9~.

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Gelukkig toch een winkel gevonden die een S45 uit voorraad kon leveren. Dus geen V3 voor mij maar een s45, joepie! Dat wou ik toch ff kwijt....
Pagina: 1