*UPDATE*10-01-2004 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
10-01-2004 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
25-12-2003 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
19-12-2003 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
19-12-2003 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.
Vandaag het doe-het-zelf installatiepakket binnen. Binnen een uur had ik alles draaiende

Ongelooflijk, wat een verschil met Chello Basic. Bijvoorbeeld de pings en het aantal connecties en de stabiliteit, dag en nacht verschil.
Grappige voorbeelden:
• De ping is 2x zo laag naar mijn chello gateway vergeleken met mijn chello aansluiting

(om het over de packetloss nog maar niet hebben...).
• Snelheidstest in het buitenland: bijvoorbeeld
www.2wire.com.
XS4ALL: 1750 Kbps
Chello: 80 Kbps, als je "mazzel" hebt
• De test van bijvoorbeel
www.speedtest.nl leveren nu gewoon constant 218 KB/s op, bij mijn Chello verbinding fluctueerde dit tussen de 45KB/s en de 145 KB/s als ik de test 10x achter elkaar uitvoerde
• Pagina's openen/laden nu echt razendsnel. Ook gewoon op drukke tijden, geen verschil in prestatie. Een verademing.
• Tracert naar buitenlandse sites, minder en snellere hops vergeleken met Chello. De routing is gewoon veel beter.
Ach laat ik maar stoppen, what's in the past; is in the past hahahaha! Rest mij nog jullie nog 1 advies te geven. Chello --> ADSL (KPN of BBNED...). Tot nu toe is de overstap mij 100% meegevallen op alle fronten.
[
Voor 5% gewijzigd door
mmedia op 30-01-2004 13:11
]