Overstappen Priority Telecom ==> KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16
Ik bel en internet op dit moment via de kabel, ik wil graag gaan internetten via ADSL.

Nu begrijp ik dat ik daarvoor iig een belbasis abbo van de kpn voor moet hebben.

Echter, hoe zit het met nummerbehoud etc.

Regelt de KPN dat allemaal via de kabelprovider of moet je er zelf achter aan om het allemaal synchroon te laten lopen ?

Wie heeft hier ervaring mee en wil mij uit mijn lijden verlossen 8)7

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Je bedoelt dat je via Priority Telecom belt?

Als dat zo is, moet je gewoon bij de KPN aangeven dat je terug wilt naar de KPN. KPN neemt dan contact op met UPC, UPC geeft het nummer vrij en de KPN neemt het dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
Bedankt !

Ik hoop dat het echt zo simpel is, met Priority Telecom weet je het maar nooit.

Maar jij als Chello helpdesk medewerker zal het wel weten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien heb je iets aan deze link naar Google Groups?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Titel edit gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 14:53
maar ehm natuurlijk niet je vraag, maar bellen via de kabel is goedkoper als KPN?
en internet via de kabel is meestal net iets sneller als ADSL, of je moet natuulijk een wat duurder pakket nemen toch?
of een server willen.

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Loran schreef op 01 december 2002 @ 13:21:
maar ehm natuurlijk niet je vraag, maar bellen via de kabel is goedkoper als KPN?
Ja, 20% goedkoper dan via het basispakket van KPN... (met nog een berg extra en gratis voicemail :o hoeveel zou ik ervoor kunnen vangen om dit hier te roepen? ;))

Je weet 't inderdaad nooit met die lui bij UPC ;) Maar het komt maar zelden voor dat een nummerportering mis gaat. Over 't algemeen is er geen vuiltje aan de lucht... Ze zetten gewoon de status van het telefoonnummer op dat-ie-over-mag-worden-genomen-door-de-KPN en dan kunnen zij hem zo aan zichzelf toekennen. Werkt als een tiet! :+

[ Voor 33% gewijzigd door Bergen op 01-12-2002 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In deze column wordt ook het een-en-ander geroepen over de overstand van Priority naar KPN.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
Na het bovenstaande te hebben gelezen denk ik dat ik maar eerst mijn telefoon laat omzetten naar KPN, dan vraag ik adsl aan, heb ik dat eenmaal dan zeg ik mijn Kabel internet op. Zit ik iig niet zonder breedband !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik dacht laatst ergens gelezen te hebben dat de OPTA zei dat als je ADSL wil hebben dat KPN je niet kan verplichten om een (voice) abo bij KPN te nemen...

Als ik het dus goed gelezen heb, kan je dus gewoon blijven bellen bij Priority Telecom

Maarja, dit is eigenlijk geen antwoord/edit op jou vraag :?

[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 02-12-2002 11:25 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
Ja, maar de OPTA wil zoveel ..., dan zal ik denk ik een proces moeten aanspannen tegen de KPN maar dan duurt het nog langer voordat ik adsl krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Sorry dat ik dit topic nieuw leven in blaas, maar ik zit met hetzelfde probleem. Ik wil graag mijn diensten bij UPC gaan afbouwen. Beginnend bij Priority Telecom.

Kan je terug naar de KPN met nummerbehoud, zo ja, hoe gaat dit in zijn werk! Bedankt alvast voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja, dat kan gewoon. Je moet je opnieuw aanmelden bij de KPN en uitleggen dat je momenteel via Priority belt en dat je het nummer wilt behouden. Zij nemen dan contact op met UPC en zo wordt het nummer overgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:54
En hoe lang duurt dit dan ongveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
GerbenW schreef op 28 november 2003 @ 14:48:
Je moet je opnieuw aanmelden bij de KPN en uitleggen dat je momenteel via Priority belt en dat je het nummer wilt behouden. Zij nemen dan contact op met UPC en zo wordt het nummer overgedragen.
Wat kost dit overzetten in totaal?

[ Voor 48% gewijzigd door mmedia op 28-11-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

mmedia schreef op 28 november 2003 @ 15:54:
[...]
Wat kost dit overzetten in totaal?
Als je door je minimale abonnementsperiode bij Priority heen bent kost het opzeggen bij UPC niets. Je betaalt alleen de aansluitkosten bij de KPN. Hoe hoog die zijn zou je bij de KPN moeten navragen, daar heb ik werkelijk geen flauw idee van. Staat vast ook wel op kpn.nl. Hoe lang 't duurt hangt van de KPN af. Die moeten de portering aanvragen bij UPC en zo'n aanvraag is de volgende dag wel verwerkt.

Zo was de situatie tenminste toen ik nog op de klantenservice zat (dat was tot anderhalf jaar geleden) en ik denk dat 't nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
GerbenW schreef op 28 november 2003 @ 16:08:
[...]
Als je door je minimale abonnementsperiode bij Priority heen bent kost het opzeggen bij UPC niets.
Moet ik eerst zelf opzeggen bij UPC, of doet de KPN dit?

Hoe zorg ik ervoor dat ik niet een paar dagen/weken zonder telefonie kom te zitten bij de overschakeling (tips...)?

Moet er hier nog een monteur van de KPN komen om de aansluiting/contactdoos te fixen. Ik meen me te herinneren dat de UPC monteur "iets" met de oude KPN contactdoos heeft gedaan... (kan me zo voorstellen dat deze nu niet meer goed functioneert).

ik heb een enorme box staan van UPC, volgens mij is die van de telefonie. Wordt deze dan opgehaald, of moet ik deze inleveren, of...?

[ Voor 35% gewijzigd door mmedia op 28-11-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

mmedia schreef op 28 november 2003 @ 16:10:
[...]
Moet ik eerst zelf opzeggen bij UPC, of doet de KPN dit?
Dat doet de KPN.
Hoe zorg ik ervoor dat ik niet een paar dagen/weken zonder telefonie kom te zitten bij de overschakeling (tips...)?
Daar hoef je niet voor te zorgen, dat wordt voor je geregeld. De monteur komt die Prio-kast bij je ophalen en sluit de boel dan weer aan zoals 't was voor de installatie en op dat moment wordt de lijn overgezet. Als 't goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
GerbenW schreef op 28 november 2003 @ 16:46:
[...]
Daar hoef je niet voor te zorgen, dat wordt voor je geregeld. De monteur komt die Prio-kast bij je ophalen en sluit de boel dan weer aan zoals 't was voor de installatie en op dat moment wordt de lijn overgezet. Als 't goed is.
Dus als ik het goed begrijpt brengt de UPC monteur alles terug in de oude staat. UPC geeft daarna een signaal af aan KPN, waarna KPN de lijn overzet.

[ Voor 3% gewijzigd door mmedia op 28-11-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

mmedia schreef op 28 november 2003 @ 17:25:
[...]

Dus als ik het goed begrijpt brengt de UPC monteur alles terug in de oude staat. UPC geeft daarna een signaal af aan KPN, waarna KPN de lijn overzet.
Nouja niet het signaal, alleen het telefoonnummer. Maar inderdaad, zo klopt et.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
GerbenW schreef op 28 november 2003 @ 16:46:
[...]
Daar hoef je niet voor te zorgen, dat wordt voor je geregeld. De monteur komt die Prio-kast bij je ophalen en sluit de boel dan weer aan zoals 't was voor de installatie en op dat moment wordt de lijn overgezet.
Deze monteur is van de KPN en deze neemt de Priority kast mee. Begrijp ik dat goed?

Moet die monteur trouwens geen rekening houden met een maand opzegtermijn. Ik bedoel: ik bel naar KPN met de mededeling dat ik naar hun terug wil. Dan zeggen zij tegen UPC geef het nummer terug, maar ik heb een maand opzegtermijn neem ik aan bij UPC. Betaal ik dan niet dubbel of komt de KPN monteur precies op dag dat mijn abbo bij UPC afloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
kick O-)

extra vraag (vorige vragen ook nog onbeantwoord):
Hoe kan de KPN voor mij opzeggen, daar hebben ze toch mijn handtekening voor nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

mmedia schreef op 04 december 2003 @ 13:00:
kick O-)

extra vraag (vorige vragen ook nog onbeantwoord):
Hoe kan de KPN voor mij opzeggen, daar hebben ze toch mijn handtekening voor nodig :?
Klopt, en die geeft je zodra je de boel aanvraagt :P

Wij hebben het ook gedaan. Wij vroegen KPN aan en moesten daar een contract met KPN voor tekenen en iets voor het opzeggen van UPC.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

mmedia schreef op 29 november 2003 @ 15:57:
[...]

Deze monteur is van de KPN en deze neemt de Priority kast mee. Begrijp ik dat goed?

Moet die monteur trouwens geen rekening houden met een maand opzegtermijn. Ik bedoel: ik bel naar KPN met de mededeling dat ik naar hun terug wil. Dan zeggen zij tegen UPC geef het nummer terug, maar ik heb een maand opzegtermijn neem ik aan bij UPC. Betaal ik dan niet dubbel of komt de KPN monteur precies op dag dat mijn abbo bij UPC afloopt?
De monteur die wij over de vloer hebben gehad, is ingehuurd door UPC en dus komt UPC de kast ophalen. KPN doet verder niets in huis, behalve zorgen dat de telefoonlijn weer wordt aangesloten (als die er tenminste fysiek ligt).

Wij hadden eerst KPN en zijn toen naar UPC gegaan. Die hebben een kast opgehangen die het telefoon signaal afsplitst van de rest en aan die kast hing een telefoondoos die vervolgens op de bestaande dozen werd aangesloten.
Nu kwam die monteur langs, haalde de doos weg en wij konden gewoon gelijk (even wat stekkers verwisselen) bellen met KPN (konden we zelfs al voordat die kast van UPC weg was, we hadden gewoon de doorlus van UPC erafgehaald.)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
nhimf schreef op 04 december 2003 @ 13:05:
[...]
Wij hebben het ook gedaan. Wij vroegen KPN aan en moesten daar een contract met KPN voor tekenen en iets voor het opzeggen van UPC.
Als ik het goed begrijp sturen ze dus spullen op?
Je hebt ook met nummerbehoud aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
mmedia schreef op 28 november 2003 @ 16:10:
Voor zover ik weet is de KPN verplicht om binnen 2 of 3 dagen je telefoonverbinding actief te maken. Is hierover zelfs niet een wetgeving ?

Btw, belbasis abbo voor ADSL hoeft niet eens. Een belbudget abbo voldoet en is goedkoper dan Priority Telecom (de tarieven zijn uiteraard duurder, maar als je erg weinig belt weegt het niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Goed, inmiddels heb ik 0900-0402 0900-0244 gebeld en een nieuwe aansluiting aangevraagd bij KPN.

Hierbij heb ik aangegeven dat ik nu bij UPC Telefonie zit en dat ik mijn nummer wil behouden. Als het goed is krijg ik morgen een informatiepakket toegestuurd. Ik houd jullie op de hoogte!

[ Voor 5% gewijzigd door mmedia op 11-12-2003 18:49 . Reden: telefoonnr. verbeterd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
eMiz0r schreef op 04 december 2003 @ 14:18:
[...]Btw, belbasis abbo voor ADSL hoeft niet eens. Een belbudget abbo voldoet...
Dit is absoluut nieuw voor mij, ik dacht dat je voor ADSL minstens een belbasis abbo nodig hebt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op 04 december 2003 @ 14:18:
Goed, inmiddels heb ik 0900-0402 gebeld en een nieuwe aansluiting aangevraagd bij KPN.

Hierbij heb ik aangegeven dat ik nu bij UPC Telefonie zit en dat ik mijn nummer wil behouden. Als het goed is krijg ik morgen een informatiepakket toegestuurd. Ik houd jullie op de hoogte!
Gaat KPN jou UPC telefonie abonnement zelf opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 14:29:
[...]
Gaat KPN jou UPC telefonie abonnement zelf opzeggen?
Ja, ze (KPN) zeggen van wel. Morgen krijg ik de papieren thuis, als het goed is moet daar dan een soort wilsverklaring ofzo bijzitten. Dit laat ik nog wel ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wij hebben ook Priority telefonie + Chello internet, en ik wil ADSL van demon nemen... Ik heb het een beetje nagerekend en onze telefoonrekening zou met KPN zo'n 10-15% duurder uitkomen, waartegenover wel veel beter Internet staat. Maar mijn vraag > Ik MOET dus een KPN-abo hebben, ook al ligt de lijn er fysiek nog? Want hiervoor hadden we gewoon een KPN-telefoon abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
dog4life schreef op 04 december 2003 @ 14:40:
Wij hebben ook Priority telefonie + Chello internet, en ik wil ADSL van demon nemen... Ik heb het een beetje nagerekend en onze telefoonrekening zou met KPN zo'n 10-15% duurder uitkomen, waartegenover wel veel beter Internet staat.
Ik zou zeggen neem KPN abbo en meld je dan aan bij bel1601. Die zijn echt waanzig goedkoop en tot nu toe hoor ik er alleen maar goede verhalen over. Kijk ook hier.
Maar mijn vraag > Ik MOET dus een KPN-abo hebben, ook al ligt de lijn er fysiek nog? Want hiervoor hadden we gewoon een KPN-telefoon abo.
Ja, helaas wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
mmedia schreef op 04 december 2003 @ 14:20:
Dit is absoluut nieuw voor mij, ik dacht dat je voor ADSL minstens een belbasis abbo nodig hebt... :?
Nee zeker niet :) Met belbudget gaat het ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
van bellen.com:
Voor het gebruik van UPC Telefonie krijgt u een "modem" van UPC in bruikleen, die dient te worden aangesloten op het lichtnet en daardoor stroom verbruikt.
* dog4life gaat nu op zoek naar het kastje en kijken hoeveel watt er verbruikt wordt :)

[edit]
hmmmz, kastje ligt wel erg ver achter allerlei andere dingen, geen zin in... iemand anders? :+

[ Voor 20% gewijzigd door dog4life op 04-12-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja, op een gegeven moment kun je met beide lijnen tegelijk bellen. Als het goed is heeft de ene lijn dan even een tijdelijk telefoonnummer. Als de UPC-monteur dan komt en de boel weghaalt sluit die de lijn weer aan in de oude staat. Je hebt dus niet een periode tussendoor dat je niet kunt bellen ofzo.

(tenzij er iets compleet misgaat bij de portering (de term voor 'het overdragen van een telefoonnummer') maar dat komt zelden voor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:58
GerbenW schreef op 01 december 2002 @ 03:55:
Je bedoelt dat je via Priority Telecom belt?

Als dat zo is, moet je gewoon bij de KPN aangeven dat je terug wilt naar de KPN. KPN neemt dan contact op met UPC, UPC geeft het nummer vrij en de KPN neemt het dan over.
PT is opzich nix mis mee is een zelfstandig bedrijf geworden nix meer met UPC te maken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Shyne schreef op 04 december 2003 @ 17:45:
[...]

PT is opzich nix mis mee is een zelfstandig bedrijf geworden nix meer met UPC te maken dus :)
En waarom verkoopt UPC nog steeds Priority-abonnement en waarom moeten klanten dan nog steeds naar UPC bellen voor vragen en storingen e.d.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
GerbenW schreef op 04 december 2003 @ 17:59:
[...]
En waarom verkoopt UPC nog steeds Priority-abonnement en waarom moeten klanten dan nog steeds naar UPC bellen voor vragen en storingen e.d.? :)
Niet moeilijk gaan doen hè ;)
Outsourcing is een term die mij te binnen schiet, maar vast niet klopt in dit geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net bij Primafoon geweest en inderdaad zeggen ze UPC automatisch op.

Maar ik heb wél vergeten te vragen of ze dat ook doen met Chello(UPC) internet, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 20:03:

Maar ik heb wél vergeten te vragen of ze dat ook doen met Chello(UPC) internet, weet iemand dat?
Nee, dat staat immers ook helemaal los van de telefoonlijn. Chello komt binnen via je televisiesignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 20:03:
Chello moet je idd zelf opzeggen. Je ADSL aanvraag staat hier los van. Veel tweakers raden je aan pas Chello op te zeggen, als je zeker weet dat je ADSL opgelevert gaat worden. Of nog beter: als je ADSL verbinding is opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb het sinds gister voor elkaar. Op 4dec is onze lijn omgezet naar een kpn lijn. Met een belextra abbo incl 200 minuten moet het toch lukken goedkoper dan priority telecom uit te komen.

Ik wil nu demon adsl aanvragen (moet eerst chello eruit gooien en dat gaat moeilijker --> 1 maand opzeg termijn die ingaat vanaf dag 1 van de maand.).
De prijzen voor demon internet zijn toch incl btw? (55 euro voor 2/1mbit is ook echt 55 euro :P).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Laatst online: 12-09 15:32
Binnen nu en 2 maanden wil ik dus ook van Chello internet en Priority naar KPN en XS4ALL internet.

Hopen dat alles vlekkeloos verloopt.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:58
GerbenW schreef op 04 december 2003 @ 17:59:
[...]
Geen idee :P
Me pa werkt er en het is een op zich zelfstaand bedrijf nu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:53

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Wij zitten nog maar een half jaar bij UPC met Priority. Is het abonnement een jaarabonnement wat je moet 'uitzitten'?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Goed, inmiddels heb ik 0900-0402 gebeld en een nieuwe aansluiting aangevraagd bij KPN. Hierbij heb ik aangegeven dat ik nu bij UPC Telefonie zit en dat ik mijn nummer wil behouden. Als het goed is krijg ik morgen een informatiepakket toegestuurd. Ik houd jullie op de hoogte!
UPDATE
Vandaag al het informatiepakket ontvangen. Naast info over KPN vaste telefonie zitten er ook 3 belangrijke documenten bij, te weten
  • Machtiging die je moet ondertekenen zodat KPN je abbo bij UPC kan opzeggen, dit regelt de KPN dus helemaal voor je voor de rest
  • Contract bij de KPN (om terug te zenden, ondertekend en al)
  • Contract bij de KPN (voor eigen administratie)
Tevens moet je ook nog een kopie van een geldig legitimatie bewijs opsturen, en dit alles binnen 3 werkdagen. In de informatie staat ook nog dat ik automatisch word aangesloten, wordt van buitenaf geschakeld. Er komt 4 dagen later ook nog een monteur langs...

Tot nu toe verloopt alles meer dan prima :*)

[ Voor 4% gewijzigd door mmedia op 05-12-2003 12:55 . Reden: typo's :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
mmedia schreef op 05 december 2003 @ 12:48:
[...]
UPDATE
Vandaag al het informatiepakket ontvangen. Naast info over KPN vaste telefonie zitten er ook 3 belangrijke documenten bij, te weten
  • Machtiging die je moet ondertekenen zodat KPN je abbo bij UPC kan opzeggen, dit regelt de KPN dus helemaal voor je voor de rest
  • Contract bij de KPN (om terug te zenden, ondertekend en al)
  • Contract bij de KPN (voor eigen administratie)
Tevens moet je ook nog een kopie van een geldig legitimatie bewijs opsturen, en dit alles binnen 3 werkdagen. In de informatie staat ook nog dat ik automatisch word aangesloten, wordt van buitenaf geschakeld. Er komt 4 dagen later ook nog een monteur langs...

Tot nu toe verloopt alles meer dan prima :*)
Hoeveel kost alles nu zo'n beetje, ik onderga dit proces ook binnen nu en 4 weken.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Robbie007 schreef op 05 december 2003 @ 13:07:
[...]Hoeveel kost alles nu zo'n beetje, ik onderga dit proces ook binnen nu en 4 weken.
Als je contractvrij bent bij UPC Telefonie (vaak naar 1 jaar, verifieer dit even) dan kost dit rond de €47,00. Dit zijn de administratiekosten die je standaard aan de KPN betaalt voor een nieuwe verbinding. Dit zijn dan alle kosten die je maakt, de monteur die langskomt hoef je niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
Goed het word een beetje kortdag. Het overstappen kost dus 47 euro. Ik krijg van Chelo krijg ik 45 euro borg terug, dus eigenlijk heb ik dan 2 euro kosten.

Ik pak een basic abbo bij xs4all. Deze hebben in de maand december een actie dat je het multi PC modem gratis erbij krijgt+ de aansluitkosten.

Ik hou jullie op de hoogste.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Robbie007 schreef op 09 december 2003 @ 13:27:
Ik hou jullie op de hoogste.
hoogste wat?
verdieping?
duikplank?
:P

• Yohost!
Goed, inmiddels heb ik 0900-0402 gebeld en een nieuwe aansluiting aangevraagd bij KPN.
Werkt dit nummer wel?
Ik krijg al de hele dag de melding dat er met dit nummer geen verbinding kan worden gemaakt...

• Yohost!
Heb het maar via een ander nummer geprobeert (0900-0244)

Meneer moest veel gegevens van mij hebben maar uiteingelijk wordt het 31 december omgezet.
Duurt wel erg lang overigens :(

Kosten zijn 46.58 en ik krijg nog informatie toegestuurd.

Nou hopen dat het allemaal in 1x goed gaat en dan is het ADSL aanvragen en Tot Ziens Chello!!!!

• mmedia
Yohost! schreef op 11 december 2003 @ 17:37:
[...]
Werkt dit nummer wel?
Ik krijg al de hele dag de melding dat er met dit nummer geen verbinding kan worden gemaakt...
Nee sorry! Dit nummer werkt idd niet |:(
Het goede nr. is idd 0900-0244 (€ 0,10 cent per minuut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
*UPDATE*
Ik heb net even gebeld met 0900-0244, nadat ik een paar voor optie 1 had gekozen kreeg ik binnen 1 seconde (ja, het kan dus wel UPC :P) een medewerker van KPN aan de lijn. Ik wilde eens kijken of ze konden nagaan of al mijn papieren netjes waren binnengekomen. De medewerker kon mij binnen 10 seconden vertellen dat alle papieren prima waren binnengekomen en dat alles op groen licht stond. Damn als de service zo blijft, ben ik dik tevreden. Wat een verademing als je de service van UPC gewend bent imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
*UPDATE*
Vandaag ben ik precies om 12.00 automatisch overgegaan van UPC naar KPN. Dit werd van buitenaf geregeld en ik heb hier verder niks van gemerkt in huis. A.s. maandag komt er een UPC monteur en een KPN monteur. De monteur van UPC komt het (de?) telefoniemodem ophalen, die van de KPN komt alles controleren en netjes maken.
Tot nu toe gaat alles erg vlotjes en prima volgens plan :D
offtopic:
mo·dem (het, de ~ (m.), ~s)
1 in- of extern apparaat dat digitale signalen omzet in analoge (moduleert) en vice versa bij ontvangst reconstrueert (demoduleert), zodat computers over telefoonlijnen met elkaar kunnen communiceren
de of het mag dus allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

offtopic:
...en toch vind ik dat het de modem is, een afkorting van de modulator/de demodulator. Dus! :)

• mmedia
*UPDATE*
Eergisteren kwamen zowel de KPN alswel de UPC monteur langs om alles te regelen. Terwijl ik de KPN monteur uitliet, kwam de UPC monteur aan de deur :)

Het UPC telefonie modem werd netjes verwijderd en bellen met de KPN bevalt prima, zeker via www.bel1601.nl

De overstap van UPC telefonie naar KPN telefonie is tot nu toe helemaal vlekkeloos verlopen. Hopelijk geldt dit ook voor financiele/administratieve kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
*UPDATE*
Werd net opgebeld door UPC. Ze wilden een afspraak maken om het Chello-modem te laten ophalen. Ik zei dat ik dat niet wilde omdat hier kosten meegemoeid zijn. De medewerker van UPC wist mij toen te vertellen dat dat niet meer zo is. Het ophalen van het Chello-modem is gratis... Ik heb uiteindelijk maar een afspraak gemaakt.

Iemand anders hier al meegemaakt dat UPC het Chello-modem gratis komt ophalen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
*UPDATE*
Zo waar, zo waar... ik kreeg vandaag al een schriftelijke bevestiging van het telefoongesprek van enkele dag geleden. Hierin wordt netjes door UPC bevestigd dat mijn chello-abbo 30 januari '04 wordt beëindigd. Ook staat de gemaakt afspraak voor het ophalen van het chello-modem netjes op papier. De eventuele borg wordt verrekend met mijn gewone UPC nota voor de kabeltv. Zelfs de administratie van UPC lijkt in mijn geval gewoon te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht.....

kpn gebeld 0900 0244
leg ik uit dat ik van priority naar kpn wil om adsl van mycom te kunnen krijgen

volgens de meneer moet ik bij de adsl helpdesk zijn van kpn zijn :?
dus ik wordt doorgeschakeld...

weer een tijdje wachten tot ik verbinding krijg
krijg ik een vent aan de telefoon ik leg weer uit wat ik wil.. vraagt ie eerst wat priority telecom is...leg ik dat ook weer uit..
en toen werd mij verteld dat ik toch weer bij dat andere nummer moest zijn..hij zou mij doorschakelen..
en toen verbrak de verbinding... :(

straks nog is proberen dan..

/edit

2e poging
belde dat nummer kreeg aardige vent aan de telefoon.. die had er gelukkig meer verstand van..23 jan wordt ik aangesloten

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 20:02 . Reden: daarom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 19:54:
kpn gebeld 0900 0244
leg ik uit dat ik van priority naar kpn wil om adsl van mycom te kunnen krijgen
Ik weet niet of je wil overschakelen naar mycom adsl om gebruik te kunnen maken van de mycom-adsl-pc aanbieding. Als dat zo is, dan moet ik je denk ik toch teleurstellen. Je dient volgens mij tijdens de actieperiode al een telefoonnota van de kpn te kunnen overhandigen en dat zal in jouw geval helaas niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op 08 januari 2004 @ 23:40:
[...]

Ik weet niet of je wil overschakelen naar mycom adsl om gebruik te kunnen maken van de mycom-adsl-pc aanbieding. Als dat zo is, dan moet ik je denk ik toch teleurstellen. Je dient volgens mij tijdens de actieperiode al een telefoonnota van de kpn te kunnen overhandigen en dat zal in jouw geval helaas niet lukken...
waar staat dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Bij mij ging het overstappen niet helemaal lekker.
Heb 3 dagen zonder telefoon gezeten.

UPC kwam langs om hun spullen op te halen en KPN weer aan te sluiten, alleen toen de monteur de kpn lijn wou aansluiten vertelde hij dat er geen signaal op de lijn zat.

Vervolgens afspraak met KPN gemaakt en toen hun monteur langs kwam om te meten vertelde hij mij dat het door UPC kwam dat er nog geen signaal op de lijn zat omdat ze het nummer vasthielden :(
UPC koopt namelijk nummers van KPN en die willen ze graag houden en verkopen aan een nieuwe klant zodat ze niet een nieuwe hoeven te kopen.
Ik had echter wel gewoon nummer behoud aangevraagt.

Na een telefoontje was gelukkig alles geregelt en kon ik ADSL aanvragen.
Fiberworld ADSL Basic :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Yohost! schreef op 09 januari 2004 @ 16:10:
Vervolgens afspraak met KPN gemaakt en toen hun monteur langs kwam om te meten vertelde hij mij dat het door UPC kwam dat er nog geen signaal op de lijn zat omdat ze het nummer vasthielden :(
Tja, KPN zal zichzelf niet de schuld geven. Andersom ook niet natuurlijk...
UPC koopt namelijk nummers van KPN en die willen ze graag houden en verkopen aan een nieuwe klant zodat ze niet een nieuwe hoeven te kopen.
Wat een bullshit van die monteur. Als iemand een nummer wil meenemen naar de KPN moet dat gewoon worden overgedragen. Die nummers willen ze niet "graag houden om weer opnieuw te verkopen" ofzo. Nummers mogen zowieso na vrijgave 6 maanden lang niet worden uitgegeven en bovendien is de range nummers die UPC heeft groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op 08 januari 2004 @ 23:40:
[...]

offtopic:
net even met mycom gebeld en ik moet je teleurstellen dat ik gewoon mijn kpn contract wat ik opgestuurd krijg moet faxen en dan komt alles in orde _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 18:22:
[...]
offtopic:
net even met mycom gebeld en ik moet je teleurstellen dat ik gewoon mijn kpn contract wat ik opgestuurd krijg moet faxen en dan komt alles in orde _/-\o_
offtopic:
Moet je mij daarmee teleurstellen :? :? Volgens mij heb je mijn opmerking verkeerd opgevat... Wat ik bedoelde is dat ik dacht dat jouw KPN abbo pas zou ingaan op het moment dat de MyCom-actie allang is verlopen. Blijkbaar is een faxje genoeg, so enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yohost! schreef op 09 januari 2004 @ 16:10:
Bij mij ging het overstappen niet helemaal lekker.
Heb 3 dagen zonder telefoon gezeten.

UPC kwam langs om hun spullen op te halen en KPN weer aan te sluiten, alleen toen de monteur de kpn lijn wou aansluiten vertelde hij dat er geen signaal op de lijn zat.

Na een telefoontje was gelukkig alles geregelt en kon ik ADSL aanvragen.
Fiberworld ADSL Basic :9
Vraag en een tip van van mijn kant: Neem geen Fiberworld imho, dat loopt via IO.nl...Ëén van de brakste colocatie / netwerktoko's van Nederland. Zowel qua support *KUCH* als netwerk zuigen ze...Is van één en dezelfde persoon: Harry Dijkstra.

Maar even een vraag: Hoe zit dat met de opzegtermijn bij UPC telefonie? Daar stond toch een kalendermaand voor? Als ik nu die formulieren invul, en opstuur wanneer wordt de lijn dan omgezet, volgende week oid? Maar moet ik dan UPC niet tot eind februari gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
neographikal schreef op 13 januari 2004 @ 23:55:
[...]
Maar even een vraag: Hoe zit dat met de opzegtermijn bij UPC telefonie? Daar stond toch een kalendermaand voor? Als ik nu die formulieren invul, en opstuur wanneer wordt de lijn dan omgezet, volgende week oid? Maar moet ik dan UPC niet tot eind februari gaan betalen?
Als je contractduur erop zit, dan wordt je overgezet op een datum dat je samen met de KPN bepaalt. Je belt hun op, zij kunnen niet eerder dan 10 werkdagen na jouw belletje je UPC opzeggen. Jij krijgt formulieren thuis, met daarin een soort wilbeschikking waarin je KPN machtigt om UPC voor jou op te zeggen.. Lees ff een paar posts terug. Dat opzeggen van UPC wordt eigenlijk volledig door KPN geregeld en afgezien van die 10 werkdagen, hoef je dus niet tot het eind van de maand ofzo te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mmedia schreef op 14 januari 2004 @ 01:30:
[...]
Als je contractduur erop zit, dan wordt je overgezet op een datum dat je samen met de KPN bepaalt. Je belt hun op, zij kunnen niet eerder dan 10 werkdagen na jouw belletje je UPC opzeggen. Jij krijgt formulieren thuis, met daarin een soort wilbeschikking waarin je KPN machtigt om UPC voor jou op te zeggen.. Lees ff een paar posts terug. Dat opzeggen van UPC wordt eigenlijk volledig door KPN geregeld en afgezien van die 10 werkdagen, hoef je dus niet tot het eind van de maand ofzo te wachten!
Maar stel dat ik de lijn binnen die 10 dagen laat komen, dan betaal ik dus dubbele abonnementskosten? Dat is een beetje zonde... Demon aanvragen zal ca een maand duren, dus als ik UPC er 20 februari uitgooi of iets dergelijks, dan moet het me neem ik aan wel lukken om voor 1 april internet te hebben in mijn nieuwe huis.

Ik heb overigens het hele draadje doorgelezen aangezien het nogal interessant is op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
neographikal schreef op 14 januari 2004 @ 08:57:
[...]
Maar stel dat ik de lijn binnen die 10 dagen laat komen, dan betaal ik dus dubbele abonnementskosten? Dat is een beetje zonde...
Nee, misschien ben ik niet duidelijk geweest. KPN zorgt ervoor dat je niet dubbel betaalt. Hiervoor zijn onderling afspraken gemaakt met UPC. Op de dag dat je over gaat van KPN naar UPC, loopt je UPC abbo af en gaat je KPN abbo in.

BELANGRIJK: je moet dus niet zelf UPC telefonie gaan opzeggen! Je geeft bij je aanmelding bij KPN aan, dat je op dit moment UPC telefonie hebt en dat je over wilt inclusief nummerbehoud (dit neem ik althans aan). KPN regelt dan de rest. Vanaf mmedia in "Overstappen Priority Telecom ==> KPN" staat mijn ervaring vanaf dat moment (erg positief overigens, overgang ging vlekkeloos!).

In het telefoongesprek met de KPN geven ze aan wanneer je overgaat van UPC naar KPN, je mag zelf een datum prikken!

het enige dat ik bedoelde met die 10 werkdagen is dat je dus niet morgen overkan van UPC naar KPN, er moet minstens 10 dagen tussen jouw belletje naar de KPN en de switch zitten. Dit is onderling afgesproken tussen KPN en UPC. Je hebt dan dus niks meer te maken met maand opzegtermijn etc. etc.

[ Voor 56% gewijzigd door mmedia op 14-01-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mmedia schreef op 14 januari 2004 @ 17:36:
[...]
Nee, misschien ben ik niet duidelijk geweest. KPN zorgt ervoor dat je niet dubbel betaalt. Hiervoor zijn onderling afspraken gemaakt met UPC. Op de dag dat je over gaat van KPN naar UPC, loopt je UPC abbo af en gaat je KPN abbo in.

Je moet dus niet zelf UPC telefonie gaan opzeggen! Je geeft bij je aanmelding bij KPN aan, dat je op dit moment UPC telefonie hebt en dat je over wilt inclusief nummerbehoud (dit neem ik althans aan). KPN regelt dan de rest. Vanaf mmedia in "Overstappen Priority Telecom ==> KPN" staat mijn ervaring vanaf dat moment (erg positief overigens, overgang ging vlekkeloos!).

In het telefoongesprek met de KPN geven ze aan wanneer je overgaat van UPC naar KPN, je mag zelf een datum prikken!

het enige dat ik bedoelde met die 10 werkdagen is dat je dus niet morgen overkan van UPC naar KPN, er moet minstens 10 dagen tussen jouw belletje naar de KPN en de switch zitten. Dit is onderling afgesproken tussen KPN en UPC. Je hebt dan dus niks meer te maken met maand opzegtermijn etc. etc.
Ben vandaag bij de Primafoon geweest en zij zeiden dat ik wel die opzegtermijn moest hanteren :?

Vermoeiend dit, langleve de primafoon 8)7

Kan je je bevindingen blijven posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
neographikal schreef op 13 januari 2004 @ 23:55:
[...]
Vraag en een tip van van mijn kant: Neem geen Fiberworld imho, dat loopt via IO.nl...Ëén van de brakste colocatie / netwerktoko's van Nederland. Zowel qua support *KUCH* als netwerk zuigen ze...Is van één en dezelfde persoon: Harry Dijkstra.
Ik denk dat ik Fiberworld toch wat beter ken dan jou. :*)
Heb helemaal nooit geen problemen en de snelheid is gewoon altijd perfect.
Niks aan het handje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Yohost! schreef op 14 januari 2004 @ 17:50:
[...]

Ik denk dat ik Fiberworld toch wat beter ken dan jou. :*)
Heb helemaal nooit geen problemen en de snelheid is gewoon altijd perfect.
Niks aan het handje dus.
Ze hebben nu een Juniper eindelijk staan die het ongetwijfeld beter zal doen dan de brakke foundry die ze eerst hadden. Ik heb een jaar lang er gecoloceerd gestaan en een hoop gezeik er gehad. Zowel qua verbindingen als service.

Excuses dus van mijn kant, maar ik moet ze niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
neographikal schreef op 14 januari 2004 @ 17:47:
[...]
Ben vandaag bij de Primafoon geweest en zij zeiden dat ik wel die opzegtermijn moest hanteren :?
Vermoeiend dit, langleve de primafoon 8)7
Kan je je bevindingen blijven posten? :)
Zoals echt al in deze thread staat, maar hier beknopt:

• NIET ZELF UPC TELEFONIE OPZEGGEN
• je belt 0900-0244 (KPN nieuwe aansluiting)
• je geeft aan dat je UPC telefonie hebt en dat je terugwilt met nummerbehoud
• samen met de KPN medewerker bepaal je een datum dat je terugwilt
• je krijgt het welkomstpakket van de KPN met daarin o.a. een formulier dat je KPN kan machtigen om voor jou UPC Telefonie op te zeggen.
• stuur de formulieren terug en KPN regelt de rest. Er komt iemand van UPC gratis je telefoniemodem ophalen. Ook komt er gratis iemand van KPN om alles te controleren.

Voor details lees aub goed al mijn postings vanaf hier: mmedia in "Overstappen Priority Telecom ==> KPN"

[ Voor 9% gewijzigd door mmedia op 14-01-2004 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
*UPDATE*
10-01-2004 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
10-01-2004 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
25-12-2003 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.
19-12-2003 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
19-12-2003 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.
Vandaag het doe-het-zelf installatiepakket binnen. Binnen een uur had ik alles draaiende :) Ongelooflijk, wat een verschil met Chello Basic. Bijvoorbeeld de pings en het aantal connecties en de stabiliteit, dag en nacht verschil.

Grappige voorbeelden:

• De ping is 2x zo laag naar mijn chello gateway vergeleken met mijn chello aansluiting :P (om het over de packetloss nog maar niet hebben...).

• Snelheidstest in het buitenland: bijvoorbeeld www.2wire.com.
XS4ALL: 1750 Kbps
Chello: 80 Kbps, als je "mazzel" hebt :/

• De test van bijvoorbeel www.speedtest.nl leveren nu gewoon constant 218 KB/s op, bij mijn Chello verbinding fluctueerde dit tussen de 45KB/s en de 145 KB/s als ik de test 10x achter elkaar uitvoerde :?

• Pagina's openen/laden nu echt razendsnel. Ook gewoon op drukke tijden, geen verschil in prestatie. Een verademing.

• Tracert naar buitenlandse sites, minder en snellere hops vergeleken met Chello. De routing is gewoon veel beter.

Ach laat ik maar stoppen, what's in the past; is in the past hahahaha! Rest mij nog jullie nog 1 advies te geven. Chello --> ADSL (KPN of BBNED...). Tot nu toe is de overstap mij 100% meegevallen op alle fronten.

[ Voor 5% gewijzigd door mmedia op 30-01-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Dat valt inderdaad hard mee, ik ga zo kpn even bellen om een formulierensetje te bestellen :)

Daarna bye bye Chello voor mij, en Demon gaat erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
*UPDATE*
mmedia schreef op 06 januari 2004 @ 13:41:
*UPDATE*
Zo waar, zo waar... ik kreeg vandaag al een schriftelijke bevestiging van het telefoongesprek van enkele dag geleden. Hierin wordt netjes door UPC bevestigd dat mijn chello-abbo 30 januari '04 wordt beëindigd. Ook staat de gemaakt afspraak voor het ophalen van het chello-modem netjes op papier. De eventuele borg wordt verrekend met mijn gewone UPC nota voor de kabeltv. Zelfs de administratie van UPC lijkt in mijn geval gewoon te werken :)
Nou UPC zou vandaag tussen 12.00u en 18.00u mijn Chello modem op komen halen en om 12.10u ging de voordeur bel al :). Ik kreeg netjes een bewijsje dat ik mijn modem heb ingeleverd.

O ja, ik kreeg net de factuur binnen van UPC en ik heb voor de maand december een gedeelte van mijn maandbedrag van UPC telefonie teruggeboekt gekregen :). Dit omdat ik per 20 december 2003 van UPC telefonie naar KPN telefonie ben gegaan. In mijn geval werkt de administratie van UPC dus prima, had er geen rekening mee gehouden dat ze de laatste 11 dagen van december "terug" zouden storten :). Nu nog even de facturen in de gaten houden aangaande Chello, maar ik heb er wel een goed gevoel over. Ik houd jullie op de hoogte enneh XS4ALL Basic ADSL bevalt nog steeds echt 100x beter, had de overstap veel eerder moeten maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
mmedia schreef op 30 januari 2004 @ 12:50:
*UPDATE*

[...]

Nou UPC zou vandaag tussen 12.00u en 18.00u mijn Chello modem op komen halen en om 12.10u ging de voordeur bel al :). Ik kreeg netjes een bewijsje dat ik mijn modem heb ingeleverd.

O ja, ik kreeg net de factuur binnen van UPC en ik heb voor de maand december een gedeelte van mijn maandbedrag van UPC telefonie teruggeboekt gekregen :). Dit omdat ik per 20 december 2003 van UPC telefonie naar KPN telefonie ben gegaan. In mijn geval werkt de administratie van UPC dus prima, had er geen rekening mee gehouden dat ze de laatste 11 dagen van december "terug" zouden storten :). Nu nog even de facturen in de gaten houden aangaande Chello, maar ik heb er wel een goed gevoel over. Ik houd jullie op de hoogte enneh XS4ALL Basic ADSL bevalt nog steeds echt 100x beter, had de overstap veel eerder moeten maken!
Bedankt! Morgen gaat onze analoge lijn aanvraag de deur uit :D

:w UPC voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Bij mij is het allemaal best goed gegaan tot vandaag :'(

Kom ik thuis is er geld door UPC afgeschreven van m'n rekening voor TV + Chello.
Dit terwijl ik al geen chello meer heb per 1 februari.
Heb namelijk een aangetekende brief richting UPC gedaan met als opzegdatum 31 Januari.

Wat doet UPC dus nu sneaky als ze zijn. ze verzetten de opzegdatum naar 2 februari en ze gaan je nog ff mooi factureren over de gehele maand februari.
In maart zou ik dan pas een credit krijgen tot 2 febr + borg modem. (Kreeg ik te horen toen ik zojuist met helpdesk belde)

Dat dus maar even afwachten maar ik heb er weinig vetrouwen in :(

[ Voor 6% gewijzigd door Yohost! op 24-02-2004 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Yohost! schreef op 24 februari 2004 @ 18:02:
Heb namelijk een aangetekende brief richting UPC gedaan met als opzegdatum 31 januari.
Wanneer heb je de aangetekende brief verstuurd?

Als je dit meer dan 1 maand van te voren hebt gedaan. Dus voor zeg 1 januari, dan moeten ze op 31 januari je abbo af laten lopen. Heb je na 31 december 2003 verstuurd, dan ben je helaas te laat... Check ff je recu van je aangetekende brief, welke datum staat hierop?
Pagina: 1